Uz ET ir jāskātas kopā ar diska platumu.
A - iznesums (ET)
B - diska platums. Apzimējas "7J", "7.5J" u.t.t. un nozīme diska platumu collās - piem., 7 collas. 1 colla = 25.4 mm.
C - diska vidus
D - diska virsma, kas robežojas ar rumbu
Hub - rumba
Piemērs:
Pieņemsim, mums no rupnīcas ir R16 7J disks ar ET 43.
B = 7 x 25.4 = 177.8 mm
A = 43 mm
F = B/2 - A = 177.8/2 - 43 = 88.9 - 43 = 45.9 mm
--------------
Un tagad mēs pērkam jaunu krutu disku R18 8.5J. Speciāli ņemam ar pareizo ET 43. Kas notiek?
B = 8.5 x 25.4 = 215.9 mm
A = 43 mm
F = B/2 - A = 215.9/2 - 43 = 64.95 mm
Mūsu jaunajām diskam, kūru mēs ilgi meklējam, lai tik būtu pareizais ET, ārēja māliņa lien ārā uz 1.9 cm (64.95 - 45.9 = 19.05 mm).
Protams, mūsu platājam diskam palielinās arī E vertība - un ar to mēs riskējam ķerties pie amīša stoikas. Takšto vajag apreķināt arī E - gan jaunam, gan vēcam diskam un tos salidzināt.
Tapēc, izveloties jaunus ripuļus, ir jāskatas ne tikai uz ET, bet uz ET/platūma kombināciju. Visvienkaršāk ir, protams, pielaikot jaunus "apavus", bet ja tādas iespējas nav - tad jāapreķinā jaunu un vēcu disku izmēru starpības, pamērīt attalumus no rumbas līdz arkai un no rumbas līdz statnei un tad paskatīties, vai disks der
Cērams, ēs palidzēju labāk saprāst, nevis vairāk samulsināju
Šo tekstu es sakotneji uzrakstīju priekš Hondaclub foruma, bet izdomāju pārpublicēt arī šeit - Dima