Jaunumi Kluba dzīve Forums Foto galerija Video Pērk un pārdod SUBARU modeļi Bieži uzdotie jautājumi


Svētdiena, 22. decembris.
Jaunumi
Subaru ziņas
Lejupielādēt žurnālu
Galerija
Standartauto
Rallijs Latvijā
Rallijs pasaulē
Drifts
Autokross
Trofi reids
Notikumu kalendārs
Sludinājumi
 
Žurnāls 'Motors&Sports'
Rallijs «Talsi» – agrāk un tagad Ieteikt draugiem.lv Ieteikt twitter.com Ieteikt Orb.lv
Sestdiena, 1. maijs, 2010, Motors&Sports

Reitings: Komentāri [ 0 ]

Vai Talsu rallija attīstība ir bijusi tik vienkārša un nemainīga? Lai to uzzinātu, uz sarunu aicināju Ēriku Vīksni - vienu no profesionāļiem šajā jomā, bez kura padoma neiztikt Talsu rallija organizēšanā.

Talsu rallija organizēšanā Ēriks dalību sāka 1998. gadā un turpināja to darīt vienpadsmit gadus. Sākumā organizējis krosu, bet pirms tam no 1977.gada braucis rallijā - gan kā stūrmanis, gan kā pilots. Šis specifiskais sporta veids raisīja interesi par tā otru pusi - organizēšanu un, ilgi nedomājot, Ēriks kļuva par Talsu rallija galveno organizatoru, tomēr viņš nezināja to,  ka tas nebūs tik viegli, kā izskatās!

Kā Ē.Vīksne stāsta, PSRS laikos rallijā uz starta sacensībās stājās 120 mašīnas, ierasto 50 - 70 automašīnu vietā. Tās tika aprīkotas ar primitīvu drošības karkasu, standarta sēdekļiem un jostām. Tagad tehniskie drošības noteikumi ir ļoti mainījušies. Ēriks min, ka latvieši, it sevišķi kurzemnieki, vienmēr izrādījuši interesi par ekstrēmām lietām, kāds arī ir autosports. Vai Talsu rallijs vienmēr ir bijis tik populārs? Jā, gan 80. gados, gan arī šobrīd. Agrāk rallijs norisinājās divas dienas, tomēr papildsacensību distance bija garāka, vismaz 130 km. Sportisti sāka braukt sestdienas vakarā, brauca visu nakti. Svētdien no rīta bija finišs, pēc kura visi stūrmaņi stāvēja rindā, lai pārbaudītu fiksēto rezultātu pareizību. Cits paspēja aizmigt, gaidot savus rezultātus, cits ar nepacietību gaidīja apbalvošanu.

Ēriks atzīst, ka drošības noteikumi ir ļoti mainījušies. Piemēram, agrāk ātrumposmos slēdza tikai lielos krustojumus, nevis visu ātrumposmu, jo satiksme bija mazāk intensīva. Pirms rallija sākuma bija pavēle no Rajona Izpildkomitejas, kas norīkoja pie lielajiem krustojumiem brīvprātīgos kārtības sargus vai milicijas darbiniekus. Ja arī notika kāds negadījums, tad to, protams, izmeklēja un bieži vien atzina par negadījumu sacensību laikā un organizatori netika vainoti. Ēriks nebaidās apgalvot, ka šobrīd latvieši ar rallija organizēšanu ir galvastiesu augstāk par Lietuvu un Igauniju. Organizators stāsta, ka agrāk vislielākās galvassāpes Talsu rallija organizēšanā sagādāja kartes kopijas. Tās zīmēja ar roku un pavairot bija ļoti grūti, jo tehniskais nodrošinājums bija ļoti minimāls.

Runājot par „Strazdes” ātrumposmu, kas līdzjutējus vilina ar augsto un skaisto tramplīnu, Ēriks atklāj - agrāk šis tramplīns bija vēl sarežģītāks un vairāk metošs, tomēr ceļu darbu veicēji izdarīja dažas nepatīkamas korekcijas, līdz ar to šis posms vairs nav tāds, kā iepriekš. Strazdes tramplīns Talsu rallijā ir kļuvis par sava veida klasiku. Nevar noliegt, ka šis ātrumposms ir viens no grūtākajiem un sarežģītākajiem visā rallijā. Ir leģenda, ka agrāk Strazdes ceļu gribēja taisnot. Autosportisti sanāca kopā un izdomāja, ka sev kaklā sakārs visas medaļas, cik nu vien katram esot bijušas, un ies runāt pie satiksmes ministra, lai iebilstu par nevēlamajām izmaiņām. Ministrs esot bijis atsaucīgs un novērtējis sportistu centienus atstāt šo ceļa posmu tādu, kāds tas ir līdz šim brīdim. Tādējādi var teikt, ka ātrumposms ir sportistu nopelns.

Kurš posms Talsu rallijā ir visvairāk apspriests? Šogad tas gods pienākas 37,2 km garajam ātrumposmam ar nosaukumu „1000km.lv”, kurš ir atzīts par talismanu Talsu rallijā. Jāatzīst, ka šis posms ir grūts, tas ir labs izturības eksāmens braucējiem un parasti pēc tā notiek lielas korekcijas klašu rezultātos.

Lai noorganizētu Talsu ralliju, ir nepieciešami vidēji 350 darbinieku, no kuriem 75 ir kasieri, 150 apsargi, kā arī jāīrē no 10 - 12 autobusi, kuri izvadā darbiniekus pa posteņiem. Ēriks uzsver, ka vairāk vajadzētu piesaistīt rallijam jaunatni un veidot jaunus sporta klubus. Šobrīd stabilas ekipāžas rallijā ir vidēji divdesmit, tāpēc, ka rallijs nav sporta veids ar zemākajām izmaksām.

Pašlaik Ēriks „stafeti” rallija organizēšanā tālāk nodevis Raimondam Štrokšam, tomēr vēljoprojām viņš palīdz organizatoriskajos jautājumos. No rallija viņš nekur tālu nav aizgājis, pēdējos gados braucot rallijā par komisāru. „Rallijs Latvijā ir fantastiska niša, kurā vēl var ieguldīt un attīstīt. Tas ir sporta veids, kam prognozē vēl lielāku izaugsmi un skatītāju skaita pieaugumu. Šis sporta veids Latvijā ieņem pirmo vietu, pateicoties tā dinamikai, atraktivitātei, ātrumam un skaistām mašīnām. Atbalstītājs var redzēt atdevi saviem ieguldījumiem. Kā attīstīsies rallijs tālāk, to mēs redzēsim tuvākajos Latvijas rallija Čempionāta posmos,” savu stāstījumu pabeidz Ē.Vīksna.

Autors: Agnese Ozoliņa
Foto: Latvijas SAAB klubs


Komentāri
Uz augšu
Atcerēties mani
Foto: SUBARU Summer Fest...
Video: Ciemos pie subaruc...
Jaunākais forumā
Re: Drifts
programms, 07.02.2024 18:00
WRX lidz 6-7k
akamviegli, 25.01.2024 17:30
Re: v1ks_ forītis
v1ks_, 17.04.2023 01:13
Re: VIDEO LINKI - kas nu kuram liekās smieklīgs, interesants...
OZIO, 29.03.2023 15:56
Re: VZ58
TheKid, 03.12.2022 08:59
Re: Info: Izplūde
fyrovep, 01.12.2022 14:32
Atstarojošās vestes
OZIO, 16.11.2022 10:26
Re: konsultaacija
gintux, 03.09.2022 13:58
Re: HELP EZ 30
gintux, 03.09.2022 13:49
Re: Street Challenge Game
arni6ka, 25.08.2022 02:29
Reklāma  |  Lietošanas noteikumi  |  Kontakti  |  Seko mums: Facebook  |  Youtube  |  Twitter  |  Instagram
v1.0, © 2010 subarupower.lv. Visas tiesības paturētas.