Latvijas komandas „RE Autoclub” ekipāža Roberts Elbakjans un Aleksandrs Terentjevs juniors ar „Moskvitch 408” otrdien sekmīgi sasniedza Montekarlo vēsturiskā autorallija pirmā posma finišu, pārvarot vairāk nekā 1000 kilometru pa Spānijas, Francijas, Itālijas un Monako ceļiem. Daudzas ekipāžas cieta avārijas, nespējot savaldīt automašīnas uz sniega klātajiem kalnu ceļu serpentīniem. Trešdien nākamais 250 kilometru garais posms.
Montekarlo vēsturiskais autorallijs šogad notiek jau 15. reizi, pulcējot vairāk nekā 300 ekipāžu ar ļoti senām un vēsturiskām automašīnām. Braucēju pulkā ir arī Latvijas pārstāvji – ne tikai Elbakjans ar „Moskvitch 408”, bet arī četras melnas „Volgas”.
„Pirmais posms, kura kopējais garums bija 1080 kilometru, no mums prasīja vairāk nekā 24 stundas,” telefonintervijā no Montekarlo stāsta „RE Autoclub” direktors un pilots Roberts Elbakjans. „Kalnu ceļi bija piesniguši, to tīrīšanā bija iesaistīts daudz tehnikas, taču no starpgadījumiem tik un tā neizdevās izvairīties. Vairākas automašīnas „finišēja” ceļu malās – vai klints sienā vai ar riteņiem augšā otrā pusē. Tie ir milzīgi zaudējumi šo mašīnu īpašniekiem, jo tie taču ir ekskluzīvi spēkrati. Tas jau tikai mums Rīgā vēl gaida kāds „Moskvitch 408” karkass, kuru varētu likt lietā. Ar vēsturiskiem „Porsche” tāda nomaiņa diez vai ir iespējama.”
Lai arī no malas varētu šķist, ka Montekarlo vēsturiskais rallijs ir kā izbrauciens uz pikniku ar dārgu un vēsturisku mašīnu, taču šajās sacensībās ir ļoti daudz dalībnieku, kuriem galvenais kritērijs ir hronometra rādījumā un izcīnītā vieta.
„Ar „RE Autoclub” izveidoto „Moskvitch 408” varam būt pilnībā apmierināti, jo tas apliecināja lielisku vadāmību arī kalnu ceļos, kur ne mazums līkumu bija pa 180 grādiem. Laikā, kad pat Spānijā un Francijā ir sniegs un valda liels mitrums, liels ieguvums ir arī moskviča krāsniņas lieliskā darbībā, kas ļoti priecē gan mani, gan stūrmani. Pirmais posms bija daudz lielāks pārbaudījums nekā iepriekš bija gaidīts, jo sanāca daudz mazāk laika atpūtai pirms nākamā starta. Oficiālais vietu sadalījums netiek publiskots, jo finišu ne tuvu nav sasnieguši opji, kuri bija atbraukuši uz šo rallija pavizināties. Bet dzīvē viss ir citādāk, jo bieži vien nāca prātā doma, ka attiecīgo vietu daudz labāk būtu izbraukt ar modernu apvidus mašīnu, bet nevis ar vēsturisko vieglo mašīnu.”
Montekarlo vēsturiskais autorallijs ilgs līdz pat 4. februārim.
Līdz šim „RE Autoclub” sadarbojies ar sportistiem, kuri piedalījušies vēsturiskajā Montekarlo autorallijā. Rīgā gatavoti dzinēji „SAAB” un „Lada” automašīnām, bet šis gads ir īpašs, jo prestižajā pasākumā atkārtoti debitē „Moskvitch” un „Volga” spēkrati.
„RE Autoclub” jau vairāk nekā 20 gadus ir vieni no vadošajiem sporta un apvidus automašīnu tehniskās apkopes un remonta, sporta automašīnu būves un sagatavošanas veicēji. Ne tikai Latvijas, bet arī citu valstu autosportisti pat pirms pasaules mēroga sacensībām uztic savas sporta mašīnas tieši „RE Autoclub”.
|