2012. gadā Subaru atzīmē Subaru pilnpiedziņas (AWD) automobiļu debijas 40 gadu jubileju – kopš 1972. gada, kad Japānā pirmoreiz tika izlaists Subaru Leone Estate 4WD furgons. Pēdējo 40 gadu laikā Subaru ir turpinājis būt par AWD automobiļu pionieri.
Kopējais saražotais Subaru AWD automobiļu apjoms ir sasniedzis 11 782 812 vienības (uz 2012. gada 31. janvāri). Tas veido aptuveni 55,7% no Subaru automobiļu kopējā pārdošanas apjoma.
Subaru AWD sistēma efektīvi nodrošina vilci, līdzsvaroti sadalot dzinēja jaudu visiem četriem riteņiem. Apvienojot simetrisko AWD (SAWD) un Subaru horizontāli-opozitīvo Boxer dzinēju, visa spēka piedziņas sistēma ir uzstādīta simetriski starp abiem sāniem, un transmisija atrodas garenbāzē aiz priekšējās ass. Šāds novietojums optimizē garuma-platuma svara sadalījuma līdzsvaru. Šīs īpašības sniedz stabilu vilci uz dažādām ceļa virsmām un dažādos braukšanas apstākļos. Izcila stabilitāte, braucot lielā ātrumā, pirmklasīga pagriezienu izbraukšana un teicama atsaucība arī ir atzītas īpašības, kuras padara SAWD par galveno tehnoloģiju, kas atrodas Subaru drošības filozofijas un braukšanas prieka pamatā.
Vairāk nekā 40 gadus nemitīgi pētot un pilnveidojot, Subaru ir noslīpējuši savu AWD tehnoloģiju: no tehnoloģijas, kas spēj pārvietoties smagos braukšanas apstākļos, līdz unikālai tehnoloģijai, kas nodrošina augstu stabilitāti lietainos, sniegainos vai spēcīga vēja apstākļos, ļaujot pielāgot Subaru AWD sistēmas ikviena modeļa īpatnībām. Viena no jaunākajām tehnoloģijām ir četru riteņu vilces vadības sistēma, kas ik brīdi nodrošina visu četru riteņu stingru un precīzu saķeri ar ceļa virsmu. Šī četru riteņu pārvaldīšanas kompetence arī tiek izmantota, lai pilnveidotu priekšpiedziņas un aizmugures piedziņas automobiļus, dāvājot Subaru sniegto braukšanas prieku aizvien vairāk klientiem.
Subaru simetriskās AWD sistēmas
VTD*2 -AWD: elektroniski kontrolēta, sportiska AWD uzlabotai pagriezienu veikšanai
Kompaktā AWD sistēma, izmantojot planetāro pārvadu, apvieno centrālo diferenciāli ar elektroniski kontrolēto hidraulisko vairāku disku sajūga LSD*3. Nevienmērīgais 45:55 priekšējā un aizmugures griezes momenta sadalījums ir mainīgs, pastāvīgi izmantojot vairāku disku sajūga LSD. Griezes momenta sadale tiek automātiski kontrolēta līdz pat vienlīdzīgai attiecībai 50:50 priekšā un aizmugurē, lai pielāgotos ceļa virsmas apstākļiem, sniedzot izcilu stabilitāti. Sadalot griezes momentu ar uzsvaru uz aizmugurējiem riteņiem, pagriezienu veikšanas kvalitāte tiek uzlabota, nodrošinot agresīvu un sportisku braukšanas stilu.
Pieejamie modeļi: Legacy 2,5 GT (AT modeļi), Outback 3,6 R
*2 VTD: mainīgā griezes momenta sadale *3 LSD: ierobežotas slīdes diferenciālis
Aktīvā griezes momenta sadalījuma AWD: elektroniski kontrolēta AWD uzlabotai degvielas efektivitātei un stabilitātei
Subaru oriģinālais elektroniski kontrolētais MP-T (vairāku disku sajūgs) pielāgo griezes momenta sadali priekšējiem un aizmugures riteņiem reāllaikā, lai labāk atbilstu braukšanas apstākļiem. Parasti sistēma griezes momentu sadala attiecībā 60:40 priekšējiem un aizmugures riteņiem. Tas maksimizē AWD priekšrocības, nodrošinot stabilu un drošu vadāmību neatkarīgi no vadītāja prasmes braukt visdažādākajos braukšanas apstākļos.
Pieejamie modeļi: Legacy / Outback 2,5 i, Forester (AT modeļi), Impreza (Lineartronic modeļi)
Viskozā centrālā diferenciāļa AWD: mehāniska AWD manuālajām transmisijām
Sistēma ir koniskā zobrata pārnesuma tipa centrālā diferenciāļa un viskozā LSD kombinācija. Normālos braukšanas apstākļos tiek lietots 50:50 priekšējo un aizmugures riteņu griezes momenta sadalījums. Tas nodrošina stabilu un sportisku braukšanas pieredzi, kas vienmēr maksimizē pieejamo vilci.
Pieejamie modeļi: Legacy (MT modeļi), Forester (MT modeļi), Impreza (MT modeļi)
Vairāku režīmu DCCD*4 AWD: uz veiktspēju orientēta AWD patiesam autosportam
Elektroniski kontrolētajā DCCD AWD sistēmā tiek izmantota griezes momentu uztverošā mehāniskā LSD un elektroniski kontrolētā LSD kombinācija. Tā nodrošina uz veiktspēju orientētu 41:59 priekšējo un aizmugures riteņu griezes momenta sadalījumu optimālai automobiļa dinamikas kontrolei. Mehāniskais LSD ir atsaucīgāks un aktivizējas tieši pirms elektroniskā LSD. Spējot kontrolēt lielu griezes momentu, sistēma nodrošina vislabāko līdzsvaru starp manevrētspēju un stabilitāti. Ir pieejami automātiskie LSD kontroles režīmi un manuālais režīms, starp kuriem vadītājs var izvēlēties atkarībā no braukšanas apstākļiem.
Pieejamie modeļi: STI
*4 DCCD: vadītāja kontrolēts centrālais diferenciālis
|