Visas pirmās rallija "Talsi 2005" dienas garumā spīdēja saule, turklāt lietus šajā apkārtnē nav lijis jau ilgāku laika posmu. Tādejādi putekļu vērpetes, kuras sacēla sporta automašīnas, lielā mērā noteica dalībnieku vietu izkārtojumu pirmās rallija dienas kopvērtējumu tabulā.. Pēc pirmās dienas līderis ir Aivis Egle/Normunds Aizkalns, otrais ir Artūrs Priednieks/Jānis Kirkovalds un trešais Viktors Lebedevs/Māris Deklaus.
Jau pirmajā ātrumposmā savas pretenzijas uz uzvaru šajā rallijā pieteica iepriekšējā gada Talsu rallija uzvarētājs Ivars Vasaraudzis, uzvarot pirmajos četros ātrumposmos. Diemžēl liktenis izpēlēja ļaunu joku un dienas pēdējā un garākā (25 km) ātrumposma sākumdaļā tika pārsists automašīnas ritenis, to mainot tika zaudētas 7 minūtes un Vasaraudzis noslīdēja uz 34 vietu. Vasaraudzis izteicās, ka rīt netartēs, jo pēc notikušā sitiena automašīnai tika sabojātas arī citas piekares daļas.
Neveicās arī Jānim Vorobjovam, kurš augstāk minētajā ātrumposmā pārsita automašīnas riteni un bija spiests to mainīt. Atgriežoties trasē, priekšā braucošās automašīnas saceltajos putekļos, netika pamanīts šķērslis trases malā, tādejādi tika nedaudz sabojāts automašīnas priekšējais spārns. Pirms šī incidenta Vorobjovs bija 7 vietā. Zaudētās vairāk kā 3,5 minūtes, atbīdījušas viņu uz 22 vietu.
Rallija vadībā pirmās dienas beigās ir izvirzījies tukumnieks Aivis Egle (Mitsubishi Lancer Evo 6). Pirmajā ātrumposmā, kurš notika CVS trasē, Egle uzrādīja vāju rezultātu, jo viņam nācās startēt Vasaraudža saceltajos putekļos. Savukārt, pēdējā ātrumposmā Eglem par labu nospēlēja Vasaraudža izstāšanās, jo, nestartēdams kā otrais, viņš varēja šo ātrumposmu veikt no putekļiem tīrā trasē.
Otrajā vietā pirmās dienas beigās ir Artūrs Priednieks (Subaru Impreza STI), kurš startē A plus klasē. Tik augsts Priednieka rezultāts ir pārsteigums gan skatītājiem, gan arī citiem sportistiem.
Kā trešais pirmo rallija dienu noslēdza liepājnieks Viktors Lebedevs (Mitsubishi Lancer Evo 6), kurš izlaidis pirmos divus čempionāta posmus. Uz šo ralliju Lebedeva automašīnai tika uzstādīta kulaceņu ātrumkārba, kas ļauj braukt ātrāk, bet pie kuras ir arī jāpierod.
No vientilta piedziņu automobiļiem ātrākais bija Andis Neikšāns (Ford Puma Super VK). Brāļi Īles (VW Golf 3), kas startēja R2000 klasē no Neikšāna atpaliek par 19 sekundēm. Spraiga cīņa noteikti veidosies starp Danu Lešču (Honda Civic Type R) un Arvi Vecvagaru (Opel Astra), jo pēc pirmās dienas rallija rezultātiem atstarpe starp šīm komandām ir nieka 7,5 sekundes. Viena no potenciālo favorītu ekipāžām, brāļi Šimkusi izstājās jau pēc pirmā ātrumposma, jo CVS trasē līkuma izejā viņu automašīna trāpīja lielam akmenim, izsitot pilotam stūri no rokām, kā rezultātā auto iebrauca arī trases nožogojumā un tika nopietni sabojāta visa tā priekšējā piekare. Sekojošās servisa zonas laikā šos bojājumus novērst nebija iespējams. Šimkus komandas biedrs Krišjānis Caune duetā ar Dainaru Dambergu atpaliek no Anda Neikšāna par gandrīz 1,5 min.
Kopumā rallijā startēja 58 ekipāžas no kurām 15 pēc pirmās dienas ir izstājušās.
Svētdien rallijs “Talsi 2005” turpināsies ar četriem ātrumposmiem. Pirmā posma starts paredzēts 9.30.
Sacensības dalībnieku saraksts, jaunākās ziņas un rezultāti trasē rodami Latvijas Rallija Čempionāta oficiālajā mājas lapā www.autorally.lv. Ziņu un rezultātu noskaidrošanai, neatejot no trases, var izmantot čempionāta mobilo lapu jeb wap.autorally.lv. Nepieciešamības gadījumā ekrāntēlojumu aprakstus var atrast jau minētajā www.autorally.lv. Savukārt ātrumposma kartes un skatāmāko vietu apraksti publicēti žurnālā Rally.lv.
Ilze Tihanovska Rallija ”Talsi 2005” preses sekretāre
|