Sebastjens Lēbs Turcijā svinēja trešo sezonas uzvaru un vēl vairāk nostabilizējās WRC kopvērtējuma vadībā.
Pateicoties tam, ka trešajā rallija dienā bija jāveic diezgan nozīmīga ātrumposmu kilometrāža, galīgais vietu sadalījums, kā tas pienākas labā rallijā, nebija skaidrs diezgan ilgi, turklāt arī šodien neiztika bez lielākiem un mazākiem pārsteigumiem. Gan patīkamiem, gan ne visai.
Diena sākās ar ziņu, ka lietus dēļ atcelti pirmie divi ātrumposmi. Kam šī ziņa laba, kam ne visai – Lēbs varēja nedaudz uzelpot, jo konkurentiem – Peteram Solbergam un Miko Hirvonenam – līdz ar to atlika mazāk laika „uzbrukumam”.
Dienas pirmais ātrumposms kļuva par pēdējo šai rallijā Otam Tanakam, kurš piedzīvoja lielu avāriju netālu no starta. Ekipāžai nekas nekaiš, auto gan esot smagi cietis. Žēl par šādu iznākumu, jo devītā vieta bija pavisam sasniedzams mērķis...
Tai pašā SS 20 kļūdījās arī Hirvonens, gan ne tik smagi kā Tanaks. Somu pilots izbrauca no trases un pārsita riepu, zaudējot 40 sekundes un noslīdot jau uz ceturto vietu, palaižot garām Dani Sordo. Taču jau nākamajā posmā Hirvonena zaudēto atguva, tiesa, uz Sordo neveiksmes rēķina. Pēc servisa pārtraukuma atceltie rīta ātrumposmi atkārtotajā reizē tomēr notika, un vienā ļoti slidenā līkumā spāņa auto palika iestidzis dubļos. „Es nebiju vienīgais, kas šajā līkumā izlīdēja no trases, tā bija īsta slidotava,” saka Sordo. „Mans auto atsitās pret koku un salūza piekare. Uzreiz aiz manis tai pašā vietā izslīdēja arī Ožjērs, mūsu mašīnas pat saskārās, taču viņam, atšķirībā no mums, izdevās tikt ārā.”
Tādējādi tika atjaunots „status quo”, taču nu jau Lēbs varēja justies pavisam mierīgs, jo pēc savu konkurentu neveiksmēm viņa pirmā vieta bija pavisam droša, tāpat kā Solberga otrā. Apdraudēt Lēbu norvēģim trešajā dienā vairs nesanāca, jo viņš kļūdījās SS20, pārsitot riepu, bet nākamajā posmā nedaudz atsitās pret koku trases malā.
„Tas ir vienkārši neticami, tādā ziņā, ka otrā vieta Turcijā ir viens, bet mēs turklāt esam otrie WRC kopvērtējumā!” sajūsminājās Solbergs. „Lieliski ir apzināties, ka mēs varam cīnīties arī par uzvaru. Visu šo nedēļas nogali es nebraucu ar pilnu jaudu, dažās vietās drošības dēļ pat „atmetoties”, bet nu es patiešām gaidu Jaunzēlandes ralliju!”
Beidzot savu rallista pašapziņu varēja uzlabot F-1 čempions Kimi Raikonens, kurš ne tikai aizbrauca līdz finišam, bet arī izcīnīja savu līdz šim augstāko pozīciju – piekto!
Turcijas rallija rezultāti:
1. Sebastjens Lēbs/Daniels Elena (Citroen C4 WRC) 3:01:38.7 2. Peters Solbergs/Fils Milzs (Citroen C4 WRC) +54,5 sek. 3. Miko Hirvonens/Jarmo Lehtinens (Ford Focus WRC) +1:43,4 4. SebastjensOžjērs/Žiljēns Ingrasija (Citroen C4 WRC) +3:46,0 5. Kimi Raikonens/Kajs Lindstrēms (Citroen C4 WRC) +6:44,3 6. Frederiko Viljagra/Horhe Diass (Ford Focus WRC) +7:56,7 7. Metjū Vilsons/Skots Martins (Ford Focus WRC) +8:29,8 8. Jari-Mati Latvala/Mīka Antila (Ford Focus WRC) +19:44,2 9. Deniss Kuipers/Frederiks Miklots (Ford Fiesta S2000) +17:16.2 10. Ārons BurkartsAndre Kahels/ (Suzuki Swift, J-WRC) +27:04,7
Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com) Foto: Citroen Sport
|