Sveiki subāristi!
Esmu pavisam zaļš Subaru lietotājs.
Pēdējos 12 gadus uzticīgi lietoju Audi (sākot no visu paaudžu 80-niekiem līdz A4), tad parādījās vajadzība pēc ietilpīga auto ar patiesi izturīgu piekari un pilnpiedziņu. Izmeklējos pēc A4 Avant 1.8T Quattro, neko prātīgu uzrakt tā arī neizdevās. Sāku mest aci citos virzienos. Kā smejies - tomēr izvēle apstājās pie 1999. gada Subaru Outback ar 2.5 litrīgu motoriņu un automātisko 4-pakāpju transmisiju. Iesākumā, dabiski, es biju šausmās. Pēc Audi pārsēsties uz kaut ko kas nav Audi, Mercedes Benz vai BMW jau pats par sevi ir briesmīgi! Pirmās 3 dienas es biju pilnīgā izmisumā. Viss klab, grab, čīkst, brakšķ, bremzes pilnīgi nekādas, komforta absolūti nekāda, sēdekļi nenormāli neērti - gluži kā taburetes, ventilācijas praktiski nekādas - kaut kāda gaisa apmaiņa notiek tikai līdz galam atverot visus logus, salona apdare uzkrītoši lēta, bezgaumīga un tizla, gluži kā moskvičam vai žigulim, nenormāli smird pēc degošas eļļas... - godīgi sakot, nebiju gaidījis, ka Subaru Legacy Outback ir TIK zemas klases auto.
Vienīgais kas atturēja mani no tā atdošanas lūžņos bija ievērības cienīgā dinamika, lieliskā vadāmība un perfektā trajektorijas turēšana. Sapratu, ka japāņi acīmredzot neprot ražot komfortablus un ergonomiskus auto. Vēl divas dienas pabraukājis, sapratu, ka tik viegli vēl nepadošos. Mēģināšu ka es to grabažu kasti pietuvināt, nu vismaz kaut mazliet, nu kaut par 20%, Audi kvalitātes līmenim. Domāts, darīts! Nopirku veselu baķi ar porolonu, pāris aerosola baloniņus ar silikonu un ķēros pie darba. Norāvu nost gandrīz visu "tapsējumu". Par tapsējumu to lēto plastmasas mēslu neņemos saukt, jo, salīdzinot ar Audi, tas viss man vienkārši liekas kā delīrija murgs. Sašutumā trīcošām rokām sagriezu porolonu apmēram 10 - 15 cm platās sloksnēs un ņēmos bezmaz vai drudžaini štopēt iekšā visās vietās kas izdeva vai eventuāli varēja izdot kaut visniecīgāko graboņu. Kad biju savācis visu vietās, sākās silikona smidzināšanas prieki. Tas tika sapūsts visur kur es izdzirdēju kaut vismazāko čirkstoniņu. Kad viss bija nodarīts, bija pienākusi kārta testa braucienam. Sev par milzu šausmām, es vienalga izdirdēju pretīgu, kaitinošu graboņu, kas nāca kaut kur no aizmugurējās daļas labās puses. Atvēris labās puses logus, sapratu, ka grab kaut kas no ārpuses. Pamēģināju brauciena laikā nedaudz pievilkt roceni. Nekas neizmainījās. Tad pamēģināju nedaudz piebremzēt ar darba bremzēm. Ahā, graboņa apklusa! Mana izmisīgā plosīšanās ar porolonu un silikonu bija nesusi augļus. Subaru salons bija gandrīz tikpat kluss kā mana '96.gada Audi A4 salons. Konstatēju, ka grab bremžu kluči! Aplūkojis bremžu diskus, nolēmu, ka ar tādiem braukt nav prāta darbs, un tos būtu pavisam veselīgi nomainīt, protams, komplektā ar jauniem klučiem. Tad sākās lielā maka tukšošanas tūre. Bremzes savedu kārtībā par nieka ~300 Ls, toties atklāju, ka nejēdzīgi tek eļļa no motora, pie tam kaut kur filtra rajonā. Eļļa mudīgi tika noslaucīta un filtrs pievilkts. Nekas neizmainījās - eļļa turpināja pilēt. Filtrs tika nomainīts pret jaunu - atkal tas pats. Pil! Pa to starpu mani paspēja nokaitināt brīdi pa brīdim redzamais "Check Engine". Aizbraucu uz Bosch servisa diagnostiku, atklājās, ka gļuko detonācijas devējs un termostats lāgā neturas ciet. Karsta motora temperatūra manā gadījumā ir apmēram ~78 - 89'C. Tā kā drusku pamaz. Samainīšu to kas samaināms un skatīšos kas notiek. Esmu nolēmis, ka tās tizlās CE signāllampas atkārtotas iedegšanās gadījumā izraušu to draņķa spuldzīti vispār ārā. Besī!!!
Tādi īsumā ir mani pirmie iespaidi par Subaru. Šobrīd esmu jau mazliet samierinājies ar Subaru diskomfortu un nenormālo apetīti. Man tas japāņu lops aprij vidēji ~14 - 15 litru benzīna uz 100 km. Audi A4 ēda ~10 - 12... Labi, ka es braucu ar gāzi. Manā Outback, tāpat kā A4 ir uzstādīta gāzes šprice. Tā kā man mēnesī sanāk nobraukt ~2500 - 3000 km, tad gāzes "apkure" ir pat ĻOTI noderīga.
Eh, tomēr pa šo laiku, nu jau drusku vairāk kā nedēļu, esmu jau paspējis pierast pie Subaru stabilās gaitas, dimanikas un perfektās vadāmības. Tur kur es ar A4 uzmanīgi čubināju ar 40 - 50 km/h, ar Subaru droši var mizot ar 80 - 100 km/h. Pa grunts ceļu var "gāzt" nejēgā, vispār nedomājot par ceļa seguma kvalitāti. Vienīgais kas VIENMĒR jātceras - bremzēšanas ceļš diemžēl ir tāds pats kā jebkuram auto.
Redzēs kā būs kad beidzot būšu sakārtojis manā īpašumā nonākušo Outback eksemplāru. Kas zin' varbūt būšu atradinājies no komforta par labu dinamikai un vadāmībai un kā nākošo atkal izvēlēšos Subaru...