Padalīšos ar vienu droši vien ne īpaši zināmu lietu: nelieciet uz '01-04 WRX un STi atvieglinātus spararatus.
Pagajušnedeļ pie manis atbrauca viens WRX īpašnieks, kas jau pusgadu cīnījās ar degošo Check engine. Neviena Rīgas Subaru/japaņu auto servisa, ieskaitot Partneri, viņam nespēja palīdzēt. Problēma - deg check engine, kļūdas kodi ir 0301-0304 (cylinder misfire, pa vienam kodam katram cilindram). Pēc kļudas nodzēšanas tā atkal rādījās tik tikko dzinējs pie izgriezts līdz 4-5k rpm. Īpašnieks iztērēja simtus simtus latu, nomainot dažādus devējus, sveces un vēl viss kaut ko - bet kļūda nekur nepazuda.
Atradu, kā problēma ir ar vieglo spararatu (Fidanza šajā gadījumā, bet vispār tam nav nozīmes). Kompim (ECU) ir tabulas, kur ir definēti maks. pieļaujamie kloķenes paātrinājumi pie dažādam slodzēm. ja kloķenes ātrums mainās ātrāk par šis tabulas vērtībām, tad kompis uzskata kā notiek misfire (tildes vārdnīca sāka, kā tas ir aizdedzes izlaidums) un izmēt vienu vai vairākas kļūdas (0301, 0302, 0303, 0304 - katram cilindram sava). T.i. reāli ar aizdedzi viss ir kartība, un dzirkstele nekur nepazūd, bet kompis uzskata kā pazūd un rāda kļūdu.
Problēma ir visvairāk izplatīta '01-04 WRXiem, bet ir arī sastopama uz STi un jaunākajiem Skubijiem.
Risinājuma tam nav – t.i. vai nu likt vieglo spararatu un braukt ar kļūdu (neuzzinot par citam kļūdam ja tas notiks), vai nu nelikt. Ā, vēl variants - likt Motec
030x kļūdas, kas ir izsauktas ar spararatu var atšķirt no īstam misfire kļūdam pēc:
1) ir uzlikt atvieglināts spararats
2) kļūda parādās pie lieliem apgriezieniem (>4-5k rpm)
3) motors strādā vienmērīgi un nekas neliecina par problēmam ar aizdedzi
4) citi parametri ir normā (IAM u.t.t.)