Latvijas rallija čempionātā pēdējā posmā, rallijā Latvija 2010, būs jānoskaidro vēl divi no trim šāgada čempioniem – A Plus un 2WD klasē, kamēr N4 klasē braucēji sadalīs pārējos medaļu komplektus, jo zeltu sev jau nodrošinājuši Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (LMT rallija komanda). Kādi aprēķini būs jāliek lietā sportistiem?
N4 klasē pēc jauno čempionu priekšlaicīgas noskaidrošanas rallijā Latvija 2010 atliek uzzināt pārējo medaļu likteni. Uz otro vietu pretendē trīs ekipāžas – no troņa gāztie čempioni Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (Tieto Kronus Rally Team), Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (Vorobjovs Racing) un Māris Neikšāns/Raivis Jansons (LMT Rallija komanda).
Punktu skaita ziņā izdevīgākā pozīcijā ir Egle/Jerums, taču viņi dažādu iemeslu dēļ nolēmuši sezonas pēdējā rallijā nepiedalīties. Līdz ar to viņiem vērtējumā paliek visi esošie 40 punkti (Latvijas čempionāta kopvērtējumu veido katras ekipāžas pieci labākie rezultāti šīs sezonas septiņos posmos). Ja Jānis Vorobjovs uzvar N4 klasē rallijā Latvija 2010, viņam kopvērtējumā ir par trim punktiem vairāk kā Eglem, un tiek sudraba medaļa. Ja Vorobjovs paliek otrais, viņiem ar Egli ir vienāds punktu skaits, un tad jau tiek vērtēti augstākie panākumi; šai ziņā labākas izredzes ir Aivim, kurš šosezon guvis divas uzvaras N4 klasē. Mārim Neikšānam izcīnīt sudraba medaļu nav izredžu, jo uzvaras gadījumā viņam ir 44 punkti, kuriem tiek atņemti divi sliktākie rezultāti – nulle par izstāšanos rallijā Latgale un vēl pieci punkti. Tādējādi Māra kontā paliek 39 punkti.
A Plus klasē jānoskaidro Latvijas čempions, turklāt līdzjutēji šo cīņu jau uztver visai principiāli: pirmkārt, vai čempiontituls paliks Latvijā, vai arī to sagrābs lietuvieši. Otrkārt, vai Latvijas ātrākā rallija mašīna formāli būs WRC automobilis, vai tomēr tehnikas brīnumu punktu skaita ziņā izdosies apspēlēt kādam ar nedaudz vājāku tehniku.
Runa ir par Ivara Vasaraudža/Pētera Spredža (Skandi Auto Rallija komanda) un Roka un Ingas Lipeiķu cīņu par uzvaru A Plus kopvērtējumā. Pašlaik līderpozīcijā ir lietuvieši, jo Vasaraudzis/Spredzis nav startējuši visos sezonas posmos, turklāt cīņu saasināja Latvijas vadošās ekipāžas izstāšanās iepriekšējā posmā. Aprēķins gan ir salīdzinoši vienkāršs – ja Vasaraudzis/Spredzis uzvar rallijā Latvija 2010, viņi kļūst par Latvijas čempioniem.
Interesanta cīņa arī par trešo vietu starp Raimondu Kisielu (Skandi Auto Rallija komanda) un Mārtiņu Svili/Aivi Aizsilnieku. Atmetot sliktākos rezultātus nedaudz priekšā atrodas Kisiels, taču pārsvars pār konkurentiem ir niecīgs.
2WD klasē skaidrs, ka čempiontituls pametīs Latviju, jo no sekotājiem atrāvušies ir lietuvietis Roks Kvaraciejs un igaunis Rolands Murakas. Abi ir līdzīgās pozīcijās čempiontitula dalīšanā, kas lielā mērā nozīmē – kurš pirmais pēdējā posmā, tas uzvarētājs.
Abi nosauktie – Kvaraciejs un Murakas – ir līderi arī Latvijas čempionāta Junioru ieskaitē. Tāpat kā Latvijas čempionāta iznākums, uzvara arī šajā vērtējumā atkarīga no pēdējā posma.
Arī Latvijas kausa izcīņā Super 1600 klasē vēl jānoskaidro labākā mazās motoru darba tilpuma kubatūras ekipāža. Pašlaik vadībā atrodas Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš, kuram būs jācīnās ar Egilu un Māri Īlēm un Oskaru Lazi/Edgaru Ploni.
Otrs vērtējums, kurā viss jau skaidrs, ir komandu ieskaite – LMT Rallija komanda pārliecinoši atrāvusies no saviem sekotājiem, priekšlaicīgi nodrošinot uzvaru komandu cīņās.
Sagatavoja: Līga Stirna (rallyemotions.lv) Foto: Aigars Laurinovičs
|