Sveiciens visiem subāristiem!
Iedomājos, ka būtu īstais laiks arī uzcelt tēmu un iepazīstināt ar manu pirmo Subaru, un to kā es te vispār esmu nonācis.
Auto pirkums bija ļoti spontāns, kaut arī nebiju īsti pārliecināts vai Subaru, konkrēti STI, ir tas, ko vēlos. Imprezas ir piesaistījušas jau no pašas bērnības, un prātā vien sēdēja doma: "Kad tad vēl, ja ne tagad.." , un tā nolēmu iegādāties Subaru. Sākumā mazliet šaubījos starp WRX un STI, jo pats ar subāriem iepriekš saskāries vispār nebiju, un īsti nespēju noteikt, kur ir tā starpība, tik vien cik cenā, mazliet izskatā un jaudā. Bet, nedaudz pakonsultējoties, un beigu beigās, kad tiku izbraukt un salīdzināt abus, tad viss bija skaidrs - STI !
Tātad,
2016. oktobrī - nopirku šo begemotu STI 2003.g. , nobraukums ap 111 000 km.
Par veiksmīgu pirkumu to noteikti nevarētu nosaukt, jo pelēci nopirku ar pamatīgi nomocītu dzinēju - dūmo, klab, un eļļu ēd pamatīgi. Un gluži neiet tik labi, cik stienim pienākas. Bet biju jau rēķinājies ar problēmām, un tad jau sāku plānot kā autiņu savest pilnīgā kārtībā kā tam pienākas.
Neko daudz arī nezināju par auto vēsturi, iepriekšējais īpašnieks ar to nobrauca tikai gadu, un pats neko daudz nevarēja izstāstīt. Nedaudz vēlāk gan noskaidroju, ka subārs iepriekš izmantots trasēs, ko arī apstiprināja vēl citi avoti. Auto iepriekš ir diezgan ripojis pa Rīgu, tāpēc, iespējams, kādam ir zināms un var pateikt ko vairāk - labprāt atraktu pēc iespējas dziļākas saknes.
Daudzi, protams, starā par tiem baltajiem diskiem (Compomotive TH2), bet tie arī nebija tāds zelts kā izskatās - visus 4 nācās valcēt, un abus aizmugurējos metināt. Bet nu, ko var gribēt, jau autiņš pa trasēm dzīts.
Patīkami gan ir tas, ka vizuāli ir saglabājies labi, salīdzinot ar citiem šī gada subāriem. Protams, ir šur tu mazi rūsas punktiņi, bet kopumā bundža ir smuka, un apakšā pavisam minimāla rūsa aizmugurējā daļā. Plānoju arī drīzumā veikt pretrūsas apstrādi.
Dzinējs šobrīd ir lielākā problēma, un pēc Līgo svētkiem jau ir iestājies rindā uz remontu. Rēķinos uz 2000+ EUR, iespējams vairāk, tad jau redzēs - pēc remonta varēšu sīkāk izstāstīt, kas un kā. Nevaru vien pats sagaidīt, kad šo skaistuli iedzīvinās ar jaunu elpu.
Pagājuši jau ir 7 mēneši. Ar subāru braucu ikdienā, gan uz darbu, gan pa brīvdienām - regulāri, pārsvarā pa Rīgu. Nobraukti mazliet vairāk kā 6000 km. Un jāteic, ka nekādas papildus likstas praktiski vispār nav piemeklējušas, atskaitot 1 reizi, kad pa ceļam no darba, nosprāga degvielas sūknis. Bet citādi, visu ziemu un vēl šobrīd braucu bez problēmām, auto ir ļoti uzticams par spīti dzinēja sliktajam stāvoklim.
Uzskaitīšu, kas pa šo laiku ir izdarīts:
2016. novembrī - priekšā nomainīti jauni Brembo bremžu diski un kluči, motoreļļa nomainīta no 10w60 uz 5w30, eļļas filtrs, gaisa filtrs, salona filtrs, rumbas gultnis, priekšējā stabilizatora bukse, suportu remonts. 420 EUR.
2016. decembrī - transmisijas eļļa, reduktora eļļa, sazobes regulēšana, ātrumpārslēga remonts (bija sadilušas bukses un sprosttapa), stūres sūkņa remonts, kreisā spārna augšdaļas hermetizēšana (bija sūce bagāžniekā), EVAP vārsta remonts, ECU pārrakstīšana uz STOCK (bija regulēts BOOST un AVCS), degvielas sūknis, sadales vārpstas devējs. 430 EUR.
2017. februārī - antifrīza maiņa un sistēmas skalošana, stūres pastiprinātāja remonts, riepu balansēšanas. 140 EUR.
2017. marts - disku valcēšana un metināšana (riepugaraza.lv). 120 EUR.
Cenās, protams, jāņem vērā ir arī darbs, jo visi remonti ir veikti servisā, pie Taimera.
Un tālāk jau gatavojos dzinēja remontam, kas būs jau pavisam drīz.
2017. augusts - UPDATE.
2017.septembris - UPDATE
2017.oktobris - UPDATE
Te būs vēl pāris bilžu, baigās fotosesijas gan neemsu taisījis.