Līdz ar ralliju „Jēkabpils-Madona 2011” Latvijas autorallija čempionāts nonāks uz ekvatora – nedēļas nogalē notiks ceturtais no seriāla septiņiem posmiem. Tas nozīmē, ka sacīkstes iznākums iezīmēs, kāds būs čempionāta klašu un grupu kopvērtējuma cīņu atrisinājums. Ja „Jēkabpilī-Madonā” uzvaras gūs līdzšinējie favorīti, kļūs skaidrāks, kura ekipāža vai vairākas vienības dalīs Latvijas čempiona titulus.
Latvijas rallija čempionāts tiek aizvadīts septiņos posmos. No tiem katra sportista ieskaitē tiks vērtēti seši labākie rezultāti, tātad katrai ekipāžai tiks piedots viens neveiksmīgs vai nestartēts rallijs.
N4 klasē šobrīd līderpozīcijā atrodas LMT Rallija komandas ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals, kuri trijos posmos guva divas uzvaras abos ziemas rallijos, taču Talsu sacīkstē piedzīvoja dramatisku pēdējā brīža neveiksmi. Talsu rallijā demonstrētais ātrums gan apliecināja, ka arī vasaras sezonā klases aktuālie čempioni saglabā favorītu statusu.
Ekipāžas sīvākie konkurenti cīņā par čempiona titulu šobrīd šķiet Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (Vorobjovs Racing), kuri guva maksimālo punktu skaitu pirmajā vasaras sacīkstē Talsos. Vēl viena Neikšānu/Dzirkalu apdraudoša ekipāža ir komandas biedri Māris Neikšāns/Ringolds Bērziņš (LMT Rallija komanda), kura, kā ierasts, izceļas ar rezultātu stabilitāti.
Praktiski pēdējā iespēja izglābt izredzes uz Latvijas čempiontitula atgūšanu ir Aivim Eglem, kurš aizvadīs otro sacīksti kopā ar stūrmani Andi Daugu (R-evolution). Egle šosezon vēl ne reizi nav guvis punktus par pozīcijām klases trijniekā, tāpēc ar steigu nepieciešami pjedestāla rezultāti. Ja arī Jēkabpilī un Madonā sacīkste neizdosies, Egle un Dauga par čempiontitulu turpinās cīņu tikai teorētiski.
Savukārt jau šobrīd cerības uz titulu ir gandrīz sagruvušas sezonu lieliski sākušajiem Jānim Feldmanim/Anrijam Jessem. Pēc izstāšanās Talsu rallijā seko ekipāžas nestartēšana gaidāmajā cīņā, kas nozīmē, ka, pat atmetot sliktāko rezultātu viens no vērtētajiem posmiem būs bez ieskaites punktiem.
A Plus grupā šosezon cīņa ir aizraujoša, jo uz kopvērtējuma uzvaru līdz sezonas ekvatoram pretendē vismaz trīs ekipāžas. Čempionātu lieliski uzsāka Mārtiņa Sviļa/Aivja Aizsilnieka (Latgran) vienība, kura trijos posmos guvusi visas trīs pjedestāla pozīcijas un šobrīd atrodas vadībā. Taču jau ziemā par pārsteigumu parūpējās spēcīgais Igaunijas braucējs Georgs Gross, kurš ar Ford Focus WRC automašīnu pieteicās dalībai mūsu valsts čempionātā. Lai arī neviens Latvijā aizvadītais rallijs Grosam nav bijis vienkāršs, viņš guvis divas uzvaras un tuvojas kopvērtējuma līderpozīcijai.
Problēmas ceļā uz čempiontitulu piedzīvo Raimonda Kisiela/Arņa Roņa (Skandi Auto rallija komanda) vienība. Sacīkstēs kāpinājusi tempu, ekipāža tomēr nav sasniegusi maksimālos rezultātus. Taču, ja ekipāža nedēļas nogalē nostāsies uz uzvaru takas, cerības uz titulu vēl saglabāsies. Tiesa, tad ir tiešā cīņā jāuzvar Svilis un Gross.
No cīņas par titulu, šķiet, izstājies lietuvietis Roks Lipeiķis – nestartējis Talsos, viņš nav atrodams arī Jēkabpils-Madonas sacīkstes dalībnieku sarakstā.
2WD grupā ļoti daudz neskaidrību un prognozēt iespējamo čempionu šobrīd ir pāragri. Stabilāki pirmajos posmos bijuši lietuvieši Vitauts Baranausks/Mindaugs Čepulis, kā arī latviešu daudzsološā vienība Ralfs Sirmacis/Māris Kulšs. Savukārt uz starta būs arī igauņu Markusa Abrama/Jarmo Vēsas ekipāža, kura iepriekšējā čempionāta posmā guva maksimālo punktu skaitu. Lai arī trīsreiz izstājušies līdzšinējos posmos, izredzes uz titulu teorētiski saglabā Ivo Ķilpja/Arta Ceriņa ekipāža.
Viesturs Saukāns LAF Preses dienesta vadītājs Foto autors: Zigismunds Zālmanis (Nikon)
|