Šā gada Latvijas rallijsprinta čempionāts noslēdzās līdz ar pēdējo posmu rallija „Latvija 2011” ietvaros. Čempionātā, kurš bija sportiski aizraujošs, uzvaras guva Māris Freibergs/Edgars Trūps (Road klase), Raivis Ozoliņš/Jānis Veilands (1600), Edgars Enkurs/Ainars Jankovičs (4WD), Kaspars Brencis/Armands Ziemelis (1600+), Arvis Arums/Gatis Balgalvis (4WD+). Kausa izcīņas klasēs uzvaras Kasparam Īlem/Zitai Īlei (Open 2WD) un Valtam Zvaigznem/Alvim Fjodorovam (Open 4WD). Labākais juniors – Mārcis Ķenavs, labākā komanda – Arsenal.
Aizraujošākā cīņa par Latvijas čempiona titulu pēdējā posmā notika Road klasē. Līdz pat pēdējiem sezonas metriem par titulu cīnījās Uģa Reņģes/Voldemāra Kalves ekipāža un titulētais Māra Freiberga/Edgara Trūpa duets. Tā kā Reņģe/Kalve pēdējā brīdī saņēma laika sodu, uzvaru pēdējā posmā un čempionu titulu izrāva Freibergs/Trūps.
Pēdējā posmā aiz uzvarētājiem pozīcijas guva Elmārs Tikums/Arnis Modris, trešajā vietā – Kaspars Borgs/Andris Pāpe, kuri arī sezonā sasniedza trešo pozīciju.
1600 klasē pirms pēdējā posma tuvu čempiontitulam bija Raivja Ozoliņa/Jāņa Veilanda vienība. Ar trešo vietu rallijsprintā „Latvija 2011” pietika, lai kāroto titulu arī izcīnītu. Uz pjedestāla visi sezonas medaļnieki – pirmo uzvaru rallijsprintā guva sezonas bronzas medaļnieki Guntis Lielkājis/Vilnis Miķelsons, bet otrajā vietā vicečempioni Mārcis un Armands Ķenavi.
4WD klasē bija visai droši, ka par uzvarētājiem sezonā kļūs Edgars Enkurs/Ainars Jankovičs. Viņi izpildīja pēdējā posma uzdevumu – stabili tikt līdz finišam, lai apstiprinātu savu čempiontitulu, sasniegt trešā vieta. Uzvaru posmā guva Jāņa Patmalnieka/Rolanda Ziemeļa ekipāža, aiz sevis atstājot vicečempionus Didzi Blūmu/Aigaru Renci.
Čempionāta bronzu aiz Enkura un Blūma guva Rimanta Kalniņa/Jāņa Siliņa vienība.
1600+ klasei izdevās veiksmīga sezonas otra puse, jo kategorija kopīgiem spēkiem izkļuva no dalībnieku skaita krīzes, kas bija vērojama gada sākumā. Tā kā čempioni – Kaspars Brencis/Armands Ziemelis – jau bija noskaidroti pirms pēdējās sacīkstes, viņi rallijā Latvija 2011 varēja startēt citās ieskaitēs. Uzvaru pēdējā posmā guva Jānis Dāle/Ainārs Kalniņš, šādā veidā izraujot vicečempionu titulu. Pēc izstāšanās uz trešo vietu noslīdēja Jānis Vīksna/Lauris Ermansons.
Pēdējā posmā aiz Dāles/Kalniņa pozīcijas guva Gints Bremze/Toms Freibergs un Kristaps Lācis/Andrejs Mihailovs.
4WD+ klasē šoreiz neveicās titulu jau nodrošinājušajiem Arvim Arumam/Gatim Balgalvim: jau pirmajā ātrumposmā mašīnu piemeklēja motora defekts. Sacīkstē, savukārt, nestartēja Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis, kuri kopvērtējumā bija sagrābuši otro vietu.
Uzvaru pēdējā posmā sasniedza Miks Ernstsons/Rihards Rāviņš, bet otrie, nodrošinot seriāla bronzu, Aleksandrs Grīva/Ritvars Vēveris. Ekipāža izbrauca uz starta ar īrētu auto, lai, par spīti sezonā piedzīvotai avārijai, turpinātu cīņu par medaļām. Abas vienības bija ātrākās ekipāžas rallijsprinta absolūtajā vērtējumā.
Atraktīvi noslēdzās rallijsprinta čempionāta komandu kausa izcīņa: līdervienībām Arsenal un Auto Moto/AD Racing sezonas beigās vienāds punktu skaits. Pēc papildnosacījumiem labākās komandas tituls gan nonācis Arsenal (Ernstsons, Enkurs, Armands Lazdiņš) rīcībā.
Latvijas rallijsprinta čempionāts šogad aizvadīts septiņos posmos. Tā kā vēl pēdējā sacīkstē bija jānoskaidro daudzu godalgoto pozīciju īpašnieki, sezona uzskatāma par aizraujošu un sportiski veiksmīgu.
Foto autore – Dace Janova, aģentūra „4Rati”.
Viesturs Saukāns LAF Preses dienesta vadītājs
|