Uzvarējis šāgada Vācijas rallijā, Sebastjens Lēbs sasniedzis jaunu pasaules čempionāta rekordu, kļūstot par vienīgo pilotu, kam izdevies triumfēt vienās sacensībās astoņas reizes!
Pirms šā rallija diez vai kāds šaubījās, ka Sebastjens Lēbs (Citroen) tajā uzvarēs – septiņu iepriekšējo Vācijas posma rezultāti runāja paši par sevi! Arī pats pilots nenoliedza, ka šajās sacensībās viņam padodas braukt, jo sanākot itin labi pielāgoties seguma maiņām, kas Vācijas rallijā ir īpaši nozīmīgi – no rupja asfalta starp Mozeles vīna dārziem līdz Baumholderas armijas pilogona betonam. Kopumā Lēbs uzvarēja deviņos no 19 šāgada Vācijas rallija ātrumposmiem.
Līdz ar to cīņas notika tikai par pārējām pozīcijām aiz pirmās. Teicami šo ralliju aizvadīja Dani Sordo, kurš atkal pārstāvēja Citroen pamata komandu (atgādināsim, ka grants rallijos Sordo pārceļas uz Citroen Junior komandu un viņa vietā nāk Sebastjens Ožjērs). Tiesa, viņš nespēja nopietni apdraudēt Lēba līderpozīciju, taču nevienu brīdi nenoslīdēja zemāk par otro vietu kopvērtējumā, un, kas spāņu pilotam varētu būt īpaši svarīgi, pārliecinoši pārspēja Sebastjenu Ožjēru. Turklāt šo ralliju viņš aizvadīja ar jaunu stūrmani, Djego Valjeho.
Kopumā Vācijas rallijs izvērtās par kārtējo Citroen triumfu, šīs markas ekipāžām aizņemot visu goda pjedestālu – Lēbam uzvara, otrā vieta Sordo, trešā Ožjēram. Ja Peteram Solbergam nebūtu izdevies pirmajā rallija dienā pārsist divas riepas un pazaudēt vairāk kā trīs minūtes, Citroen būtu atkārtojuši Bulgārijas rallija iznākumu, ieņemot četras pirmās vietas.
Kārtējā neveiksmīgā sacīkste Miko Hirvonenam (Ford), kurā viena ķibele sekoja otrai. Transmisijas defekts otrajā rallija dienā lika izmantot SupeRally sistēmu, liekot kopvērtējumā noslīdēt uz astoto vietu, bet trešās rallija dienas pirmajā ātrumposmā Hirvonena Ford Focus WRC ātrumkārba iestrēga pirmajā pārnesumā un somu pilots bija spiests izstāties pavisam. Pēc šāda Vācijas rallija iznākuma Miko Hirvonens nu jau pat matemātiski vairs nevar kļūt par šāgada pasaules čempionu, taču arī padoties nedrīkst, jo komandu vērtējumā Ford WRT sākusi apdaudēt arī Citroen Junior komanda…
Toties Hirvonena komandas biedrs Jari-Mati Latvala veiksmīgi tika līdz finišam, ierindojās ceturtajā vietā un teicās jūtamies daudz pārliecinošāk uz asfalta seguma ceļiem, pateicoties Nirburgringas autošosejas sacīkstēs iegūtajai pieredzei.
Toties visasākā un principiālākā cīņa izvērtās par sesto vietu, un tajā iesaistījās Metjū Vilsons (Stobart) un Kimi Raikonens (Citroen Junior team) – pirms pēdējā ātrumposma Trīras pilsētā abus šķīra 5,6 sekundes. Vilsons Vācijā startēja jau trešo reizi, tātad, pieredzējušāks, toties Raikonens ir F-1 pasaules čempions un asfalta speciālists. Šā dueļa spriedze atainojās arī rezultātos – abi piloti šo 4,37 km garo Circus Maximus Trier ātrumposmu veica ātrāk par visiem citiem, Lēbu ieskaitot. Vilsons saglabāja sesto vietu, bet Kimi Raikonenam kā kompensācija vismaz pirmā ātrumposma uzvara WRC!
Vācijas rallijs bija ieskaites posms visās pasaules čempionāta klasēs, arī SWRC, PWRC (ieskaitot Pirelli Star Driver) un junioriem. SWRC uzvarēja zviedrs Partiks Sandels (Škoda Fabia S2000), PWRC – portugālis Armindo Araužo (Mitsubishi Lancer Evo X). Igaunis Ots Tanaks šai ieskaitē palika piektais, bet otrs labākais Pirelli Star Driver vērtējumā. Pilots atzina, ka asfalta ralliju pieredze ir viņam ir neliela un šī bija vairāk kā mācību sacīkste.
Junioru čempionātā uzvarēja holandietis Hanss Veijs juniors (Citroen C2 S1600), bet uz goda pjedestāla trešā pakāpiena – igaunis Karls Krūda (Suzuki Swift 1600), kurš absolūtajā vērtējumā ierindojās 30. vietā, pirms sava daudz pieredzējušākā tautieša Tanaka.
Sagatavoja: Līga Stirna (rallyemotions.lv) Foto: Citroen
|