Hola!
"Noparkošu" šamā "garāžā" savu jaunāko subie - kas apstākļu sakritības rezultātā ir arī pagaidām jaunākais modelis. Auto, kurš reģistrācijas apliecībā tiek saukts par Subaru WRX.
Uzreiz atļaušos pabrīdināt - viss, ko rakstīšu par šamo auto, ir mans subjektīvs viedoklis. Ar auto žurnālistiku man pašvaki, bet nu centīšos apkopot savus - vidēji statistiska auto lietotāja un mērenas benzīna galvas - iespaidus un secinājumus par šamo japānu brīnumu.
Kā gan es līdz šamam "gravicapam" nodzīvojos? Nus, sākās viss pāros gadus atpakaļ ar GC8 RA-šku. Kas bija mans pirmais subārs. Laikam jau mana spītība un brenda savdabīgais "šarms" man lika nenovērsties no auto, kurš bija pielīdzināms japāņu žiguļa ekvivalentam. BET - tas bija vienlaicīgi auto lielākais pluss - analogs līdz bezjēgai, tāds konkrēts driver's car. Kurš nebija paredzēts ikdienas lietošanai. Nu ja, sapratu par vēlu - kaut gan daudzi deva mājienus gan "caur puķēm", gan ar "sētas mietu".
Nākamais exemplārs bija tā saucamais hawkeye, jebšu Impreza WRX STi my'06. Manā uztverē - ārkārtīgi skaists auto. Noveicās, ka arī karma tam auto bija (cerēsim, ka tā arī paliks) ūber laba. Gadus 2 nokalpoja bez problēmām - nu vismaz pēc subāru lietotāju mērauklas. Ar šamo aparātu jau biju nomierinājies - nekādu pārspīlētu uzlabojumu, vnk uzticams daily driver. Vienīgais, kur mazliet pāršāvu pār strīpu - Blitz taisnais turbo-back exhaust. Jesus, tas ir token par skaļu. Pārbrauciens Rīga - Liepāja bija garantēta galvas sāpe, vārda tiešā nozīmē. Jebkurš pasažieris pēc tāda pārbrauciena bija gatavs labprātīgi pārsēsties sabiedriskā transportā. No otras puses - skaņa nu vienkārši "afigennaja". Raksturīgais bu-bu-bu visā savā dailē.
Iet laiks, un miera nav. Auto ripo, priecē acis, kaitina kaimiņus - ko vairāk var vēlēties? Te nu izpaužas benzīngalvas īpatnība - kaut kas ir jādara ar auto. Kaut vai klaksons jānokrāso sarkans - bet jādara. Pēc RA-škas ne tikai pats, bet arī ģimenes ultimāts bija - nekādu upgreidu (parastā valodā tas skanētu - nekādas naudas šķērdēšanas). Skatījos uz jauno stieni, un nekādi nevarēju saprast - patīk vai nē. Kad uzzināju cenas - nu vispār atkrita tāda dilemma. Reāls overpraisings. OK, aizmirstam to visu...bet miera nav. Zvans dīlerim, un tiek norunāts testa draivs. Izbraucu viķeri - un nekā. Nav tas patīkamais bērnības klikšķis - vsjo, man šito vajag, šeit un tūlīt. Varbūt lomu nospēlēja profesionālais kretīnisms, varbūt pusmūža krīze - bet nu kā iekāpu tai auto, tā arī izkāpu. Tad nu nolēmu - ja savu my'06 nopārdodu par konkrētu ciparu, tad viss - tas prom, un jaunais garāžā. Biju pārliecināts - tas būs diezgan nereāli. Pie tam, pat sludeklis netika ielikts i-netā. Lai neiedziļinātos sīkumos, uzreiz pie beigu daļas - pēkšņi ir zvans, potenciāls klients, spontāns lēmums - un zilais stienis ir prom. Pats tā mazliet "nosēdos" no tik strauja sižeta. Nu ko - subis ir prom, it kā tak solīju pats sev ka jāpērk jaunais STienis. Nav tās pārliecības. Sāku apsvērt citus variantus, jo palasot visādus review nostiprinājās iespaids, ka FHI prasa neadekvātu naudu par šādu auto. Un nevar nepiekrist - kuru mūsdienās pārsteigsi ar nepilniem 300 zs no 2.5 litru turbodzinēja? Sorry, bet nu Dacia šādu rezultātu var pārspļaut. Subaru kaut kāds sansejs stāsta, ka Zs ir pupu mizas - galvenais ir bijis šasija, virsbūves stingrība, utt. OK, ir rezons zem tā visa. Bet nu es neesmu spējīgs sajust tos +28,5% vērpes stingrības uzlabojumus, utt. Nu nav man rallista mugurkauls, kurš to spēj "izjust". Da visi mani iepriekšējie subāri ir labi turējuši ceļu, tāpēc tie visi teorijas cipari man lika pasmīnēt - jā,jā, pašam tuvi cilvēki reklāmas industrijā strādā, zinām kā kolhozam jogurtu notirgot. Pluss vēl stāsti (pašam nekad nav bijis auto no salona) - jāpasūta, jāgaida ilgi, utt. Nu i nafig. Tātad, kādas ir alternatīvas. Golf R - vācu perfekcionisms. Tehniski ja nu nepārspļauj, tad nu neatpaliek no stieņa. Bet - kas gan haldex par pilnpiedziņu? Pluss dizains, kas neuzrunā. jaunais type-R no Hondas. Futūristisks kā no komiksu grāmatas, jaudas vairāk nekā saprašanas - bet ar priekšpiedziņu!? Jēziņ, man palika bail...kaut neesmu braucis, bet nu izklausās biedējoši. Audi A-kaut kāds ar quattro - skatīt Golf R. Evo - ja nu vienīgi IX. Bet tam man atļauja netika dota. Tupiks.
Līdz brīdim, kad tiek atsūtīts links - šis auto ir pieejams šodien. Skaidri zināju - nākošais subis nebūs zilā krāsā. Un sarkanā arī nea. Kad ieraudzīju šamo balto pērli, nostrādāja klikšķis - jap, ir īstais. Arī dzīvē biju redzējis, un reāli iepatikās baltā krāsa šamam modelim. Tā nu tika palaista "mašinērija", un es tūlīt jau 4.dienu esmu "bagātais buratīno ar jauno stieni".
Iespaidi so far:
1. Eksterjērs - jo vairāk skatos, jo vairāk sāk patikt. Gaumes + samaksāto EUR tk jautājums.
2. Interjērs - ir jau brīžiem tāda bling-bling sajūta, bet nu nav pārspīlēts. Jap, salonā ir vairāk vietas, sevišķi aizmugurē sēdošiem, arī plastmasa tāda patīkamāka.
3. Dzinējs - da vells viņu zin. Neskatoties uz dīlera teikto, es taisu tādu kā "obkatku". Nu mīziens man maukt ar pilnu gāzi no paša sākuma līdz pirmajai eļļas maiņai pie 15 tk km. Pluss vēl stāsti par aprautām šālēm pie pirmā tk nobraukuma. Un vispār - vai kāds no stieņu īpašniekiem maiņa eļļu ik pēc 15 tk km? Vnk interesanti - es viens duriks, kurš to dara biežāk? Tāpēc - max 4k RPM, nice and easy.
4. Šasija - kā jau raxtīju, man tie uzlabojumi nav sajūtami. Ceļu tur labi. Pat uz E32 "ceļa" ne reizi "neizsitu" piekari. Liekam plusiņu.
5. Vadāmība - nu jā, tā ir štelle. Tiesa, neesmu braucis ar 911 vai kādu tur poršē, kuru japāņi ņēmuši kā etalonu, bet nu stūrē šamais auto labi. Pat ļoti labi.
Kas nepatīk/liek iesmiet:
1. Kruīze kontrole - ???????? Stienī, ar mehāniku - un šī fīča. Nus, lai vēl kāds noargumentē, ka auto ir ticis projektēts US tirgum kā primārajam. Mans uzskats - nonsenss.
2. Ekonomaizers instrumentu panelī - te jau man bija konkrēts WTF?!! Varēja vēl iemaukt delfīnsaudzēšanas indikatoru. Sviests kvadrātā.
3. Tās 4 stabules aizmugurē - ehh, nu kurā subaru marketinga aptaujā ir izlekusi tāda potenciāla īpašnieku vēlme pēc šī pārspīlējuma?
4. Subaru skaņa - jebšu tās neesamība. Gan no ārpuses, gan iekšpuses. Gluha kā elektromobīlī. Pagaidīsim, kāds būs aftermarket piedāvājums. Nu ja, pats subaru piedāvā izplūdes apgreidu, bet - +1000 EUR. Nu nē. Gan jau kāds piedāvās lētāk un skaļāk.
Aizmirsu piebilst - pagaidām apgreidu nebūs nekādu, šis topiks vairāk domāts kā mans sacerējums iz tēmas " vai jaunais STienis ir pirkšanas vērts". Turpinājums ar maniem secinājumiem sekos - kā tikko kas jauns parādīsies.
Tiekamies uz LV ceļiem.
P.S. Bildes - nus, internetā to jau ir ļooti daudz, bet nu pāris skatu no subja iekš LV laukiem.