Beidzot rallijā Cēsis-2004 pilnos sastāvos aci pret aci satiksies divas rallija komandas ar spēcīgākajām automašīnām Latvijā. R-evolution Racing līderi ir Latvijas 2002.gada čempioni Matīss Mežaks/Arnis Ronis ar Latvijā vienīgo WRC klases automašīnu Ford Escort WRC un Aivis Egle/Juris Vilmanis – 2003.gada Latvijas čempioni N4 klasē ar Mitsubishi Evolution 6. Savukārt, Skandi Auto Rally Team pārstāv 2003.gada Latvijas čempioni A8 klasē Ivars Vasaraudzis/Valdis Spredzis un pieredzējusī N4 klases ekipāža Armands Maspāns/Normunds Aizkalns, abi ar Mitsubishi Evolution 7. R-evolution Racing komandā startēs arī jaunā ekipāža Edmons Džigurs/Miķelis Mežaks ar Ford Sierra, tomēr viņi cīnīsies savā R13 klasē un šajā “A8,N4 duelī” nepiedalīsies.
Galvenajiem favorītiem – Mežakam/Ronim šis būs pirmais nopietnais “iznāciens” vasaras sezonā. Sākumā cīņa būs jāizcīna pašiem ar sevi, jo Vasaraudzis jau ir labi iesildījies un sakrājis ieskaites punktus trijos iepriekšējos rallijos, kuros Mežaks/Ronis dažādu iemeslu dēļ nestartēja (ja neskaita Sarmu, kur auto tehniska defekta dēļ netika tālāk par pirmā ātrumposma sākumu). Jānovēl, lai šoreiz jaudīgais, bet kaprīzais Ford Escort WRC izturētu. Neskatoties uz lielo pārtraukumu un iepriekšējām neveiksmēm, ekipāža ir labā fiziskā un psiholoģiskā formā. Matīss Mežaks: “Par ieskaites punktiem mums šajā sezonā nav jācīnās un zaudēt nav ko, tādēļ brauksim skaisti, lai dotu prieku skatītājiem un gandarījumu pašiem sev.”
Vasaraudža Mitsubishi Evolution 7 ir veikti nopietni tehniski uzlabojumi, pateicoties ievērojamām investīcijām un auto pēc tehniskām spējām jau ir stipri pietuvojies Mežaka Fordam. Iepriekšējā rallijā Talsi 2004 Ivars bija ātrākais absolūtajā ieskaitē, tomēr viņa uzvara pār 2.vietas ieguvēju Aivi Egli, kurš brauca ar vājāku N4 grupas auto, nemaz tik pārliecinoša nebija. Arī rallijā Eesti Talv 2004 Vasaraudzis, gan ar citu stūrmani, pēdējos divos ātrumposmos “atdeva” uzvaru N4 grupas braucējam no Krievijas Staņislavam Grjazinam. Neskatoties uz to, Vasaraudzis/Spredzis ir ļoti stabila un ātra ekipāža ar labi sagatavotu auto (ne jau velti, pagājušā gada Latvijas čempioni A8 klasē), un pie labvēlīgas apstākļu sakritības varēs pretendēt uz uzvaru.
Egle/Vilmanis Talsos-2004 pārliecinoši uzvarēja N4 klasē un pierādīja, ka ir spējīgi “mīt uz papēžiem” pat labākajiem A8 klases braucējiem. Pagājušā gada čempionu titulu atnesušais auto ir pilnībā pārbūvēts un sagatavots vasaras sezonai. Uz jautājumu, vai Cēsīs mēģināsiet ķert Vasaraudzi, Aivis Egle atbildēja: “Objektīvi to nevar izdarīt, jo Ivaram ir citas klases auto. Brauksim ātri, jo mūsu mērķis ir cīnīties par uzvaru N4 klasē – tur ir ļoti daudz spēcīgu konkurentu. Uz Vasaraudža rezultātu īpaši neskatīsimies - lai viņš cīnās ar Mežaku, tomēr ja Ivars kaut kur kļūdīsies, speciāli malā nestāvēsim un negaidīsim. Cēsis ir ļoti interesants un ātrs rallijs, kurā jau pagājšgad uzrādījām labu rezultātu.” Skandi Auto Rally Team ekipāža, kas pārstāv N4 klasi, Maspāns/Aizkalns ir Egles/Vilmaņa sīvākie konkurenti Latvijas čempionāta ieskaitē. Talsos ekipāža avarēja un izstājās, tomēr Maspāns ir ļoti pieredzējis braucējs, kurš jau agrāk ir pierādījis, ka spēj uzvarēt. Viņš noteikti nav apmierināts ar pašreizējo situāciju N4 klases ieskaitē, un mēģinās Cēsīs uzrādīt labāku rezultātu nekā Egle.
Ārpus rallija sacensībām visas pieminētās ekipāžas ir labi paziņas un bieži palīdz viens otram. Interesanti, ka īsi pirms šī rallija Armanda Maspāna auto uzlabošanu veica kompānija, kas ir pārbūvējusi arī Aivja Egles Evo 6 – Prospeed Baltic. Ātrumkārbas nomaiņas darbus vadīja pats Armanda konkurents Aivis Egle. “Man ne brīdi prātā nav ienākusi doma, ka varētu kaut ko izdarīt negodīgi un tādējādi sabojāt Armanda rezultātu. Bizness ir bizness un sacensības ir sacensības – šīs lietas nedrīkst sajaukt. Neatkarīgi no rezultāta trasē, gribu būt pārliecināts, ka esmu paveicis darbu kvalitatīvi un ieguldījis arī savu artavu jau tā spēcīgās konkurences palielināšanā.”, tā šo situāciju komentēja Aivis.
Ceram, ka Latvijas spēcīgāko ekipāžu divcīņas būs spraigas un priecēs skatītājus Cēsu rallijā.
Ekipāža Džigurs/Mežaks cīnīsies par uzvaru R13 grupā, kur galvenais favorīts ir Strokšs. R-evolution Racing ekipāžas auto ir savests kārtībā pēc avārijas Talsos. Šobrīd galvenais ekipāžas uzdevums ir apgūt pamatīgu jaudu ieguvušo automobili un finišēt sarežģītajā Cēsu trasē – tad jau arī rezultāts neizpaliks.
Foto: Ilze Kupce
|