Brenguļu autotrasē noslēdzās LAF Folkreisa Vasaras kauss un LAF Krosa komisijas autokrosa kausa izcīņa. Par uzvarētāju folkreisā kļuva Guntars Gabrāns (Sigulda, Kavita V), izraujot uzvaru sezonas kopvērtējumā. Krosā uzvaru guva Raimonds Jerāns, bet 11 posmu seriālā uzvarētājs – Edijs Ošs (Rīga).
Folkreisā kvalifikāciju pirmajā vietā noslēdza Jānis Orbidāns (Tukums, Rewel Racing), pārspējot sezonas līderi Ivo Gabrānu (Sigulda, Kavita V) un trešās vietas pretendentu Jāni Āboliņu (Baldone). Finālam sākoties līderpozīcija mainījās pāris reizes, līdz līderpozīcijā nonāca Ivo, pārliecinoši kontrolējot situāciju. Drīz uz otro vietu uzcīnījās Guntars Gabrāns, bet sekoja Āboliņš. Uz brīdi Ivo palika lēnāks, kas izskatījās pēc stratēģijas – palaist tēvu priekšā, ar mērķi atņemt cerības uz kopvērtējuma otro vietu Āboliņam. Stratēģija it kā nostrādāja, taču bija nopietnas aizdomas, ka Guntars dēlu apdzinis dzelteno karogu zonā. Šķita – līderi pārshēmojušies. Taču izrādījās, ka Ivo Gabrāns palicis lēnāks tehnisku problēmu dēļ, līdz pavisam drīz izstājās. Guntars finišēja pirmais, bet pēc finiša izskatītā zelteno karogu zonas problēma tomēr tika atcelta – Gabrānu manevrs uz centimetriem izrādījās legāls.
Tomēr lielākie brīnumi sākās, skaitot kopvērtējuma punktus: izrādījās, ka abiem Gabrāniem ir vienāds punktu skaits, bet, tā kā Guntars sezonas sešos posmos guvis trīs uzvaras, bet Ivo – nevienu, par LAF Folkreisa Vasaras kausa ieguvēju kļūst Guntars Gabrāns!
Brenguļos uz pjedestāla kāpa arī Jānis Orbidāns un Emīls Baltaiskalns (Aizpute, EMA Racing), kuriem abiem šis ir augstākais rezultāts folkreisā.
Fināla pirmā apļa beigās par pēdējām vietām izveidojās pamatīga masveida sadursme, pēc kuras uzreiz izstājās Andis Dreimanis, Sandis Baltaiskalns, Matīss Pelēnis. Savukārt jau ātrāk kūleni apmeta sacensību debitants Andris Korms. Rezultātā jau pēc pirmajiem pāris apļiem puse finālistu jau bija izstājušies.
Vasaras kausa kopvērtējumā aiz Gabrāniem trešo vietu sasniedza Jānis Āboliņš.
Sacensību beigās Gabrānu komanda, atbilstoši folkreisa noteikumiem, iegādājās Jāņa Orbidāna VW Golf automašīnu, kurā ziemas sezonā paredzēts sēdināt Ivo jaunāko brāli Miku Gabrānu. Savukārt Renāra Ēķa un brāļu Pelēņu kolektīvs ar pirkšanas procesa palīdzību atkaroja Renāra bijušo Opel Astra, to nopērkot no Andreja un Viktora Freimaņiem.
LAF Krosa komisijas kausā uz cīņu pulcējās pēdējo gadu Latvijas un Baltijas autokrosa čempionāta uzvarētāji un medaļnieki. Titulēto sportistu kolektīvs bija atraktīvs – Raimonda Jerāna un Jāņa Kozlovska leģendārie dueļi, Jāņa Spīķa atkopšanās no dažādām pēcstartu likstām, klasiska braukšana un diviem riteņiem, pāris “gandrīz kūleņi”. Anda Kļavas cīņa ar 1600 klases mašīnu ar jaudīgākajiem pārējiem braucējiem. Un visiem no aizmugures Edija Oša un Mārtiņa Starka Golfu duelis par kopvērtējuma uzvaru.
Līdz finālam netika Spīķis, kurš piedzīvoja mašīnas motora defektu. Rezultātā uzvara izšķīrās atraktīvā Jerāna un Kozlovska duelī, kas patika ne tikai skatītājiem, bet arī pašiem braucējiem. Jerānam uzvara, Kozlovskim – otrā vieta. Trešajā vietā ilgi brauca Ošs, kas viņam pārliecinoši nodrošinātu uzvaru kopvērtējumā. Taču pusass plīsuma dēļ Edijs palika trases malā. Tiesa, Starkam, kurš nonāca aiz Kļavas ceturtajā vietā, lai tiktu Ošam garām kopvērtējumā, bija jāfinišē otrajam – šajā konkurencē tas vairs nebija iespējams.
Sezonas kopvērtējumā Ošs uzvar, Starks otrais, bet trešajā vietā Sandis Džeriņš, kurš gan izstājās jau pirmajā braucienā ātrumkārbas problēmu dēļ.
Līdz ar šo cīņu Latvijas krosa tipa sacensību sezona noslēgusies. Tiek gaidīta ziema, lai atbilstošu laika apstākļu brīdī varētu dot startu LAF Folkreisa Ziemas kausam un jaunajai LAF Krosa komisijas kausa sezonai.
Viesturs Saukāns
LAF Preses dienesta vadītājs
|