Šonedēļ pasaules rallija čempionātā debitēs Bulgārija, kur tiks aizvadīts pirmais no šāgada asfalta posmiem. Tie, kuri ir redzējuši šā rallija trasi, teic, ka sacensības nebūs no vienkāršajām.
Bulgārijas rallijs ir viens no vecākajiem Eiropā, tas notiek kopš 1970. gada, ticis iekļauts Eiropas čempionātā un, protams, socvalstu kausā. Līdz 2001. gadam Bulgārijas rallija centrs atradās populārajā Zelta smilšu (Zlatni Piassatzi) kūrortā, bet tad to pārcēla uz valsts dienvidrietumiem, uz Borovecas slēpošanas kūrortu pie Rilas kalna, 60 km attālumā no Sofijas.
Neviens no čempionāta dalībniekiem iepriekš nav piedalījies Bulgārijas rallijā, taču WRC komandu pārstāvji to apmeklēja pagājušogad, kad tur tika aizvadīts kandidātrallijs. Ford pilota Jari-Mati Latvalas sacīkšu inženieris Tims Džeksons uzskata, ka sacensības nebūs no vieglajām.
„Posmi ir ļoti, ļoti ātri,” stāsta Džeksons. „Es šo ralliju raksturotu kā Īrijas un Korsikas ceļu apvienojumu ar Spānijas ātrumu. Segums ir līdzīgs kā Korsikā, un lietus gadījumā var būt ļoti slidens. Asfalts vietām ir izlūzis un ceļi ir diezgan nelīdzeni. Sportistiem būs jāpielāgojas lielajiem ātrumiem un jāiemācās novērtēt seguma maiņas. Ceļi ir citādi kā tie, ko WRC dalībnieki ir redzējuši pēdējos gados.”
Bulgārijas rallijā iekļauti 14 ātrumposmi, no kuriem īsākais ir 17,73 km, bet garākais – 31,77 km garš.
Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com) Foto: John & Dave
|