Latvijas komanda „RE Autoclub” sadarbībā ar Krievijas „Nart Time” divām no četrām mašīnām otrdien turpināja ceļu uz Montekarlo vēsturiskā rallija finišu. Kopīgiem spēkiem apmēram 400 kilometru distanci veica gan Aleksandrs Terentjevs/Aleksandrs Terentjevs juniors ar „Triumph TR4 A IRS”, gan Roberts Elbakjans un Edgars Trūps ar „Moskvitch 408”.
Montekarlo vēsturiskā rallija pirmajās dienās vairāk nekā 1500 kilometru distanci veica visas četras „RE Autoclub” automašīnas, taču biznesa darīšanu dēļ no sacensībām bija spiestas izstāties divas no šīm ekipāžām. Līdz ar to divas no trijām „Moskvitch 408” mašīnām otrdien ceļu neturpināja. Ruslans Misikovs/Konstantīns Žiļcovs un Andrejs Dmitrijevs/Vladimirs Demjaņenko izstājās no rallija.
„Aleksandra Terentjeva pilotēto „Triumph” automašīnu distancē piemeklēja nenozīmīga tehniska ķibele, taču tā liedza krievu sportistiem pašiem sasniegt mērķi. Līdz ar to mēs devāmies palīgā, aizvelkot komandas biedru mašīnu līdz finišam. Neviļus ieguvām lielu publicitāti, jo, iespējams, ka šāds skats – padomju „Moskvitch 408” velk angļu „Triumph TR4 A IRS” – pasaules autosportā nekad nebija redzēts,” informē „RE Autoclub” direktors un pilots Roberts Elbakjans. „Līdz ar to „RE Autoclub” abas palikušās ekipāžas vairs nevar pretendēt uz augstām vietām rallija kopvērtējumā. Tomēr lielākais ieguvums būs iegūtā pieredze pirms starta nākamajos Montekarlo vēsturiskajos rallijos. Iepriekš nebūtu domājis – „Moskvitch 408” neradās problēmas ar citas mašīnas vilkšanu!”
Montekarlo vēsturiskajā rallijā dalībnieku klasifikācija tiek veikta atbilstoši mākai uzturēt iepriekš noteikto vidējo ātrumu. Terentjevi pašreiz ieņem 244. vietu, bet Elbakjans/Trūps – 249. pozīciju. Trešdien sacensības turpināsies, un joprojām krievu autosportisti trasē dosies ar 229. numuru, bet latvieši – ar 237. numuru.
Latvijas autosporta ļaudis iesaistīti arī vēl vienas Montekarlo vēsturiskā rallija komandas darbībā. Tās vizītkarte ir 1960. gada izlaiduma melnās „GAZ Volga M21”. Kopā ar „Volgu” trio startē arī Iļja Kašins un Krišjānis Caune ar „Jaguar Type E 1970” un Kārlis Miķelsons/Normunds Vuguls („Jaguar XK 140 Coupe 1956”. Pašreiz tieši Miķelsona ekipāža ieņem augsto 26. vietu.
„RE Autoclub” 2012. gadā debitēja šajā rallijā ar īpaši sagatavoto „Moskvitch 408”, ekipāžai Roberts Elbakjans/Aleksandrs Terentjevs juniors sekmīgi sasniedzot finišu. Distancē gūtās atziņas tika izmantotas mašīnu uzlabošanas procesā. Montekarlo vēsturiskais rallijs šogad notiek 16. Reizi, kur uz starta izgāja vairāk nekā 300 ekipāžu, bet pēc otrdienas sacensībās ierindā palikušas 279 ekipāžas.
|