Bet tagad par rallija norisi. Bezcerība, sarūgtinājums, neizpratne, dusmas – tā varētu aprakstīt ekipāžas Egle/Vilmanis emocijas, kad tiesneši viņiem neļāva turpināt sacīksti pirms 7.ātrumposma. Smieklīgi skan ieraksts sacensību protokolā – atteicās startēt ātrumposmā. Sportisti tērējuši laiku un naudu, cīnījušies, pie tam atrodoties trešajā vietā rallijā, tikai 10 sekundes aiz līdera un vēlarvien ar reālām izredzēm gūt uzvaru Baltijas kausa kopvērtējumā atbrauc uz ātrumposmu un pasaka – mēs nestartēsim. Var rasties iespaids, ka puišiem ar galvu viss nav kārtībā. Patiesība gan ir daudz sūrāka, un R-evolution Racing viedokli par notikušo lasiet atsevišķā rakstā mūsu mājas lapā.
Šķiet, ka nelaimes sākās jau iepazīšanās ar trasi laikā. Negaidīti izbeidzās treniņu Mitsubishi Evo 7 motors. Paldies Jurim Jevhutam un Marekam Okmanim par to, ka izpalīdzēja, aizdodot savus treniņauto. Neskatoties uz to Aivim un Jurim noskaņojums bija kaujiniecisks, jo bija jācīnās ne tikai par labu rezultātu šajā rallijā, bet uz spēles bija Baltijas Kausa absolūtā uzvarētāja nosaukums, kā arī 3000 eur naudas balva, kas pienācās par šo titulu. Galvenais konkurents Ivars Vasaraudzis Baltijas kausa ieskaitē atpalika par 3 punktiem. Tas nozīmē, ka mūsējiem bija jāizcīna uzvara N4 klasē, vai arī jācer ka kāds apsteigs Vasaraudzi A8, vai arī pašiem jānobrauc ātrāk nekā Ivaram. Par to, lai viegla dzīve ne Aivim ne Ivaram nebūtu, rūpējās lietuviešu braucēji – N4 klasē Girdauskas un Čirba, bet A8 – Lipeikis. Girdauskam un Lipeikim bija jākārto savstarpējie rēķini, kas rallijam beidzoties tika izcīnīti, abpusēji iznīcinot vienam otru ar papīra un pildspalvas palīdzību.
Rallija pirmā diena zīmīga – piektdiena, 13.datums. Laiks karsts, ceļi putekļaini un mežonīgi ātri, intervāls arī starp vadošajiem braucējiem 1 minūte. Jau ar PS1 sākās “jautrības”. Pateicoties organizatoriem, Lipeikis startēja ar 1.numuru, tātad bez putekļiem, savukārt Girdauskam vispār bija iedots tikai 12. Tādēļ, vēl jo vairāk jāapbrīno Girdauska varonība un meistarība (droši vien arī ceļu pārzināšana), kad PS1 viņš spēja uzrādīt absolūti labāko laiku. Egle/Vilmanis noslēdza vadošo četrinieku, atpaliekot no līdera par 9 sekundēm. Jau no paša sākuma kļuva skaidrs, ka Čirba šoreiz nolēmis braukt mierīgāk nekā parasti un beigt sacīksti rallija finišā, nevis grāvī. Smagi avarēja lietuviešu ekipāža ar atraktīvo Lancia Delta, ātrumposms tika apturēts un pārējiem sportistiem iedeva teorētiskos laikus. Izrādījās, ka avarējušās automašīnas stūrmanis nogādāts slimnīcā ar spranda lūzumu. Mums nav ziņu par viņa pašreizējo stāvokli, tomēr ceram ka viss būs labi.
PS2 – putekļi kļūst vēl nepanesamāki. Beidzot Lipeikis gūst labumu no pirmās starta pozīcijas, ievērojami apsteidzot pārējos. Sliktā redzamība gandrīz beidzās bēdīgi arī Eglem/Vilmanim. Stāsta Aivis Egle: “Tramplīnu sērija garā taisnē beidzās ar lēcienu un sekojošu T-veida krustojumu. Negaidījām ka šeit auto tā uzlidos. Pēkšņi, no putekļiem tieši mums pretī iznira avarējušais lietuviešu Subaru, kas startēja pirms mums. Vajadzētu griezt pa kreisi, bet auto vēl bija gaisā. Apbrīnojamā veidā izdevās savākt auto, gandrīz vienlaicīgi lietojot rokas bremzi, stūri, ātrumpārslēgu un kājas bremzi.” Arī PS-2 apturēja pēc Caunes juniora avārijas un sekojošajām ekipāžām piešķīra vienādus laikus. Rezultāti pēc PS-2 1.Lipeikis, 2.Girdauskas +2.32, 3.Vasaraudzis +14.38, 4.Egle +21.99, 5.Kisiels +31.15.
PS3 – pilsētas ātrumposms Utenā. Beidzot visi, kas tik tālu izdzīvojuši varēja ieraudzīt arī trasi. Negaidīti sliktu rezultātu šajā īsajā ātrumposmā sasniedza Lipeikis, zaudējot ātrumposma uzvarētājam Vasaraudzim 9 sekundes un rezultātā atdodot līdera pozīcijas Girdauskam. Vadošā četrinieka rezultāti pēc PS3 1.Girdauskas, 2.Lipeikis +4.87, 3.Vasaraudzis +8.19, 4.Egle +19.74.
Vakarā pirms otrās dienas tika apskatīti dažādi iespējamie scenāriji, bet secinājums bija viens – jāgāž ar pilnu. Šāds vietu izkārtojums mūsējos apmierinātu no Baltijas kausa viedokļa. Tomēr, nebija pārliecības ka Lipeikis noturēs pozīciju pret Vasaraudzi. Tādā gadījumā mūsējiem jānoķer vai nu Girdausks, vai Vasaraudzis. Braucot otrajā dienā pa putekļiem visiem pa priekšu, Girdausks savu atrāvienu noteikti palielinās, tātad uzdevums skaidrs, bet ļoti sarežģīts – jābūt ātrākiem kā Vasaraudzis. Tehniski tas nebūtu iespējams, atliek cerēt ka Ivars kļūdīsies un pašiem jābrauc bez kļūdām. Scenārijs nedaudz atvieglinājās, kad vakarā sāka gāzt lietus, kas pārgāja tikai uz rīta pusi. Tātad, putekļu nebūs un Girdauska pirmā pozīcija no priekšrocības kļūst par trūkumu – jātīra pārējiem trase.
PS4. Šis ātrumposms daļēji sakrita ar jau notikušo PS2, tikai šoreiz bija laba redzamība. “Tik ātrā dopā katra noraustīšanās, katra reize, kad kaut nedaudz tiek atlaists gāzes pedālis, nozīmē zaudētas sekundes. Braucot putekļos, praktiski tikai pēc stenogrammas, vietām šīs pārliecības nebija, tāpēc arī PS2 pazaudējām līderiem.” PS4 Aivis apliecina savu nodomu nerespektēt līderus un uzrāda labāko laiku absolūti. Pēc ātrumposma atstatums ar Vasaraudzi sarūk līdz 9.5 sekundēm, bet Lipeikis jau ir aiz Ivara – tātad, iepriekšējās dienas paredzējumi piepildās.
PS5 – vienāds laiks ar Vasaraudzi, bet nedaudz zaudēts Girdauskam un Lipeikim. PS6 – krosa trase. Iepriekšējā vakarā Aivis teica, varētu putekļu dēļ atcelt visus rītdienas dopus un to vietā 7 reizes krosu. Bijušajam krosistam tas ir kā saldais ēdiens, tomēr arī Vasaraudzis tādās trasēs jūtas kā zivs ūdenī. Abi Baltijas kausa kandidāti iebrauc vienā sekundē, toties leišu līderiem kross acīmredzami nav pa prātam – Girdauskas šeit zaudē 12 sekundes, bet Lipeikis vēl vairāk un Egle/Vilmanis jau ir trešie absolūtajā vērtējumā. Vadībā izvirzījies Vasaraudzis, par sekunžu simtdaļām apsteidzot Girdausku, bet mūsējos no viņiem šķir 10 sekundes. To gan Aivis uzzināja tikai vēlāk, jo tiesnešu (kārtējās?) kļūdas dēļ Girdauskam bija ierakstīts par 10 sekundēm labāks laiks, kas pēc tam tika labots.
PS7. Pēdējais "īstais" grants ātrumposms, 24km garš. Pēc tam tikai vēlreiz kross un divi asfalta dopi, kas gan ir sarežģīti, bet ne tikai lai tur kaut ko varētu atvinnēt. Ekipāža dodas uz startu maksimāli koncentrējusies – vai nu tagad, vai nekad. Diemžēl, pie starta Aivis ar Juri tā arī netiek pielaisti. Kā tas notika, skatiet atsevišķu aprakstu. Katrā ziņā, sportistiem šis jau ir ceturtais gads rallijā, startēts gandrīz 30 rallijos un vairāk nekā 200 ātrumposmos Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, bet nekas tamlīdzīgs vēl nebija pieredzēts. Cīņa par Baltijas kausu ir beigusies. Vēl jo vairāk sāpīgi tādēļ, ka cīņa bija reāla – 7.ātrumposmā Girdausks sasit divus riteņus un zaudē uzvarētājam Lipeikim 23 sekundes. Savukārt, Vasaraudzis nobrauc no trases un šī manevra rezultātā arī zaudē apmēram 20 sekundes, daļu no tām gan Lipeikim pēc tam iedzenot. Vai mūsējie būtu spējuši šo ātrumposmu nobraukt bez kļūdām? To tagad varam tikai minēt, bet ja būtu, tad situācija pirms trim pēdējiem dopiem izskatītos savādāk.
PS8. Lipeikim atkal pagalam neiet krosā, savukārt Girdauskas šoreiz ir sasparojies, tomēr zaudē Ivaram vēl 4 sekundes. Rezultāti pēc PS8 1.Vasaraudzis, 2.Girdauskas +17.58, 3.Lipeikis +21.02. Ivars var atlaist, bet tikai nedaudz, ko viņš arī izdara un veiksmīgi finišē pirmajā vietā absolūti. Savukārt, principiālajā lietuviešu cīņā abi ienaidnieki brauc gandrīz sekundi sekundē, tomēr nedaudz ātrāks ir Girdauskas.
Gala rezultāts pēc ātrumposmu laikiem ir 1.Vasaraudzis, 2.Girdauskas, 3.Lipeikis. Tomēr, ar to nebeidzas. Lipeikis raksta protestu, jo pēc PS7, kurā kā atceramies, Girdausks sasita divus riteņus, vienu rezerves riteni viņam aizdeva Vasaraudzis. Neatļauta palīdzība no malas un diskvalifikācija. Girdausks parādā nepaliek – sniedz protestu, lai Lipeikim taisa vaļā automašīnu. Brīnums, brīnums – izrādās, ka Lipeika auto neatbilst pat Lietuvas R8 noteikumiem un arī viņš saņem diskvalifikāciju. Protams, Aivim un Jurim to uzzinot labāk nepaliek, drīzāk jau vēl sliktāk, jo Girdauskas vai Vasaraudža noķeršana vēl bija ar jautājuma zīmi, savukārt pēc pirmā diskvalifikācijas, Baltijas kausa iznākums būtu pavisam savādāks. Bet tur vairs neko nevar mainīt:(((
|