Tas jau ir pieejams – pasaulē pirmais horizontāli pretējais Subaru dīzeļa dzinējs vieglajām automašīnām.
Subaru jau no paša sākuma ir devuši priekšroku horizontāli pretējiem dzinējiem. Pretējais dzinējs ir mazāka izmēra un ar mazāku vibrācijas līmeni, tādējādi jaudas uzstādījumi labāk der Subaru pilnpiedziņas simetriskajai sistēmai. Pateicoties pretējam motoram, to var uzstādīt zemāk kā citus dzinējus un tādējādi sasniedzot labāku visa automobīļa balansu.
Dīzeļmotors Subaru - ar pavisam jaunu dzinēju, kas ir pārsātināts ar tehniskiem jauninājumiem. Katra cilindra galviņā ir divi augšējās sadales vārpsti, turbopūtes kompresora lāpstiņas ir elektropārvaldāmas un spiediens sistēmā ar kopējo degvielas rampu no firmas Denso ir 1800 bar. Salīdzinājumā ar benzīna dzinēju, jaunais mehāniskais dīzeļdzinējs ir kompaktāks un īsāks.
Tas darbojas tīri un bez vibrācijas
Pie jauna dīzeļdzinēja izstrādes par vienu no galvenajiem mērķiem tika uzstādīts, lai panāktu ievērojamu CO2 izmešu samazināšanu gaisā. Tas ir ļāvis, pirmkārt, samazināt degvielas patēriņu.
Lai samazinātu vibrāciju un troksni standarta dīzeļmotoriem, izmanto balansēšanas vārpstas. Revolucionāri Subaru dzinējam šādi risinājumi nav nepieciešami, tāpēc bija iespējams samazināt detalizāciju un dzinēja svaru. Vibrāciju izdevās samazināt pateicoties motora stiprinājumam uz spilveniem, kas pildīti ar šķidrumu.
Neskatoties uz tā kompaktumu, Subaru horizontāli pretējais dzinējs ir ļoti jaudīgs, kas sasniedz 110kW (150zs). Maksimālais apgriezienu moments 350Nm sasniedz 1800 - 2500 apgr./min. Šāds dzinējspēks ļauj sasniegt ātrumu, piemēram, Subaru Legacy līdz 100 km/h mazāk kā 9 sekundēs un maksimālais ātrums pārsniedz 200 km stundā. Ļoti iespaidīgs ir mazais degvielas patēriņš (5.6l/100km) un CO2 izmeši gaisā (148g/km). Tādēļ arī Subaru Legacy ir visekonomiskākais modelis savā klasē.
Subaru transportlīdzekļus ar dīzeļmotoru atpazīt ir vienkārši, pēc gaisa ieplūdes vietām uz pārsega un tā marķējuma, kas piestiprināts aizmugurējai lūkai. Sākot ar šī gada pavasari unikālais horizontāli pretējais dzinējs tiek uzstādīts arī Legacy un Outback modeļiem, bet kopš rudens šis motors tiks uzstādīts jaunajam Forester.
|