Aizvadītajā nedēļas nogalē notikušais Zviedrijas posms pasaules rallijkrosa čempionātā bija piektā no 12 sacīkstēm, bet Eiropas čempionātā – piektā no deviņām sacīkstēm. Ko līdzšinējais veikums atlikušajā sezonā paredz Latvijas zvaigznēm Reinim Nitišam un Jānim Baumanim?
Reinis Nitišs joprojām vadībā
Aizvadītajos piecos pasaules čempionāta SuperCar klases posmos (Portugāle, Lielbritānija, Norvēģija, Somija, Zviedrija) Reinis Nitišs ikreiz kvalificējies finālam, tātad iekļuvis vadošo sešu sportistu pulkā. Lielākā neveiksme līdz šim – Lielbritānijas sacīkstē neilgi pirms fināla Nitišs tehnisku iemeslu dēļ netika uz starta, posmā gūstot septīto vietu.
Pēc šāda snieguma Nitišs turas pasaules čempionāta kopvērtējuma vadībā, kas ir unikāls notikums, ņemot vērā, ka Reinis aizvada savu debijas sezonu pilnpiedziņas klasē. Savukārt SuperCar konkurence ir īpaši sīva, zinot, ka uz starta stājas pasaules autosporta zvaigznes un pēdējo gadu Eiropas un pasaules rallijkrosa spēcīgākie piloti.
Ja Nitiša trumpis arī turpmāk būs rezultātu un braucienu stabilitāte, Reinis var turpināt cīņu par pasaules čempiona titulu līdz pat sezonas finišam. Rezultāti un tendences rāda, ka par galvenajiem titula dalītājiem veidojas Reinis, kā arī norvēģi Peters Solbergs un Nitiša OlsbergsMSE komandas biedrs Andreass Bakerūds. Ir daudz braucēju, kuri var uzvarēt katrā no atlikušajiem posmiem, taču pašlaik viņi neuzrāda stabilitāti pasaules čempionāta punktu krāšanā.
Tajā pašā laikā pirmkārt, PČ sezona tikai šonedēļ ar posmu Beļģijā sasniegs savu ekvatoru, otrkārt, punktu skaitīšanas sistēma čempionātā ir tik sarežģīta, ka viena neveiksme var dramatiski izmainīt kopvērtējuma rezultātus, kas attiecas arī uz top-3 braucējiem. Reinis Nitišs ir ātrs un stabils braucējs, taču viss vēl tikai sākas!
Jānis Baumanis var cerēt uz brīnumu, taču cīņa par medaļām turpinās
Super 1600 klases braucējs Jānis Baumanis Eiropas rallijkrosa čempionāta Zviedrijas posmā apliecināja iepriekš minēto – viena neveiksme var dramatiski izmainīt situāciju kopvērtējumā. Saņemot diskvalifikāciju pusfinālā par kontaktiem trasē ar konkurentiem, Jānis zaudēja svarīgus punktus cīņā par Eiropas čempiona titulu. Līderis Sergejs Zagumennovs guva uzvaru, kas ievērojami ļāva atrauties no sekotājiem kopvērtējumā. Krievu sportistam atlikušajos posmos pietiek ar stabilu sniegumu, lai kļūtu par Eiropas čempionu.
Baumaņa veiksme neveiksmē ir fakts, ka motora defektu Zviedrijā piedzīvoja dānis Ulriks Linnemans, kurš pirms šī posma bija otrajā vietā, tāpat problēmas sev sagādāja vēl viens medaļu pretendents Timurs Šigabudinovs. Tas arī Jāņa neveiksmīgajā posmā ļāva noturēties kopvērtējuma ceturtajā vietā, nezaudējot cerības uz Eiropas vicečempiona titulu. Atšķirībā no SuperCar klases pasaules čempionātā, Super 1600 sportistiem atlikušas vairs tikai četras sacīkstes, kas nozīmē, ka klasē sākušies izšķirošie notikumi medaļu dalīšanā. Baumanis vairs nedrīkst pieļaut ne sportiskas, ne tehniskas kļūdas, ja Jānis vēlas saglabāt cerības uz kopvērtējuma medaļām.
Taču jāņem vērā, ka Baumanim šī ir pirmā pilnā rallijkrosa sezona ne tikai Eiropas čempionātā, bet rallijkrosā kopumā: līdz šā gada Portugāles posmam Baumanis bija veicis tikai deviņas rallijkrosa cīņas. Tāpēc sasniegtie pjedestāli un uzvara Norvēģijā ir unikāli panākumi, savukārt kļūdas ir piedodamas. No savas komandas Set Promotion pilotiem Jānis kopvērtējumā ir visaugstāk.
Nākamais pasaules un Eiropas čempionāta posms norisināsies šajā nedēļas nogalē Beļģijā.
|