Ilgi tiku plānojis ielikt te savus piedzīvojumus, beidzot saņēmos.
Sākšu ar to, ka iepriekš 5 gadus nobraucu ar 98. gada GT vagonu, kurš sapuva un visbeidzot nobeidzās kārba.
Vecā vāģa bilde.
Tad nepilnu pusgadu pārvietojos ar aizlienētu un depresīvu jaunās tūkstošgades paša sākuma dīzeļfokusu, līdz beidzot vairs nevarēju izturēt un atkal nopirku turbo Subaru.
Jelgavā atradās normāla paskata wrx 02 vagon-eksemplārs no Vācijas, kuru tad arī pēc mēneša pārdomām paņēmu.
Virsū smuki AZEV 17 collu diski, priekšējie bremždisku kautkādi ķūning šmūning ar caurumiem. Izpūtēja gals ar pareizo skaņu, kuru var apklusināt ar zaglušku.
Auto, protams, nebija bez problēmām, taču pārliecināja virsbūves labais stāvoklis, teju bez rūsas, un arī motors izskatījās ok. Tā kā neuzskatu sevi par iesācēju turbo subāra lietās un nets ir pilns ar info nolēmu par labu pirkumam.
Sākotnējās acīmredzamās problēmas bija benzīna smacinieks salonā, nestabils boost - uzrauj/atlaiž/uzrauj/atlaiž (turbo spiediens oscilē 0.6-1 bar robežās) un šis tas vēl, kā saplaisājušas un vakuumtrubas un ieklaboša ritošā.
Iepriekšējais saimnieks manu pārdomu mēneša laikā centās tās novērst, nomainīja benzīnsūkni, benzīnfiltru, vakuumšļaukas pie turbīnas (ap trejgabalu), arī katalizatora zondi (drošvien dēļ p0420 koda atmiņā), ritošajai atsaites, uzlika vecāka gada nelietotas ziemas riepas. Galu galā, šķiet, atrisināja tikai piekares jautājumu.
Pēc iegādes jau pirmajā dienā noskaidroju, ka benzīna smakas sākotnējais cēlonis ir benzīna strūklaka zem ieplūdes kolektora kreisajā pusē pie turbīnas, kur savienojas metāla benzīna caurules ar gumijas caurulēm. Pirmais vakars pavadīts garāžā un pēc 4h uzliktas
- jaunas benzīna šļaukas caurules
- jauni hamuti
Pirmajā dienā tiek arī secināts, ka iepriekšējais saimnieks mainot vakuumtrubas, kopā ar vecajām ir misenē izlidinājis arī boost žikleri. Tādu atrodu jass'ā un uzlieku nekavējoties. Atpakaļ ir oscilējošā boost problēma, kuru, pēc rūpīgākas interneta pārlasīšanas, atrisinu kārtīgi iztīrot aizaugušo boost solenoid ietaisi, Yeeij, esam atpakaļ un ātrāki kā jebkad!
Lieki teikt, ka ar visu iepriekšējo mani piedzīvojumi ir tikai pašā sākumā.
Pēc benzīna strūklakas novēršanas atklājās, ka salonā valda arī izplūdes gāzes. Uz pacēlāja tiek konstatēts, ka downpipe savienojumā ar rezonātora trubu trūkst viens uzgrieznis - viegli salabot vai ne! Jā un nē, bet par to vēlāk.
Par cik auto "priekš sevis, līdz sapūs" ir jāveic lielā apkope - filtri, eļļas, siksnas, šļaukas.
Fast forward un tiek nomainītas sekojošās daļas:
- Nomainīti gaisa un salona filtri
- Nomainītas vējstikla slotiņas
- Nomainīta eļļa un filtrs (Motul Xcess-8100 5w40)
- Nomainītas daudz un dažādas sakaltušas/saplīsušas vakuuma šļaukas un hamuti
- Iztīrīts PCV vārsts un uzlikta silikona šļauka tam, baigā šmuce tajā galā bija
- Uzliktas silikona šļaukas interkūlerim (apakšējās/ priekšējā)
- Nomainīta zobsiksna un ruļļi (Contitech) - priekš zobenes maiņas pirmās reizes, jāsaka, ka aizgāja kā pa sviestu
- Nomainīts dzesēšanas šķidrums (rozā motul antifrīzs)
Tālāk, par cik salonā uz vietas stāvot joprojām bija jāelpo izplūdes gāzes, tiek demontēta izplūdes sistēma līdz pat izplūdes kolektoram. Atrodas arī vainīgais - uz pusēm pārlūzis uppipe vietā pie gofras. Vedam pie speciem, kuri ar nerūsējošā tērauda metināmo aparātu to smuki sametina. Pie reizes turbīnas karstumsargiem, kuriem jau bija, un pie nost ņemšanas vēl tika aplauztas skrūves, tiek iemetināti jauni uzgrieznīši. Visu saliekam un patīkami uzelpojam, līdz..
Atkal nāsīs kaut kas spiež, un atkal smaržo pēc benzīna. Ar kabatas lukturi apbruņojies un degunu iebāzis motorā, secinu, ka no turbīnai tuvākās sprauslas sūcas benzīns. Laiks darbiem:
- Nomainām kreisās puses degvielas sliedes o-ringus pie inžektoriem ar Hydroscandā nopirktiem vitona o-ringiem 8/12mm izmērā
- Pie reizes ieliekam svaigas NGK PRF6B sveces
Kaut kas arī jādara ar oriģinālo 2din maģi, kam vieta muzejā. Tiek nopirkts usb puļķi supportējošs vienvietīgais maģis un ar kabatiņu no ebreja tiek salikta atpakaļ vidus-konsole. Izskatās un skan labāk, tiesa gan durvis grab uz lielākiem skaļumiem, pakaļējā labā puse neskan. Tiksim ar to galā kautkad uz vasaras pusi.
Salabojam stūres pastiprinātāja sūkni - nomainam visas blīves/gredzenus ar remkomplektā atrodamajiem, ir labi, vairs netek.
Protams, auto tiek taisīts "priekš sevis (c)", tāpēc nomainu eļļas kārbā un aizmugurējā reduktorā. Ārā iznāk patumšs draņķis, iekšā ielīst garšīgs motul gear 300. Kārba slēdzas labāk, kā jebkad, un vispārējs sirdsmiers.
Pakaļējais kresais amis nospriež, ka gana ļurkāts un izlaiž mērci. Tagad aizmugurē ielikti stalti KYB Excel-G, ar svaigām putekļu gumijām, viss kulē, braukt patīkami.
Jaucoties pa piekari, tiek secināts, ka priekšējie bremžu kluči motora pusē ir pavisam izbeigušies. Pakaļējie diski un loki arī bēdīgi.
Izdarītais:
- Nomainīti priekšējie bremžu kluči
- Uzlikti jauni pakaļējie bremždiski
- Pakaļējie kluči labi, mazliet pieslīpējot uz "dzirnakmens" tie izskatās kā jauni
- Suportiem jaunas asītes/atsperes, lokiem jaunas atsperes
Auto tagad patīkams un gandarījums par izdarīto.
Spidometra panelī kaitinoši mēdz mirgot un neizdzist atvērto durvju indikators, ka pie vainas bagāžnieks. Novērsts tiek izkustinot provodku bagāžnieka pusē, konkrētu vietu neatrodu, taču pietinu visu ar izoleni, lai saglabātu izkustināto stāvokli. Pagaidām ir labi.
Kas vēl no zināmajām problēmām?
- Pa šoseju vienmierīgi dudinot mēdz izlīst sasodītais katalizatora kods. Visdrīzāk katalizators arī pie vainas, bet par cik tehnisko atgāzēs izgāja normāli, pagaidām nav vērts iespringt. Cik lasīts, kodu var izmest arī pie 95% efektīva katalizatora.
- Protams, sulo labās puses vārstu vāks, blīves un loriņi pasūtīti, kad atnāks, krāmēs virsū.
- Jāsaved kārtībā kondiška - rullis aizklīdis uz labākiem laukiem kopā ar siksnu. Gan jau vajadzēs arī uzpildīt.
- Jānovērs graboņa, jāpiepako apšuvums, lai mūziku skaļāk var uzgriezt, jāieliek moš citi skaļruņi.
- Aizmugurējām arkām pie bampera krāsai 3 uzburguši pleķīši, jānoskaidro, ko var darīt lietas labā.
Visu darīju, un plānoju darīt pats, cik nu iespējams. Pa lielam pasākums ir izmaksājis, tik cik detaļas (kas ar nav nemaz tik maz uz šo brīdi).
Tas pagaidām viss. Gaidu, kad darbi pie auto būs cauri, un varēs vairāk laika veltīt braukšanai, ne skrūvēšanai.
Un visbeidzot, foršs auto!
Te pāris bilžas