Mans pirmais posts šeit. Sorry, ja šāda tēma jau bijusi, ja tā, lūdzu linku.
Interese par degvielas ekonomijas iespējām. Jautājums par `98. 2.0 GT Impreza atmo vagonu. Ārzemēs lasīju par izveiktu upgreidu (turbo mašīnai gan), nomainot 5. robu (t.i. pāri) kārbā uz garāku, iegūstot uz šoses pie 100 kmh nevis 3k apgriezienus, bet mazāk. Precīzi neatceros cik, un nav arī būtiski.
Jautājums - vai neturbo kārbai konkrētajam auto vispār pastāv mazāks, t.i. garāks piemērojams pāris, un kāds varētu būt provizoriskais ekonomiskais ieguvums no tāda upgreida. Ja salīdzina price/performance gāzes instalēšanu ar 5. roba upgreidu - kas varētu būt izdevīgāk? Neņemot vērā apstākli, ka gāzes instalēšana ir populārāka.
Specifika - ar auto pa pilsētu praktiski nebraukāju, tiek izmantots pārsvarā garākos pārbraucienos, kur galapunktā savukārt ir nepieciešamība pēc pilnpiedziņas un reizēm arī pazeminātajiem. Tā ka priekšpiedziņas dīzeļi atkrīt, džipi ir dārgi un Audi piecus gadus testēts, atzīts par lūztošu miskasti, salīdzinot ar Subaru. Cita starpā, testētajam Audim arī bija tieši šāda modificēta kārba (domājams, no dīzeļkārbas), 5. robs pie 100 kmh griezās uz 2,2 k, rezultātā ar 5 stobru 2.3 motoru un pilnpiedziņu iegūstot nepilnus 7 litrus uz 100 km, kas ir salīdzināmi ar gāzes instalēšanu nemodificētai kārbai.