Latvijas vasaras auto sprinta čempionātam šogad tiks aizvadīta desmitā sezona. Desmit gadi ir ilgs laiks, šajā laikā disciplīna ļoti attīstījusies un izmainījusies. Viss aizsākās 2003. gadā, kad draugu un paziņu lokā tika meklēta iespēja atpūsties ar automašīnu, nepārkāpjot satiksmes noteikumus. Toreiz, katru nedēļas nogali notika pulcēšanās lielveikalu stāvlaukumos, ielu sacensības, policijas reidi… 2003. gada augustā notika pirmais pasākums Kandavas kartinga trasē, tas pulcēja milzīgu interesentu loku, un bija ielikts nopietns pamats jaunai autosporta disciplīnai.
Pirmās sezonas pasākums notika kausa līmenī, taču visu laiku bija jānotiek attīstībai, tika izstrādāti tehniskie noteikumi, un loģisks solis bija arī tas, ka sacensības tika saskaņotas LAF un tām tika piešķirts čempionāta statuss. Nu jau kronēti vairāki Latvijas Republikas čempioni vasaras auto sprintā. Šī vasaras disciplīna nav nemaz tik vienkārša, kā no malas varētu šķist, asfalts kļūdas nepiedod un ne viens vien citas disciplīnas līderis ir ticis sakauts vasaras auto sprintā.
Sākotnējais pasākuma formāts bija ceļojums pa visu valsti, rīkotāji centās izmantot visas kartingu trases, tādējādi, pasākumu padarot interesantu dalībniekiem, lai trases neatkārtojas. Vēlāk tika panākta iespēja rīkot sacensības leģendārajā Biķernieku sporta bāzē, tas bija jauns izaicinājums gan rīkotājiem, gan dalībniekiem. Pēdējo gadu laikā brauktas vairākas ovāla un kartinga trases sakrustotas trases konfigurācijas. Vasaras auto sprintā savas gaitas aizsākuši arī vairāki nu jau titulēti auto šosejas, rallija, drifta dalībnieki. Daži no tiem, kas toreiz sāka, nu jau pievērsušies citām lietām.
Desmitā sezona nāk ar jaunām vēsmām. Jaunumi ir vairāki, 2012. gadā visi seši sacensību seriāla posmi notiks Biķernieku kompleksajā sporta bāzē. Mainījies arī pats pasākuma formāts, šogad dalībnieki veiks braucienu pa kartinga trasi, katru reizi rīkotāji piedāvās savādāku trases konfigurāciju, kā arī jaunums – veiklības braucieni. Tiks izveidota speciāla šķēršļu josla, kas dalībniekiem būs jāveic. Šīs trases konfigurāciju dalībnieki uzzinās tikai sacensību dienas rītā, kā arī vienīgā iespēja iepazīties ar trasi, būs to izstaigāt ar kājām. Uzvarētājs būs tas dalībnieks, kas abās disciplīnās būs ātrākais. Rezultātu noteiks pēc uzrādītā laika katrā disciplīnā, laiks tiks pārvērsts punktos.
Šogad arī jaunas ieskaites klases – FWD (priekšpiedziņas auto), RWD (aizmugures piedziņas auto), 4WD (visu riteņu piedziņas auto), OPEN, dalībniekiem kuru auto neatbilst noteikumiem.
Nosacījumi, lai piedalītos vasaras auto sprinta čempionātā, ir ļoti vienkārši, tev vajag tikai auto ar veiktu tehnisko apskati un ķiveri. Protams, jāizlasa arī nolikums un jāreģistrējas pasākumam.
Reģistrācija pirmajam posma ir jau sākusies http://www.vasarassprints.lv/?page=registracija
Arī šogad dalībniekiem tiek piedāvāta iespēja iegādāties lētāk KUMHO riepas, vairāk informācijas mājas lapā www.vasarassprints.lv
Foto: Valdis Zāgeuss / Go4speed
|