Pirmo STI iegādājos 2003. gadā ar minimālu noskrējienu, atceros, kā uz Rūpniecības ielas iesēdos pamēģināt, kas tas ir par auto, un negribēju kāpt ārā - izcili ērti krēsli, precīza kārba, līdz tam nepieredzēts paātrinājums, nopirku pat kapotu neattaisījis, Un braukts tika pa asfaltu, grunti, ziemas trasēm, nomainītas tika vienīgi bremzes no WRX un Partner motorā Valērijs pierunāja Prodrive uzlikt, no tā brīža nav bijis neviens auto, kurš ielas versijā (es nedomāju sporta auto ar Gems vai Motex) būtu ar tik perfektiem Nm, ko zināmā mērā nodrošināja izplūde, kādu ražoja tikai tam modelim, skaņa - tāda bija tikai Prodrive paketei un protams motors, Zs ja nemaldos bija 320, bet "response" pilnīgi savādāks kā rūpnīcas versijai. Un kas galvenais - tas auto nelūza, mainīju eļlas ik pa 8 tkst un bremžu klučus , diskus, motora siksnu, vairāk neko! Un beigās sarēķināju, ka nopircis to auto par 24 Eur, nobraucu 176000 km, un pārdevu pēc 4,5 gadiem par 17500 ! Resp. rupji rēķinot praktiski bez remontiem viens km izmaksāja 0,04 centus, protams bez benzīna, neticēsiet, tas bija ekonomiskākais auto, kāds jebkad bijis! Jāatzīst gan, ka apm. pēc gada Sti ļoti nokritās cenā, bet tas jau bija cits Sti
Pašlaik braucu ar 2012 gada STI, tur no pirmā maz kas palicis.. It kā 300 Zs, bet 2,5 l motors uz 2l motora bāzes, parastie virzuļi, viss no plastmasas, labi, ka no Anglijas dabūju STI Recaro sēdekļus, iepriekšējie bija kā piem. VW, no tiem krita ārā, nākošais pie kādiem 60000 km nobira motors- Norberts taisīja, izjucis bija virzulis, noķīlēja klani, tālāk šāles, kloķene, beigteis virzulis sitās pret galvu, oriģinākās daļas redzēt negribēju, jo nebūt ne pirmajam 2.5 izjuka, Ali (Vāģi Racing) tika sagādāti Mahle kaltie virzuļi, klaņi, Norberts sporta šāles izraka, kloķeni restaurēja, tad bloka un galvas slīpēšana, daļas, kuras neuzskaitīšu, protams darbs, kopējo ciparu neteikšu, bet visa cieņa, salika perfekti, tagad motors griežas, var par jaudu celt, bet tas jau ir gandrīz sporta motors, kur palika lieliskais 2.0 l STI motors ar kaltajiem klaņiem, kuru reti kurš nobeidza un kādēļ bija jāpalielina tilpums, ja uzreiz palika plānākas bloka sienas, virzuļi, kuri jūk ārā?? Un visas tās plastmasas, kuras neko nedod, bet uzlecot ir jāapstājas un viss, kas nokritis, jāsalasa un jāieliek bagāžniekā? Beigās to visu pielīmējām. Tāds lūk salīdzinājums diviem STI, pa vidu EVO 9 vēl bija, bet tas ir cits stāsts...