Vācijas rallija čempionāta pēdējā posma, kas norisinājās piektdien un sestdien, rezultāti sagādāja pārsteigumu – trīs latviešu ekipāžas, kas bija nolēmušas rallija sezonu noslēgt ar ADMV Lausitz-Rallye, te iekļuva labāko desmitniekā. Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks, piekāpjoties tikai pēdējos ātrumposmos, izcīnīja otro vietu absolūti un bija pirmie savā klasē.
Šī sacensība no pārējiem Vācijas čempionāta posmiem atšķiras ar to, ka ir vienīgai rallijs, kuras ātrumposmiem ir grants segums. Pirmajā dienā sportistiem bija tumsā jābrauc četri ātrumposmi, pēdējā no tiem Svilis uzvarēja un nākamo rallija dienu uzsāka pirmais. Otrajā dienā bija dienas ātrumposmos Svilis/Aizsilnieks bija ātrākie četros un bija ieguvuši jau 10 sekunžu pārsvaru par konkurentu Matiasu Kali. Diemžēl devītajā ātrumposmā sāka karst bremzes, tika zaudētas 15 sekundes un arī vadība sacīkstē.
Vēlāk izrādījās, ka 9/11 ātrumposms ir septiņkārtējā Vācijas rallija čempiona Matiasa Kales mīļākais ātrumposms rallijā, kurā viņš uzvar jau piekto reizi, te viņš ir bijis ātrāks par daudziem spēcīgiem braucējiem, tostarp Madu Ostbergu.
Ekipāžas stūrmanis Aivis Aizsilnieks atzīst, ka tik sīvu cīņu savā karjerā viņš neatceras – gandrīz visos ātrumposmos rezultāti pirmajām divām vietām svārstījās sekundes desmitdaļu robežās.
„Pārsteidza ātrumposmu dažādība. Pirmās dienas ātrumposmi bija izveidoti karjeros, nākamā diena sagaidīja ar meža un uz lauka būvētiem ceļiem. Ātrumposmi interesanti, ļoti svarīga te bija precīza bremzēšana”, atzīst Mārtiņš Svilis. „Tramplīni, ceļi gar industriālām celtnēm, metāla caurules, kas vietām rēgojas ārā no zemes, dažādi šķēršļi ātrumposmu malās..viss pavisam savādāk, nekā Latvijas rallijos!”
Ņemot vērā to, ka Svilim/Aizsilniekam bija piešķirts 18.starta numurs, pirmās dienas ātrumposmos viņiem nācās apdzīt trīs lēnākas pa priekšu braucošas automašīnas, no tām divas – garajā 20 km ātrumposmā. Var tikai minēt, kāds būtu ekipāžas laiks, ja viņiem būtu piešķirts augstāks starta numurs, jo, neapšaubāmi, katra apdzīšana trasē prasa papildus laiku.
Rallijs bijis lieliska iespēja atsvaidzināt vācu valodas zināšanas, jo katra ātrumposma finišā Svili/Aizsilnieku sagaidīja mediju pārstāvji.
„Pēc uzvaras pirmajā dienā mūsu mašīnu burtiski apkrāva ar videokamerām,” stāsta Svilis. Vāciešu interese un izbrīns bija pilnīgi saprotami – nevienam nezināma ekipāža no Latvijas piecos ātrumposmos izrādījās ātrāka par Vācijas rallija čempionu, kuram pie tam šī bija mājas sacīkste!
Mārtiņš Svilis: „Organizatori bija ļoti atsaucīgi un pretimnākoši, novērojām arī patīkamu atšķirību no Latvijas rallijiem – servisa parkā nāca klāt citi sportisti un nekautrējās pateikt kādu labu vārdu par mūsu braukšanu un rezultātu. Novērojām, ka drošības prasības mūsu valstī notiekošajos rallijos gan ir daudz augstākas. Reizēm šķita, ka uz rallijā tik svarīgo drošības ievērošanu te vispār neskatās.”
Arī pārējās divas Latvijas ekipāžas iekļuva pirmajā desmitniekā. Aleksandrs Grīva/Oskars Kaņeps-Kalniņš finišēja devītie, bet Gints Bremze/Toms Freibergs ieguva desmito vietu.
ADMV Lausitz-Rallye rezultāti
Vieta
|
Pilots
|
Mašīna
|
Laiks
|
1
|
Kahle/Doerr
|
Skoda Fabia S2000
|
1:35:14.8
|
2
|
Svilis/Aizsilnieks
|
Mitsubishi Lancer Evo VIII
|
+12.0
|
3
|
Zeltner/Zeltner
|
Mitsubishi Lancer Evo X
|
+1:35.5
|
4
|
Grondal/Svendsen
|
Subaru Impreza STi
|
+2:02.7
|
5
|
Friberg/Guastavson
|
Mitsubishi Lancer Evo IX
|
+2:05.4
|
6
|
Gassner/Tannhauser
|
Mitsubishi Lancer Evo X
|
+3:23.1
|
7
|
Hallbo/Kronberg
|
Mitsubishi Lancer Evo IX
|
+3:34.1
|
8
|
Corazza/Bauer
|
Mitsubishi Lancer Evo IX
|
+4:42.2
|
9
|
Grīva/Kaņeps-Kalniņš
|
Mitsubishi Lancer Evo VII
|
+6:12.4
|
10
|
Bremze/Freibergs
|
Mitsubishi Lancer Evo VIII
|
+6:42.7
|
Info: Dace Janova (www.4rati.lv)
|