Ar reti pārliecinošu „Citroen” triumfu beidzies Bulgārijas rallijs – ne tikai viss goda pjedestāls, bet arī vēl ceturtā vieta franču automašīnu pilotējošajām ekipāžām, „fordiem” – pamatīga vilšanās.
Sebastjens Lēbs/Daniels Elena, kā jau tas bija paredzams, izvirzījās vadībā jau pašā rallija sākumā, visā pilnībā izmantojot pirmās starta pozīcijas priekšrocības. Taču konkurenti neļāva franču čempionam pārlieku atslābināties līdz pat sacensību beigām, jo finišā viņa pārsvars pār paša komandas biedriem Dani Sordo/Marku Marti bija tikai 29,5 sekundes. To, ka kļūdas uz asfalta var dārgi maksāt, zina arī Lēbs...
„Viss notika kā sapnī, patiešām,” pēc uzvaras teica Lēbs. „Sākām ar labu rezultātu pirmajā dienā un noturējām šo pozīciju arī otrajā, kas ļāva nedaudz brīvāk braukt trešajā rallija dienā. Man patika pirmais Bulgārijas rallijs! Apsveikumi Dani, kurš arī aizvadīja lielisku sacīksti.”
Izcīnītā otrā vieta Dani Sordo bija kā zināma morāla kompensācija par neseno komandas lēmumu, ka viņš Citroen pārstāvēs tikai asfalta rallijos, bet atlikušajos grants rallijos spāņa vietā būs Sebastjens Ožjērs. Bulgārijā šis lēmums, izskatās, sevi attaisnoja, jo Ožjērs finišēja tikai ceturtais, pirmajā dienā pieļāvis kļūdu, kas viņam maksāja minūti.
Ožjēra neveiksmi izmantoja Peters Solbergs, kurš aizvadīja pirmo sacīksti ar jauno stūrmani Krisu Patersonu, un abu savdabība sākās ar trešo vietu Bulgārijas rallijā. Šķiet, lielākā daļa pasaules rallija cienītāju norvēģim novēlētu arī uzvaru!
„Pirms divām nedēļām man nebija pat stūrmaņa, tāpēc nokļūāna uz goda pjedestāla ir liels sasniegums,” saka Peters. „Es esmu patiešām ļoti lepns, ka mūsu mazā privātā komanda spēj līdzvērtīgi cīnīties ar lielajiem autoražotājiem.”
Privātbraucējs Peters Solbergs trasē apsteidza visus Ford rūpnīcas atbalstītos braucējus – gan Miko Hirvonenu, gan Jari-Mati Latvalu, gan Pēru-Gunaru Andersonu, kurš pārstāvēja Stobart vienību. Lielas kļūdas trasē nepieļāva neviens no viņiem, taču nevedās ar mašīnas regulējumiem, tā Latvala un Hirvonens bija spiesti gan pazemināt piekari, gan izdarīja nepareizu riepu izvēli, jo Lielbritānijā esošais komandas meteorologu dienests trešajai rallija dienai paredzēja sausu laiku, bet trase izrādījās esam pielijusi... Pazaudētā minūte bija par daudz, lai Hirvonens varētu cerēt kaut vai uz ceturto vietu.
„Vasarā aizvadījām intensīvu testu programmu un pēc tāda smaga darba cerējām uz kaut ko labāku,” sarūgtināts par rezultātiem bija Ford komandas vadītājs Malkolms Vilsons. „Taču man prieks, ka Jari-Mati ir kļuvi ātrāks uz asfalta, tas dod cerības atlikušajiem trim asfalta posmiem.”
Ņemot vērā, ka uz starta šai rallijā stājās tikai 40 ekipāžas, katra izstājusies mašīna bija diezgan liels zaudējums, bet lielākā un sāpīgākā bija Kimi Raikonena (Citroen Junior Team) avārija, kas bija divkārt nepatīkama pašam pilotam, jo lielas cerības tika liktas uz asfalta sacensībām, kurās viņam varētu būt labāki panākumi, kā jau F-1 čempionam.
Teicams, taču dramatisks šis rallijs izvērtās igaunim Karlam Krūdam J-WRC ieskaitē. Pēc 14 ātrumposmiem un 329,24 km Krūdu no itāļa Alesandro Brokoli un ceturtās vietas klasē šķīra 1 (!) sekunde! Arī goda pjedestāls nebija nemaz tik tālu, jo līdz trešajai vietai jaunajam igauņu braucējam pietrūka kopumā 36 sekunžu. Uzvaru J-WRC ieskaitē svinēja daudzsološais beļģis Tjerī Nevils.
Bulgārijas rallija rezultāti:
1. Sebastjens Lēbs/Daniels Elena (Citroën C4WRC) 3:02:39.2 2. Dani Sordo/Marks Marti (Citroën C4 WRC) +29,5 sek. 3. Peters Solbergs/Kriss Patersons (Citroën C4 WRC) +36,3 sek. 4. Sebastjens Ožjērs/Žiljēns Ingrasija (Citroën C4 WRC) +1:55,0 5. Miko Hirvonens/Jarmo Lehtinens (Ford Focus WRC) +3:17,8 6. Jari-Mati Latvala/Mīka Antila (Ford Focus WRC) +4:28,5 7. PG Andersons/Jonass Andersons (Ford Focus WRC) +5:25,2 8. Friģešs Turans/Gabors Lsirošs (Ungārija, Peugeot 307 WRC) +7:04,0 9. Metjū Vilsons/Skots Martins (Ford Focus WRC) +9:28,6 10. Henings Solbergs/Ilka Minora (Ford Fiesta S2000) +13:06,0
Pilnu rezultātu sarakstu skatīt šeit.
Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com) Foto: Citroen Sport
|