FIA Rallija komisijas plānos ir ieviest viena dzinēja ierobežojumu autoražotāju komandām uz visu sezonu, kas, viņuprāt, ļaus ietaupīt līdzekļus.
Rallija komisijas vadītājs Moriss Čandlers intervijā žurnālam Autosport izteicies, ka šis plāns diez vai tiks ieviests nākamgad, taču vēlāk šo noteikumu varētu pielietot ar mērķi samazināt komandu izmaksas pasaules čempionātā. Uz citiem rallija seriāliem, piemēram, IRC tas neattiektos.
“Mūsu mērķis ir izveidot situāciju, ka gada laikā tiek izmantots tikai viens dzinējs,” saka Čandlers. “WRC mēs centīsiemies samazināt [dzinēju attīstībā ieguldāmos līdzekļus], kamēr citos seriālos – kā IRC – dzinējus varēs mainīt kaut pēc katra rallija, kas visu sadārdzinās.”
Rallija komisijas vadītājs atzina, ka nepieciešamības gadījumā dzinēja maiņa, protams, tiks atļauta, ja būs piedzīvots tehnisks defekts, kurā nevienu nevar vainot.
Rūpnīcas komandu pārstāvji atzina, ka ir iespējams panākt, lai dzinēja darba resurss būtu pietiekams visai sezonai, taču tā izstrādei nepieciešamie līdzekļi varētu būt ļoti lieli.
“Viss ir iespējams,” saka Ford rallija komandas tehniskais Kristians Lorio. “Ielas automašīnas dzinēja resurss ir 200 000 km, līdz ar to mēs varam izgatavot dzinēju sporta auto, kas darbotos veselu sezonu, taču tā izmaksas būs ļoti augstas.”
“Mums nāksies izgatavot dzinēju, kas var izturēt 8000 ātrumposmu kilometrus un uzsprāgtu tikai 8005. kilometrā,” piebilst Lorio. “Lai to panāktu, mums ir attiecīgos apstākļos jāveic testi, bet kas notiks, ja dzinējs uzsprāgs pie 5000 km? Tad mums jāsāk no gala. Un, kad būsim sasnieguši 8000 km, mums būs šie testu rezultāti jāapstiprina, paveicot to pašu otrreiz, un tad trešoreiz. Tad pēkšņi izrādās, ka testos būs jāaizvada 24 000 kilometru pa asfaltu, granti un sniegu. Tas maksā ļoti lielu naudu.”
Sagatavoja: Līga Stirna (rallv.com) Foto: Krišs Karnītis
|