Japānas rallijā, kas pēc gada pārtrakuma atgriezās WRC kalendārā, šogad uzvarēja debitants – Sebastjens Ožjērs (Citroen). Jau no paša sacensību sākuma kā Japānas rallija favorītus un tiešāko pretendentu uz uzvaru sevi pieteica Peters Solbergs, taču sīkas tehniskas ķibeles liedza viņam kāpt uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena.
Līderu vidū visai negaidīti nebija Sebastjena Lēba (Citroen) - viņam ne pārāk veiksmīgs izdevās rallija sākums (un patiesībā arī turpinājums). Tā vien izskatījās, ka automašīnas pielāgošana šim rallijam nav īsti labi sanākusi un par uzvaru seškārtējam čempionam pacīnīties īsti nesanāks. Tas savukārt pavēra labas iespējas gan komandas biedram Ožjēram, gan Lēba konkurentiem.
Japānas rallijs nebija no īsajiem – 26 ātrumposmi, un sacensību vadībā pabija ne viens vien pilots bez Solberga, kuram izdevās fantastiski labs rallija sākums, bet vēlāk sīkas ķibeles viņu izbīdīja no pirmās vietas. Taču par godu Japānas rallijam jāatzīst, ka nevienam no pilotiem neizdevās pārāk tālu atrauciet no sekotējiem un cīņa bija ļoti sīva, par sekundēm un sekunžu desmitdaļām, kas arī ļāva pieredzēt būtiskas izmaiņas rezultātu sarakstā. Rallija vadībā pabija gan jau pieminētais Solbergs, gan Jari-Mati Latvala (Ford), gan Ožjērs, turklāt labāko sešinieks “ietilpa” nepilnā minūtē, kas ikvienu kļūmi padarīja īpaši “sāpīgu” rezultātam. Jāteic, ka arī pati Japānas rallija trase veicināja problēmas, jo bija ļoti smaga – mīkstajā segumā ātri vien parādījās dziļas risas, trase bija nelīdzena, akmeņaina, un tehnika dabūja ciest.
Pēc trim smagām, nogurdinošām sacensību dienām par Japānas rallija uzvarētāju kļuva ekipāža, kas šajās sacensībās piedalījās pirmo reizi – Sebastjens Ožjērs/Žiljēns Ingrasija. Trešā rallija diena gan nebija tik grūta, jo sportistiem bija jāveic astoņi ātrumposmi, no kuriem seši bija pat īsāki par 5 km, taču tas nozīmēja, ka rezultāti būs līdzīgi un pakāpšanās augstāk reuzltātu tabulā nāks grūtāk. Ožjērs tobrīd bija trešais, par 5,4 sekundēm atpaliekot no Solberga un 1,7 sekundes – no Hirvonena.
4,7 km garajā 19. ātrumposmā Ožjērs jau bija ticis garām Hirvonenam, bet 20. ātrumposmā jaunais francūzis apsteidza arī Solbergu, kura Citroen C4 WRC piemeklēja vispirms stūres, bet pēc tam amortizācijas defekts, arī Hirvonens transmisijas problēmu turpināja slīdēt lejup un rallija beigās no otrās vietas bija nonācis sestajā.
“Es esmu ļoti priecīgs par savu otro WRC uzvaru, bet pirmo Citroen komandā,” saka Ožjērs. “Es nevarētu iedomāties labāk dāvanu komandai pateicībā par uzticību man. Es tiešām nezinu šo ralliju, bet centos tam pielāgot savu braukšanas stilu un atrast īsto ritmu.”
“Rallija sākumā mani pieeklēja drudzis, tā kā es esmu ļoti apmierināts par šo otro vietu,” stāsta Solbergs. “Protams, esmu sarūgtināts, ka neuzvarēju, jo bija tāda iespēja, taču arī otrā vieta nav slikta šādā situācijā!”
Iemeslu svinībām dabūja arī Jari-Mati Latvala ar stūrmani Mīku Antilu – pēdējais ar trešo vietu Japānas rallijā atzīmēja savu 100. startu pasaules čempionātā un 38. dzimšanas dienu.
“Šī bija savāda nedēļas nogale,” saka Latvala. “Piektdien nebiju tik ātrs, bet sestdien jau nonācu rallija vadībā. Tad atkal pazaudēju laiku un jau šķita, ka manas izredzes sasniegt labu reuzltātu ir zudušas, bet tagad es esmu uz goda pjedestāla! Man jābūt priecīgam, taču es esmu pārsteigts.”
Šāds Japānas rallija iznākums pārceļ šāgada pasaules čempiona titula izcīņu uz nākamo posmu, Francijas ralliju Elzasā. Lēbs uzlecošās saules zemē varēja atļauties finišēt zemākā pozīcijā, taču savās mājās viņš diez vai atļaus konkurentiem šo prieku un izcīnīs titulu tieši Elzasā. “Mani aprēķini Francijas rallijam ir vienkārši – es iegūšu titulu tur, ja būšu tur pirmais, neskatoties uz to, kā finišēs konkurenti,” saka Lēbs. Ņemot vērā, ka Elzasas rallija ir asfalta posms, diez vai tā iznākums būs citāds…
Japānas rallija rezultāti (pilnu reuzltātu sarakstu skatīties šeit):
1. Sebastjens Ožjērs/Žiljēns Ingrasija (Francija, Citroën) 3:10:26,4 2. Peters Solbergs/Kriss Patarsons (Norvēģija/Lielbritānija, Citroën) +15,7 sek. 3. Jari-Mati Latvala/Mīka Antila (Somija, Ford) +26,0 sek. 4. Dani Sordo/Djego Valjeho (Spānija, Citroën) +35,2 sek. 5. Sebastjens Lēbs/Dani Elena (Francija, Citroën) +53,3 sek. 6. Miko Hirvonens/Jarmo lehtinens (Somija, Ford) +1:13,5 7. Henings Solbergs/Ilka Minora (Norvēģija/Austrija, Ford) +3.03,1 8. Federiko Viljagra/Horhe Peress Kompanks (Argentīna, Ford) +10.17,9 9. Jari Ketomā/Mīak Stenbergs (Somija, Ford, S-WRC) +14:47.1 10. Martins Prokops/Jirži Tomaneks (Čehija, Ford, S-WRC) +15:20.8
Līga Stirna rallyemotions.lv Foto: sebastien-ogier.com
|