Pēc trim nedēļām – 27. un 28. jūlijā – Rēzeknē un tās apkārtnē risināsies komercrallijs “Rāzna 2007”. Viltīgajos Latgales ceļos, kuri pēc konfigurācijas atgādina slavenos Somijas rallija ātrumposmus, startēs ne tikai rallija, bet arī minirallija ekipāžas.
Tā kā komercrallijs “Rāzna 2007” ir pārbaudes etaps Latvijas autorallija čempionātam, plānots, ka uz sacensībām ieradīsies vairākas mūsu valsts vadošās ekipāžas. Tāpat par sacīkstēm lielu interesi izrādījuši arī minirallija braucēji, kuriem būs jāveic tie paši ātrumposmi, kuri rallija sportistiem.
“Doma par miniralliju radās trīs iemeslu dēļ – pirmkārt, lai arī minirallisti redz, cik burvīgi ceļi ir Latgalē. Otrkārt, lai dalībnieku saraksts būtu pēc iespējas kuplāks. Treškārt, lai redzētu, kāds ir patiesais rallistu un minirallistu spēku samērs trasē, kuru nepārzin ne viens, ne otrs,” stāsta rallija “Rāzna 2007” organizators Guntars Butlers.
Tā kā minirallija distance vienmēr ir īsāka nekā klasiskā rallija distance, arī šo apstākli rallija “Rāzna” veidotāji ņēmuši vērā. Klasiskā rallija braucējiem būs jāveic 120 kilometri astoņos ātrumposmos, bet minirallistiem būs jāpārvar 50 kilometri trīs ātrumposmos.
Zīmīgi, ka sacensību vadītāja amatu rallijā “Rāzna” ieņems cilvēks ar vairāk nekā 30 gadu pieredzi rallijā gan kā sportists, gan treneris un sacīkšu organizētājs – Krievijas autosporta leģenda Igors Ļevjatovs. Viņš jau ļoti atzinīgi novērtējis rallija trasi, atzīstot to par ļoti sarežģītu.
Lai gan pagaidām šie jaunumi ir tikai varbūtības līmenī, tomēr nav izslēgts, ka rallijā “Rāzna 2007” piedalīsies arī kāda WRC automašīna. Turklāt tā nebūs nedz Ivara Vasaraudža Mitsubishi Lancer, nedz Ivara Caunes Toyota Corolla.
Mārtiņš Dzenītis Rallija "Rāzna 2007" preses centra vadītājs
|