Pērnā gada Latvijas čempioni rallijā Matīss Mežaks / Arnis Ronis un 4. vietas ieguvēji absolūtajā ieskaitē Aivis Egle / Juris Vilmanis īsi pirms 2003. gada sezonas sākuma ir paziņojuši par apvienošanos vienā komandā. Jaunās komandas nosaukums R-evolution Racing tika izvēlēts pēc līdzjutēju konkursa ieteikumiem, un nākamās sezonas laikā būs bieži redzams rezultātu tabulu galvgalī - komandas mērķis ir izcīnīt čempiona titulus absolūtajā ieskaitē, atsevišķās klasēs, gan komandu vērtējumā.
Mežaka / Roņa ekipāža šajā tāpat kā iepriekšējā sezonā startēs ar 320 zirgspēkus jaudīgo Ford Escort, kurš pēc ziemas posmiem piedzīvos uzlabojumus. "Pēc iepriekšējā sezonā izcīnītā čempiona titula, mūsu ekipāžas galvenais mehāniķis igaunis Valdurs Reinsalu kā balvu piedāvāja veikt dažus uzlabojumus - palielināt dzinēja jaudu līdz 340 zirgspēkiem, kā arī veikt izmaiņas piekarē, pietuvinot šo automobili WRC līmenim," stāsta Mežaks. "Lai cīnītos ar spēcīgajām Igaunijas ekipāžām, kuru rīcībā ir pasaules klases tehnika, šie uzlabojumi būs nepieciešami. Iespējams, ka automašīnā uzstādīsim arī sekvenciālo ātrumkārbu".
Aivis Egle sezonas sākumā brauks ar Mitsubishi Lancer Evo V. Tiek apsvērta iespēja nomainīt šo mašīnu pret jaunāku Mitsubishi evolūciju, tomēr ziemas sacensībās komanda izlēma startēt ar veco auto. "Jebkura jauna auto iegāde ir saistīta ar zināmu risku, jo pie citas mašīnas ir jāpierod, jāsaprot tās stiprās un vājās vietas," stāsta Aivis Egle. "Patlaban mūsu Evo V ir ļoti labā kondīcijā, tāpēc, lai neatkārtotu iepriekšējās sezonas sākuma kļūdas, nolēmām ziemas rallijos turēties pie pārbaudītām vērtībām. Kaut arī mūsu galvenie konkurenti pirmos divus posmus dažādu iemeslu dēļ acīmredzot izlaidīs, tas nenozīmē, ka cīņa pārējos rallijos būs mazāk spraiga." Egles / Vilmaņa ekipāža 2002. gada sezonā ieguva 4. vietu absolūtajā ieskaitē un 3. vietu N4 grupā.
"R-evolution Racing komandas mērķis šogad ir startēt visos Latvijas un Igaunijas čempionāta posmos," stāsta viena no komandas sponsoriem TietoEnator vadītājs Māris Ozoliņš. "Latvijas ieskaitē esam nosprauduši mērķi par visaugstākajām vietām, bet par Igaunijas plāniem vairāk spriedīsim pēc abiem ziemas rallijiem Tartu un Gulbenē. Pateicoties Marko Martinam, Igaunija ir labi pazīstama pasaules rallija apritē. Tomēr, mēs uzskatām, ka latviešu braucēji nav ne par matu sliktāki, tāpēc nolēmām mest igauņiem izaicinājumu viņu pašu trasēs."
Galvenie komandas sponsori ir pārnākuši uz R-evolution Racing komandu jau no iepriekšējās sezonas - tie ir apdrošināšanas sabiedrība Baltijas Apdrošināšanas Nams un finansu informācijas tehnoloģiju piegādātājs Tieto Enator. Tomēr, ir vairākas citas nopietnas organizācijas, kuras izteikušas interesi atbalstīt spēcīgo komandu. Pirmos divus čempionāta posmus abas ekipāžas aizvadīs vēl ar iepriekšējās sezonas krāsojumu, bet jau maija sākumā uz ralliju "Tallin 2003" tiks prezentētas jaunās kaujas krāsas.
Komandas nosaukums tika izvēlēts no vairāk kā 20 interneta diskusiju lapas www.4rati.lv dalībnieku ieteikumiem. "Mēs, pirmkārt, vēlējāmies, lai arī rallija fani tiktu iesaistīti mūsu komandas veidošanas procesā", uzskata Māris Ozoliņš. "Turklāt nebija viegli izšķirties starp daudzajiem variantiem - R-evolution Racing tika izvēlēts tāpēc, ka arī komandas mērķis ir radīt revolūciju Latvijas rallija dzīvē, tāpat kā nepārtraukti augt un attīstīties. Turklāt viena no komandas mašīnām tā arī saucas - Evolution!" Kaut arī netiek plānots, ka komandas braucēji varētu startēt vienas markas automašīnās, netiek izslēgta doma pārskatāmā nākotnē iegādāties vismaz vienu WRC klases automašīnu.
|