FHI paziņojuši, ka ir izstrādāts jaunās paaudzes bokser-tipa dzinējs, kas sevī iekļauj jau pārbaudītās horizontāli-opozitīvo dzinēju īpašības un tehnoloģiju, kas padarījusi Subaru gaitas īpašības unikālas jau kopš pirmā modeļa Subaru 1000, kurš tika izlaists 1966. gadā. Iepriekšējais, otrās paaudzes dzinējs tiek izmantots jau 21 gadu, kopš tas pirmo reizi tika ieviests 1989. gada Subaru Legacy modelī.
Šis, trešās paaudzes horizontāli-opozitīvais 4-cilindru benzīna dzinējs, uzskatāmi parāda Subaru pēdējos sasniegumus jaunāko tehnoloģiju pētniecībā un attīstībā. Dzinējs izstrādāts no jauna, sākot jau no pamatstruktūras, saglabājot visas horizontāli-opozitīvā dzinēja īpašības: mazāks svars, kompakts izmērs, teicami izsvarots smaguma centrs un lielisks vibrācijas līdzsvars. Papildus tam, ka jaunais dzinējs solās būt par 10% ekonomiskāks, arī veiktspēja tiks uzlabota, sniedzot vienmērīgu paātrinājumu visos ātruma diapazonos. Turklāt dzinējs izstrādāts tā, lai arī nākotnē tas būtu videi draudzīgs.
Šie dzinēji tiks ražoti ar 2000cc un 2500cc tilpumu, un tiks izmantoti visos jaunajos modeļos. Gan ieplūdes gan izplūdes vārsti tiks aprīkoti ar AVCS (Active Valve Control System), kas ļaus maksimāli izmantot dzinēja jaudu, kā arī samazināt degvielas patēriņu un izplūdes gāzu emisijas. Degvielas patēriņu palīdz samazināt arī TGV (Tumble Generated Valve) un EGR (Exhaust Gas Recirculation) dzesētājs. Dzinējā ir izmantotas vieglas alumīnija detaļas un uzlabots eļļas sūknis, kas ļauj dzinējam darboties par 30% efektīvāk uz berzes samazināšanas rēķina. Jāpiemin, ka arī dzesēšanas sistēma ir optimizēta izmantojot atsevišķus dzesēšanas kanālus motra blokam un galvām.
Jaunās paaudzes dzinēja ražošanai, FHI uzbūvējuši jaunu fabriku "Gunma Oizumi Plant". Šī fabrika ir aprīkota ar modernākajām, augstas efektivitātes ražošanas līnijām, lai produkts atbilstu visaugstākajiem kvalitātes standartiem.
2000cc atmosfērisko dzinēju salīdzinājums
|
Jaunais Boxer dzinējs |
Esošais Boxer dzinējs |
Dzinēja tips |
horizontāli-opozitīvais 4 cilindru DOHC |
horizontāli-opozitīvais 4 cilindru DOHC |
Tilpums |
1,995 cc |
1,994 cc |
Kompresijas attiecība |
10.5 |
10.2 |
Bore x Stroke |
84 x 90 mm |
92 x 75 mm |
Maks. jauda |
109kW |
109kW |
Maks. grieze |
196Nm |
191Nm |
|
|