Šī gada 23. augustā, lielākā Baltijas autošosejas notikuma „Riga Summer Race 2014” ietvaros, pirmo reizi norisināsies „555 km” izturības sacīkstes, kas būs trešais posms jaunajā Baltijas kausa izcīņas seriālā. Biķernieku auto trases lielais aplis sportistiem būs jāveic 152 reizes un trasē jāpavada vairāk nekā 4 stundas.
Šogad Baltijas līmenī pirmo reizi tiek organizēta kausa izcīņa izturības sacīkstēs - „555 km”, kas sastāv no četriem posmiem, no kuriem trīs tiks ieskaitīti kausa izcīņas kopvērtējumā. Izturības sacīkstes norisināsies visās trīs Baltijas valstīs. Pirmās sacīkstes Pērnavas trasē tika aizvadītas maija vidū, nākamais posms norisināsies Lietuvā, „1000 km” sacīkšu ietvaros Palangā, savukārt trešais sacīkšu posms notiks Latvijā, „Riga Summer Race 2014” ietvaros, 23. augustā Biķernieku trasē. Plānots vēl viens posms, kas norisināsies septembrī Lietuvā.
„Ideja veidot Baltijas seriālu radās pēc tam, kad jau vairākus gadus izturības sacīkšu čempionāts tika rīkots Lietuvā. Tā kā katrā Baltijas valstī ir tikai viena autošosejas sacīkšu trase, kurā rīkot šāda veida sacīkstes, tad Baltijas formāts ir vispiemērotākais izturības sacīkšu organizēšanai. Distance 555 kilometri tika izvēlēta kā alternatīva 4 stundu sacīkstēm. 555 kilometru formāts sacīkstes padara stratēģiski sarežģītākas, tomēr tās nav izmaksu ziņā tik dārgas kā 1000 kilometru formāts. Domāju, ka šogad sacīkstēs dalību varētu ņemt ap 20 komandas, bet nākošajā sezonā uz starta ceram ieraudzīt jau ap 30 ekipāžas,” stāsta izturības sacīkšu idejas virzītājs un dalībnieks, lietuvietis Rimvidas Agurkis (Rumvydas Agurkis).
Pirmajā seriāla posmā, kas norisinājās „Auto24 Ring” trasē Pērnavā, piedalījās arī divas latviešu ekipāžas. Viena no tām – „Alfaclub Racing” – dalās savos iespaidos par aizvadītajām sacīkstēm.
„Pērnavā aizvadījām savas trešās izturības sacīkstes. Jāatzīst, ka pirmo reizi izdevās nobraukt bez problēmām un lielām tehniskām ķibelēm. Šobrīd gatavojamies Rīgas posmam un pārbūvējam automašīnas dzinēju. Sacīkstes ir interesantas un ļoti stratēģiskas, jo ne vienmēr uzvar ātrākais. Vajadzīgi diezgan lieli cilvēku resursi un izturīga, labi sagatavota tehnika,” stāsta pirmā posma dalībnieks un Latvijas Alfa Romeo kluba vadītājs Lauris Bāliņš, kura komanda sacīkstēs piedalās jau otro gadu ar „Alfa Romeo 75” automašīnu.
Sacensības norisinās piecās ieskaites klasēs – „A2000” jeb automašīnas ar motora tilpumu līdz 2000 cm³, „A3000” – automašīnas ar motora tilpumu līdz 3000 cm³, „A3000+” – automašīnas ar motora tilpumu virs 3000 cm³, „X1” – eksperimentālās automašīnas, „D” – automašīnas ar dīzeļa dzinējiem.
Sacīkšu automašīnām ir obligāti jābūt aprīkotām ar drošības karkasu. Sacīkstēs drīkst piedalīties arī pielāgotas automašīnas, kas būvētas tādām autosporta disciplīnām kā rallijs vai drifts.
Izturības sacensību galvenā panākumu atslēga ir komandas izstrādātā stratēģija, jo ekipāžai jāveic gan obligātās braucēju maiņas, gan degvielas uzpildes, riepu maiņas, bieži vien arī jātiek galā ar dažādām tehniskajām problēmām, kas var atgadīties sacīkšu laikā. Sacīkstes beidzas tajā brīdī, kad pirmā ekipāža ir veikusi 555 kilometru distanci. Minimālais braucēju skaits vienā ekipāžā ir divi, maksimālais – četri.
Izturības sacīkstēs Rīgā piedalīties var jebkurš, kuram ir nokārtota Latvijas automobiļu federācijas licence. Pieteikšanās sacīkstēm notiks mājaslapā www.rigasummerrace.lv un sāksies 1. jūlijā.
„555 km” izturības sacīkšu 2014. gada kalendārs: 1. posms – Pērnava, Igaunija, „Auto24 Ring”, 17. – 19. maijs 2. posms – Palanga, Lietuva, 16. – 19. jūlijs 3. posms – Rīga, Latvija, Biķernieku trase, 23. augusts 4. posms – tiks precizēts
|