Latvijas komandas „RE Autoclub” ekipāža Roberts Elbakjans un Aleksandrs Terentjevs juniors ar „Moskvitch 408” trešdien Montekarlo vēsturiskā autorallija distancē, laimīgi par pusmetra tiesu izvairoties no ieslīdēšanas no ledainā ceļa aizā, sasniedza finišu. Absolūtajā kopvērtējumā Elbakjans/Terentjevs ieņem 109. vietu, bet līdz šim pats ātrākais no Latvijas autobraucējiem bijis bijušais „Latvenergo” šefs Kārlis Miķelsons ar 1956. gadā ražoto „Jaguar XK140 Coupe”.
Montekarlo vēsturiskais autorallijs šogad notiek jau 15. reizi, pulcējot vairāk nekā 300 ekipāžu ar senām un vēsturiskām automašīnām. Braucēju pulkā ir arī Latvijas pārstāvji – ne tikai Elbakjans ar „Moskvitch 408” un četras melnas „Volgas”, bet arī braucēji ar „Jaguar”. Ne Lietuva, ne Igaunija šajās sacensībās nav pārstāvētā. No 28. janvāra līdz 4. februārim autorallija dalībniekiem kopumā jāveic 14 posmi ar laika kontroli. Dienas ietvaros šo posmu skaits ir atšķirīgs.
Trešdien pēc piektā posma veikšanās Roberts Elbakjans/Aleksandrs Terentjevs juniors ar 1974. gadā ražoto „Moskvitch” ieņem 107. vietu, par vienu pozīciju apsteidzot Latvijas autosporta slavenāko dāmu Karlīni Štālu ar 1968. gadā ražoto „Jaguar E Coupe 4.2”. Štālas komandas biedrs, krievu sportists Iļja Kašins ar tāda paša modeļa „Jaguar” ierindojies 14. vietā. Sekmīgāko sniegumu no melno „Volgu” kvarteta līdz šim uzrādījis Jānis Metmanis. Viņš ar 1960. gada izlaiduma „GAZ Volga M21” pašlaik atrodas 91. vietā.
No vairāk nekā 300 ekipāžām pašreiz ierindā palikušas tikai 236 mašīnas. Autorallija turpinājums ceturtdien Francijas pilsētiņas Valensas apkārtnē. Pagaidām tiek rēķināts absolūtais kopvērtējums, bet pēc tam tiks noteikti labākie klasēs un atsevišķās ieskaites grupās.
„Ja iepriekš uzsvars bija uz ilgiem un gariem pārbraucieniem, tad trešdien sākās daudz sportiskāki notikumi. Lai arī distancē bija migla un sniegs, ceļš bija apledojis, taču apņēmības pilni mēģinājām iekļauties laika kontrolē. Līdz brīdim, kad apstājāmies kādu pusmetru no kraujas… Kādai citai ekipāžai bija mazāk paveicies, jo tajā vietā jau rēgojās avarējušā mašīna. Nolēmām turpmāk braukt prātīgāk, lai lieki neriskētu ar savu veselību, kā arī atvestu atpakaļ uz Rīgas Motormuzeju mūsu moskviču,” telefonintervijā stāsta „RE Autoclub” direktors un pilots Roberts Elbakjans. „Prieks, ka pilnībā izdodas izbaudīt sacensības, jo mehāniķi lieliski parūpējušies par mašīnu. Visas moskviča iespējas brīžam pat nevaram izmantot, jo uz ledainā asfalta daži no līkumiem jāveic tikai ar 30 km/h. Tur pat nelīdz kvalitatīvās sporta riepas. Prieks, ka Latvija ir plaši pārstāvēta, jo mūsu valsts pieraksts ir ne tikai „Volgām”, bet arī divām komandām ar „Jaguar”. Īpaši interesanti bija aprunāties ar pieredzes bagāto Kārli Miķelsonu, kurš ar savu „Jaguar” demonstrē lielisku sportisko rezultātu.”
Līdz šim „RE Autoclub” sadarbojies ar sportistiem, kuri piedalījušies vēsturiskajā Montekarlo autorallijā. Rīgā gatavoti dzinēji „SAAB” un „Lada” automašīnām, bet šis gads ir īpašs, jo prestižajā pasākumā atkārtoti debitē „Moskvitch” un „Volga” spēkrati.
„RE Autoclub” jau vairāk nekā 20 gadus ir vieni no vadošajiem sporta un apvidus automašīnu tehniskās apkopes un remonta, sporta automašīnu būves un sagatavošanas veicēji. Ne tikai Latvijas, bet arī citu valstu autosportisti pat pirms pasaules mēroga sacensībām uztic savas sporta mašīnas tieši „RE Autoclub”.
|