FIA Eiropas autokrosa čempionāta otrajā posmā Latvijā, kas sporta kompleksā Mūsa norisināsies 24. un 25. maijā, pieteikušies 108 dalībnieki. Visās četrās Eiropas čempionāta ieskaites klasēs arī Latvijas sportisti, bet līdzjutēju interesi izraisījusi nacionālā salonautomašīnu klase, kurā par uzvaru spēkosies 21 dalībnieks.
Visvairāk dalībnieku pieteikušies SuperBuggy klasē - 28. To skaitā arī divi Latvijas sportisti Ervins Grencis un Juris Kuļikovskis. Uz Bauskas trasi gatavojas visi spēcīgākie šīs klases dalībnieki – no pagājušā gada vadošajiem 17 sportistiem uz starta būs 15, tajā skaitā medaļnieki vācieši Bernds Štūbe un Andre Hinenkamps, kā arī čehs Ladislavs Hanāks.
SuperBuggy klase ir pilnpiedziņas bagiji ar motora darba tilpumu līdz 4000 kub. cm.
Buggy 1600 klasē 25 pieteikumi, no kuriem astoņi būs pērnā gada vadošā desmita braucēji, to vidū čempions ungārs Kristians Žabo un bronzas medaļnieks Mihaels Budlmaijers. Latvijas piloti – Andris Kuļikovskis, Māris Līcis un Jānis Ščerbickis.
Buggy 1600 klasē startē pilnpiedziņas bagiji ar motora darba tilpumu līdz 1600 kub. cm.
Šogad lielisks progress FIA Eiropas čempionāta salonautomašīnu TouringAX klasē – Mūsas cīņām pieteicies 21 dalībnieks, turklāt trīs no viņiem ir Latvijas sportisti – Agris Brediks, Aldis Zēbergs un Lauris Unāms. Pēdējo reizi Eiropas autokrosa čempionāta salonautomašīnu klasē trīs vai vairāk dalībnieku no Latvijas piedalījās 2003. gadā, kad sezonas laikā Eiropas trases vagoja Zēbergs, Jānis Kļaviņš un Gints Bujāns.
TouringAX automašīnas ir pilnpiedziņas salonauto ar motora darba tilpumu līdz 3500 kub. cm.
Šogad Latvijas līdzjutējiem aktuāla kļuvusi arī Eiropas kausa izcīņas klase JuniorBuggy. Debijas sacīksti Mūsā plāno aizvadīt 12 gadus vecais Justs Grencis. Lai gan mazais valmierietis pirms gaidāmās debijas cītīgi trenējas, darba vēl daudz, lai varētu konkurēt ar klases līderiem, kuriem jau ir pāris gadu pieredze šajā seriālā. JuniorBuggy klasē startē sportisti vecumā no 13 (gadā, kurā paliek 13) līdz 21 gadam. JuniorBuggy klasē startē pilnpiedziņas bagiji ar motora darba tilpumu līdz 600 kub. cm. Lai gan nomināli kubatūra mazāka un braucēji mazāk pieredzējuši, dažkārt šīs klases līderi uzrāda apļu laikus, kuri iederētos top-10 abās pieaugušo bagiju klasēs Buggy 1600 un SuperBuggy. Tas skaidrojams ar mašīnu svara un jaudas attiecību.
Nacionālā klase pulcē 21 dalībnieku, lielākoties Latvijas autokrosa čempionāta braucējus. Taču bez mūsu nacionālā seriāla 1600 un 2000 Super klases sportistiem cīņā dosies arī Lietuvas un Igaunijas braucēji.
Katrā Eiropas autokrosa čempionāta posmā rīkotāji Eiropas cīņām var pievienot kādu satelītklasi. Šogad sporta komplekss Mūsa nolēmis iepriecināt skatītājus ar 1600 un 2000 Super klases dalībnieku principiālajām cīņām. Ierindā ir lielākā daļa spēcīgāko braucēju – pērnā gada top-5 Latvijas čempionāta 2000 Super klasē (Jānis Miščenko, Ritvars Zobens, Ainārs Kenigsbergs, Normunds Krūze, Ilmārs Jurāns), šā gada Latvijas un Baltijas čempionāta līderi Juris Spīķis un Rihards Dainis, un daudzi citi.
Uzmanību skatītājiem! Informācija par biļešu iegādi iepriekšpārdošanā un trasē šeit: http://musa.lv/app/webroot/images/pdfs/EC14/bilesu_cenas_ec2014.jpg
FIA Eiropas čempionāta autokrosā 2. posma sacensības Latvijā nebūtu iespējamas bez ģenerālsponsoriem: Latvijas Mobilais Telefons un Latvijas Dzelzceļa Ritošā Sastāva Serviss lokomotīvju un vagonu remonts, kā arī atbalstītājiem: Saldējums Mājas, Cēsu Alus, Gaļas pārstrādes uzņēmums Nākotne, Pure Chocolate, Moller Auto Lidosta, BTIN būvtehnikas un instrumentu noma, Canon IB Serviss, Venden, IF apdrošināšana, Rubbers, Bridgestone, Vides serviss, Uzvara lauks, Latvijas Autocelu Uzturētājs, SOS, Zemgus Poligrāfijas serviss, FN serviss, Geka, Peltor un Red Bull. Informatīvais atbalsts: LTV7, Radio Starfm, Go4speed, Latvijas Avīze, TVNET, Bauskas Dzīve, Autocross.lv un raidījums Ātruma Cilts.
|