Pasaules motoru sporta padome (WMSC) ārkārtas sanāksmē Parīzē pieņēmusi virkni dažādu izmaiņu, kas attiecas uz dažādiem nākamā gada pasaules čempionātiem, tostarp WRC, kas izsaukuši visai pretrunīgu reakciju.
Izmaiņu uzskaitījums, kas attiecas uz pasaules rallija čempionātu, ir diezgan apjomīgs. No nākamā gada Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) vēlas atgriezties pie prakses, ka čempionāta popularitātes veicināšanai pēdējā WRC rallija dienā tiek aizvadīts viens ātrumposms, kas tiek translēts tiešraidē un par ko tiek piešķirti papildus punkti (3-2-1) trim ātrākajām ekipāžām.
Taču vispretrunīgāk tiek vērtēts lēmums nākamsezon pasaules čempionāta rallijos ieviest vienas minūtes starta intervālu, kas, pēc FIA domām, palielinās skatītāju interesi par sacensībām. Lielākoties rallija speciālisti, komentējot šīs izmaiņas, piesauc drošības aspektu, kas īpaši svarīgs kļūs sacensībās, kas notiek uz grants seguma ceļiem, īpaši tādos sausos apgabalos kā Meksika, Jordānija vai Portugāle, kur aiz mašīnām paliek biezs putekļu mākonis. Saistībā ar šo jaunievedumu, mediji ironizē, ka skatītājiem, kuri vairākas stundas ātrumposmu malā gaida sacensību sākumu, diez vai šī „ietaupītā” minūte nozīmīgi palielinās interesi par ralliju. Visticamāk organizatori, pamatojoties uz drošības apsvērumiem, grants rallijos arī nākamgad tomēr izmantos divu vai vairāk minūšu starta intervālu.
Lai piesaistītu pasaules rallija čempionātam sportistus ar vientilta piedziņas R3 klases automašīnām, WRC no nākamā gada tiks ieviesta īpaša kausa izcīņa – FIA Production Car Cup esošā PWRC ietvaros. PCC dalībnieku rezultāti tiks vērtēti atsevišķi, bet tai pašā laikā tiks iekļauti PWRC vērtējumā.
Līdz ar izmaiņām WRC automašīnu tehniskajos noteikumus, ar 2011. gadu tiek likvidēts FIA WRC Cup divlitru (S2000) automašīnām. FIA Super 2000 WRC čempionātā startējošajiem auto būs jābūt aprīkotiem ar atmosfēriskajiem dzinējiem ar tilpumu zem 2000 cm3. Pēc nākamā gada pasaules čempionāta ceturtā posma ražotāju un WRC komandām atlikušajos posmos būs atļauts izmantot maksimums divus dzinējus uz automašīnu.
Sagatavoja: Līga Stirna (rallyemotions.lv)
|