Igaunis Ots Tanaks kopā ar pieredzējušo stūrmani Kuldaru Siku Elzasas rallijā atkal izrādījās ātrākais no Pirelli Star Driver programmas dalībniekiem, turklāt izcīnīja otro vietu P-WRC ieskaitē. Par pašām sacensībām Ots teic – nekad iepriekš neesot redzējis tik dubļainu ralliju!
Pirms tam neviens no pieciem Pirelli Star Driver (PSD) dalībniekiem nebija piedalījies Francijas rallijā, kad tas risinājās Korsikā, tā kā jaunums šīs sacensības bija visiem. Dēļ rudenīgajiem laika apstākļiem pat vadošie piloti sūdzējās par netīru trasi, īpaši otrajā ātrumposmu izbraukšanas reizē, bet PSD pārstāvji redzēja vēl sliktākus apstākļus.
„Šim bija jābūt asfalta rallijam, bet es īsti pat nezinu, kas tas bija – reizēm šķita, ka tas nemaz nav asfalta rallijs un dažos ātrumposmos, manuprāt, būtu bijis labāk braukt ar grants nevis mūsu PZero asfalta riepām,” saka Tanaks. „Neesmu piedalījies Montekarlo rallijā, bet man šķiet, ka šis būtu bijis laba sagatavošanās tam, tik neparedzama bija saķere.”
Nepierastajiem apstākļiem no PSD braucējiem sākumā vislabāk pielāgojās jaunzēlandietis Haidens Padons, taču viņa cerībām svītru pārvilka vispirms pārsista riepa un pēc tam arī elektriskas problēmas, kas lika izstāties. Atgriezies otrajā rallija dienā pēc SupeRally sistēmas, Padons vīna dārzos nenovaldīja savu auto, sasita izplūdes sistēmu un nolauza riteni. It kā ar to nepietiktu, viņš vēl ieslīdēja grāvī un pārsita divas riepas… Taču līdz finišam neatlaidīgais jaunzēlandiets aizkļuva, ierindojoties septītajā vietā P-WRC ieskaitē.
Padona kļūdas nepieļāva Tanaks, kurš pat uzlaboja savus rezultātus, kad trase bija kļuvusi pavisam netīra, pateicoties grants pieredzei. Pirmo ātrāko rezultātu savā ieskaitē Ots uzrādīja sestdien no rīta un turpināja progresēt. P-WRC ieskaites uzvarētāju, portugāli Armindu Araužo igaunis nevarēja apdraudēt, taču arī no sekotājiem nebija jābaidās un ekipāža varēja atļauties braukt prātīgi.
„Pirms tam man šķita, ka šis rallijs būs līdzīgs Vācijas posma, taču izrādījās, ka Vācijas rallijs daudzējādā ziņā bija vieglāks,” saka Tanaks. „Arī šis rallijs būtu vienkāršāks, ja notiktu sausos laika apstākļos. Otrajā dienā lielākoties centāmies nenobraukt no ceļa nekā uzrādīt kaut kādus rezultātus.”
Jaunā igauņu pilota panākumus novērtēja arī PSD programmas vadītājs Fils Šorts: „Mani iespaidoja Ota sniegums uz asfalta; viņš atzinās, ka tas nav viņa iecienītākais segums, taču viņš saprot, ka jātiek galā ar visa veida ceļa segumiem, ja gribi būt TOP pilots, kāds viņš neapšaubāmi ir. Šai rallijā Ots parādīja briedumu. [Viņa padomdevējs] Marko Martins un es esam daudz strādājuši ar Otu, lai viņš saprastu, ka ne vienmēr un ne visur ir jābrauc ar pilnu jaudu, bet ir jāpielāgojas apstākļiem. Domāju, viņam tas sāk izdoties.”
Pēdējais PSD posms būs sezonas noslēdzošais rallijs Lielbritānijā, bet par Ota Tanaka nākotnes plāniem pagaidām tiek tikai baumots. Ņemot vērā, ka pēdējos divos rallijos Somijā un Igaunijā, Sāremā rallijā, viņa rokās ir Ford Fiesta S2000 auto, iespējams, ka ar šādu auto Ots startēs nākamgad. Arī ārzemju rallija mājas lapas atsaucas uz Martinu, kurš Ota tuvāko nākotni saista ar šīs klases auto.
Līga Stirna (rallyemotions.lv) Foto: FIA
|