2011. gada 4. un 5. jūnijā Latvijas rallija dzīvē ienāks jauns rallijs "Jēkabpils – Madona 2011", kas apvienos divus kaimiņu novadus un ir uzskatāms par "Teng Tools Rallijs Madona 2010" nākamo soli ceļā uz mērķi pilnvērtīgi atjaunot rallija tradīcijas reģionā, kurā pirmo reizi atjaunotajā Latvijas Republikā notika starptautisks rallijs.
Nākamajā sezonā rallijs "Jēkabpils – Madona 2011", kā liecina tā nosaukums, autosporta svētkus ienesīs divās pilsētās – Jēkabpilī un Madonā. 4. jūnijā starts tiks dots Jēkabpilī, kur paredzēts izveidot ļoti interesantu pilsētas ātrumposmu, un tās apkaimē – divus jaunus ātrumposmus. Otrajā sacensību dienā visas rallija aktivitātes norisināsies Madonas novadā. Rallija finišs un uzvarētāju apbalvošana notiks Madonas pilsētas centrā, tādējādi var teikt, ka šis rallijs atgriezīsies pie vēsturisko ralliju formas, kurā bija ierasts, ka sacensības sākas vienā pilsētā, bet beidzas citā. Šīs līdzības dēļ rallijs ir ieguvis savu nosaukumu, piemēram, dažu pasaulē pirmo, 19. gadsimta beigu, rallija nosaukumi – "Paris – Rouen" vai "Paris – Bordeaux – Paris Trail". Tolaik klasiskajā rallijā netika iekļauti ātrumposmi, tādēļ sacensības vienoja daudz attālākas pilsētas.
Rallija direktors Romāns Ērkulis: "Esam gandarīti, ka ar savu darbu un panākumiem esam izpelnījušies atzinību un pretimnākšanu gan no Madonas novada domes, kura turpinās agrāko sadarbību, kā arī no Jēkabpils domes, kura nākamgad ralliju uzņems savā pilsētā. Ceru, ka mums būs ilgtermiņa sadarbība ar šiem novadiem, jo tikai kopējiem spēkiem mums var izdoties izveidot ralliju, ko pazīst ne tikai Baltijā. Man ir liels prieks arī par to, ka lieliskajai Madonas rallija organizatoru komandai ir pievienojies pazīstamais Jēkabpils rallija pilots Mārtiņš Svilis, kurš palīdzēs padarīt šo ralliju vēl saistošāku sportistiem.
Rallijs "Jēkabpils – Madona 2011" priekštecis "Teng Tools Rallijs Madona 2010" aizvadītajā sezonā ar dinamiskiem ātrumposmiem un kopš agrākiem laikiem labi aizmirstu tramplīnu, kas nenoliedzami ir dēvējams par 2010. gada sezonas lielāko tramplīnu, pārsteidza nevienu vien rallija dalībnieku un skatītāju. Šis rallijs Latvijas autosportā ieviesa arī vairākus jaunus notikumus, piemēram, Rallija Fanu kauss, kurā jebkurš rallija līdzjutējs var izmēģināt savu spēku kartinga trasē pret rallijā uzvarējušo ekipāžu pilotiem. Ari jaunajā sezonā rallija "Jēkabpils – Madona 2011" organizatori gatavo vairākus jaunumus, kas solās pārsteigt gan skatītājus, gan dalībniekus.
"Teng Tools Rallijs Madona 2010", kas vasaras sākumā notika Madonas pusē, uzvaras savās klasēs izcīnīja ekipāžas: Ivars Vasaraudzis un Pēteris Spredzis, Aivis Egle un Mārtiņš Jerums, Artūrs Priednieks un Jānis Kirkovalds, bet rallijsprinta ieskaitē: Miks Ernstsons un Kārlis Kļaviņš, Ali Jansons un Ivars Krievs, Uldis Briedis un Monvīds Austrums, Raivis Ozoliņš un Jānis Veilands, kā arī Māris Freibergs un Edgars Trūps.
Ģirts Avotiņš rallija "Jēkabpils – Madona 2011" preses sekretārs Foto: Dace Janova / Fotoaģentūra "4rati"
|