Uzvarot Elzasas rallijā, Sebastjens Lēbs priekšlaicīgi nodrošinājis sev septīto pasaules čempiona titulu, turklāt savā mājas rallijā sasniedza vēl vienu rekordu – 60 WRC uzvaras. Abu šo panākumu apvienojums patiesi aizkustināja allaž tik korekto Lēbu, kurš pēc finiša atļāvās izplūst emocijās. Saprotams, ja rallija finišs ir pilsētā, kurā tu esi dzimis un audzis.
Francijas rallijs, kas šogad bija pārcēlies no Korsikas uz kontinentu, pasaules čempionāta posma dalībniekus sagaidīja ne pārāk viesmīlīgi – ar drēgnu laiku un lietu, kas šo asfalta ralliju padarīja vēl grūtāku. Kļūdas pieļāva gan pieredzējuši, gan mazāk pieredzējuši piloti, taču Lēbs to neatļāvās un jau no pirmajiem ātrumposmiem izvirzījās vadībā, ko neatdeva līdz pat 20. ātrumposma finišam.
„Pirmais tituls man vienmēr būs labākais, taču šim manā sirdī būs īpaša vieta,” atzinās Lēbs, kuru šai rallijā atbalstīja apmēram 300 000 skatītāju.
Otrais Francijā finišēja Dani Sordo, atkal apliecinot, cik pareizs bija Citroen lēmums asfalta rallijos viņu pieteikt „lielās” komandas sastāvā (atgādināsim, ka grants rallijos šo vietu ieņem Sebastjens Ožjērs). Pateicoties spāņu pilota panākumam, Citroen Elzasā kļuva nenotverami autoražotāju ieskaitē un nodrošināja sev sesto pasaules čempionu titulu šai konkurencē.
Sebastjenam Ožjēram izredzes cīnīties par pjedestālu liedza tehnisks defekts – otrās dienas beigās viņa Citroen C4 WRC piemeklēja piekares defekts. Tik nopietns, ka franču ekipāža izstājās un trešo dienu turpināja pēc SupeRally sistēmas, saņēmuši klāt pie sava rezultāta 10 minūtes par diviem neveiktiem ātrumposmiem. Neskatoties uz to, Ožjēra finišēja sestais un saglabā otro vietu pasaules čempionāta kopvērtējumā.
Cīņu par trešo vietu aizvadīja Peters Solbergs un Jari-Mati Latvala. Trešās dienas sākumā abus šķīra tikai 10, bet rallija beigās – 12,5 sekundes. No četriem dienas dopiem notika trīs, jo viens no tiem – priekšpēdējais – gan drošības apsvērumu dēļ tika atcelts. Pirmajā uzvarēja Solbergs, saņemot vērtīgu pārliecības devu, un palielinot pārsvaru līdz 20 sekundēm. Nākamajā par 6,6 sekundēm ātrāks bija Latvala, bet ātrumposma atcelšana nāca par labu Solbergam – somu pilota uzvara rallija pēdējā dopā neko vairs nemainīja kopvērtējumā, un norvēģu čempions sesto reizi šosezon kāpa uz goda pjedestāla.
S-WRC konkurencē otru uzvaru šosezon izcīnīja zviedrs Patriks Sandells, taču kopvērtējumā līderis joprojām ir spānis Čabi Ponss, kurš Elzasā palika ceturtais. Cīņa par titulu šai ieskaitē turpināsies arī sezonas pēdējā posmā, Lielbritānijas rallijā, un uz to pretendē ne tikai Ponss, bet arī bijušais rallija Latvija uzvarētājs Jari Ketomā, jo viņus šķir tikai septiņi punkti.
Francijas rallijā cīnījās arī P-WRC klases braucēji, un šai konkurencē uzvarēja Armindu Araužo.
Francijas rallija rezultāti: 1. Sebastjens Lēbs/Daniels Elena (Citroen C4 WRC) 3:05:49.3 2. Dani Sordo/Djego Valjeho (Citroen C4 WRC) +35.7 sek. 3. Peters Solbergs/Kriss Patersons (Citroen C4 WRC) +1:16.8 4. Jari-Mati Latvala/Mīka Antila (Ford Focus WRC) +1:29.3 5. Miko Hirvonens/Jarmo Lehtinens (Ford Focus WRC) +3:43.8 6. Sebastjens Ožjērs/Žiljēns Ingrasija (Citroen C4 WRC) +11:55.9 7. Frederiko Viljagra/Djego Kurleto (Ford Focus WRC) +14:15.4 8. Metjū Vilsons/Skots Martins (Ford Focus WRC) +14:26.9 9. Henings Solbergs/Stefans Prevo (Ford Fiesta S2000) +16:48.9 10. Patriks Sandels/Emīls Akselsons (Škoda Fabia S2000, S-WRC) +17:12.3
Pasaules čempionāta kopvērtējums: Sebastjens Lēbs 226 Sebastjens Ožjērs 166 Jari-Mati Latvala 144 Peters Solbergs 133 Dani Sordo 125
Autoražotāju ieskaitē: Citroen Total WRT 388 BP Ford Abu Dhabi WRT 277 Citroen Junior Team 193 Stobart M-Sport Ford WRT 140 Munchi’s Ford WRT 54
Pilnu rezultātu sarakstu un kopvērtējumu skatīt šeit.
Līga Stirna (rallyemotions.lv) Foto: Citroen
|