Jaunumi Kluba dzīve Forums Foto galerija Video Pērk un pārdod SUBARU modeļi Bieži uzdotie jautājumi


Svētdiena, 22. decembris.
Jaunumi
Subaru ziņas
Standartauto
Rallijs Latvijā
Rallijs pasaulē
Drifts
Autokross
Trofi reids
Notikumu kalendārs
Sludinājumi
 
Mežaks/Ronis un Egle/Aizkalns – ātrākie no Latvijas rallistiem Sarmā-2005. Ieteikt draugiem.lv Ieteikt twitter.com Ieteikt Orb.lv
Pirmdiena, 7. februāris, 2005, r-evolution.lv

Reitings: Komentāri [ 0 ]

Beidzot tas ir noticis! Matīss Mežaks nobraucis sacīksti līdz finišam. Un pie tam, otrais absolūtajā vērtējumā, piekāpjoties tikai Margusam Murakam ar Toyota Corolla WRC. Par šo sniegumu ekipāža pelnīti saņēma Siemens Rallija zvaigznes balvu. Skeptiķi teiks, ka tas nav nekāds panākums – ar WRC zaudēt WRC, pie tam savās mājās. Bet kā bija patiesībā? Turpinājumā ieskats rallijā Sarma-2005 ar R-evolution Racing acīm.

Rallijs sākās ar ziemai pēdējā laikā neraksturīgu aukstumu un nervozām prognozēm par Matīsa Forda parādīšanos uz starta. Vēl iepriekšējā vakarā ekipāža sēdēja blakus igauņu mehāniķiem, lai pārliecinātos, ka tie nav aizmirsuši pieskrūvēt durvis. Pirmais panākums jau bija tas, ka auto vispār ieradās uz tehnisko komisiju, to veiksmīgi izgāja un stājās uz starta. Egles/Aizkalna ekipāža piektdienas vakarā svinēja Normunda Aizkalna dzimšanas dienu (lai izvairītos no nevajadzīgas ironijas, paskaidrojam, ka sportisti ievēroja sportisko režīmu un alkoholu nelietoja). Noskaņojums bija kaujiniecisks, trase pierakstīta labi, ieviestas dažas izmaiņas stenogrammas sastādīšanā, lai varētu palielināt ātrumu. Arī Džigura/Mežaka ekipāžai pirms sacīkstes bija labs noskaņojums. Auto kārtīgi sagatavots, uzstādīta arī jauna ātrumkārba, viss pārbaudīts treniņos tuvu kaujas apstākļiem un atlika vien beidzot finišēt.

Sestdiena. PS1-4.

Sestdienas ātrumposmus sportisti uzskatīja par lēnākiem un sarežģītākiem nekā svētdien gaidāmos. Matīss Mežaks pat prognozēja, ka viss izšķirsies sestdien, jo tā tomēr ir puse no sacīkšu kopējā garuma un pirmajā dienā iegūto pārsvaru būtu grūti atkarot.

PS1. Jau pirmais ātrumposms gan izgaisināja vairākas cerības, gan arī radīja jaunas intrigas. Visbēdīgāk klājās R-evolution Racing ekipāžai Džigurs/Mežaks un Falck Rally Team ekipāžai Vorobjovs/Ervalds. Abu auto dzinēji atteicās darboties apmēram 2,5km no starta. Edmona auto tomēr tika 200 metrus tālāk. Pašlaik tiek analizēti cēloņi, un iespējams, ir arī kādas kopsakarības. Varbūt saistībā ar auksto laiku. Katrā ziņā, abu ekipāžu automašīnas pirms Sarmas bija noregulētas un kārtīgi notestētas, nobraucot daudzus desmitus kilometru kaujas režīmā. Tobrīd nekādas anomālijas netika novērotas, bet sacīkstē jau pēc pāris kilometriem, čau. Gandrīz vai jāmeklē kāda ufologa konsultācija. Kļuva arī skaidrs, ka Murakas ir nobriedis neļaut latviešiem uzvarēt arī pašmāju ziemas sacīkstē. Vasaraudzis gan mēģināja cīnīties, bet viņa auto pret WRC tomēr nespēj turēties. Savukārt, tas kas bija atvests Mežakam diez vai varēja pretendēt pat uz A plus nosaukumu, nemaz nerunājot par WRC. Pie īpašiem tuninga elementiem jāpieskaita aktīvā diferenciāļa nedarbošanās, pazemināts (1 bar) turbospiediens un nepātraukta eļļas gāšanās no reduktora. Vēlāk tika atrasti vēl citi „brīnumi”. Izskatījās, ka tie kas lika likmes uz iespēju, ka Matīss tiks līdz 2.dopa finišam, ir droši zaudētāji. Kā redzēsim vēlāk, viņu nepamatotais optimisms tomēr attaisnojās ar uzviju. N4 klasē Egle/Aizkalns sacīksti iesāka pārāk uzmanīgi. Negribējās uzreiz ārdīties, kamēr nav pārliecības par jauno stenogrammas pierakstu. Kā izrādījās vēlāk, Aivis ar Normundu zaudēja pirmo vietu klasē, pateicoties abu dienu pirmajiem dopiem. Sparīgi sacīksti uzsāka un uzreiz par līderi izvirzījās igauņi Rauam/Poom, kuriem mūsējie bija iedevuši 10 sekunžu handikapu. Pēc Vorobjova izstāšanās un Meriloo neierašanās šķita ka Rauams būs galvenais konkurents, tomēr jau no paša sākuma sevi pieteica arī pārējie N4 klases „jaunieši” – Svilis, M.Neikšāns, Uus un J.Molder junior.

PS2. Scenārijs turpinājās, lai gan šis ātrumposms bija īsāks, tāpēc tik daudz vinnēt vai zaudēt nevarēja. Mežaks vēl arvien turējās trešajā vietā A+ kategorijā, aiz Murakas un Vasaraudža. Aivis šo ātrumposmu nobrauca jau jautrāk, tomēr zaudēja tajā gan Rauamam, gan Svilim. Matīsa auto gandrīz palika servisa zonā, jo nevarēja iedarbināt dzinēju. Ar kopīgām pūlēm tas tomēr izdevās, bet saņemtas 20 soda sekundes par kavējumu uz laika kontroli.

PS3. Izstājās Vasaraudzis ar elektrības defektu un par igauņu uzvaru rallijā Sarma absolūtajā vērtējumā likmes pieauga līdz debesīm. Mežaks turpināja braukt un uzrādīt labākos laikus ne-WRC kategorijā, par spīti visiem aprēķiniem un veselajam saprātam. Aivis Egle beidzot sadusmojies pa īstam uzrādīja labāko laiku N4 klasē, tomēr vēl aizvien atpaliekot no Rauama. Šķita, ka igauni noķer būs ļoti grūti, jo viņa temps bija pārsteidzošs.

PS-4. Problēmas ar Rauama noķeršanu atrisināja pats Rauams, iebraucot jaunu ceļu krūmos netālu no ātrumposma finiša. Acīmredzot, iecerētais temps tomēr bija par ātru. Līdz ar to, pēc pirmās dienas Egle/Aizkalns atradās pirmajā pozīcijā N4 klasē. Tomēr, uz papēžiem vēl arvien mina Svilis un Molder junior. Mārtiņš Svilis priecēja skatītājus ar netradicionāli plašām sānslīdēm un ļoti agresīvu braukšanas stilu, tomēr aizkulisēs jau runāja ka pārāk ilgi tā braukt nevarēs. Nekur tālu nebija arī Neikšāns un Uus. Savukārt, priekšā, ķeramā attālumā atradās A+ braucēji Kisiels un Saluri, bet tūlīt aiz muguras Tamm. Bija skaidrs, ka cīņa par trešo pozīciju absolūti un uzvaru N4 klasē svētdien notiks kā no sākuma. Mežaks/Ronis vēl nebija pārliecināti ne tikai par finišu rallijā, bet arī par startu otrajā dienā. Auto tika aizvests uz Valmieru, uz brāļu Traubergu servisu, lai novērstu eļļas noplūdi reduktorā un kaut nedaudz palielinātu dzinēja jaudu. Visa nakts tur arī tika pavadīta.

Svētdiena. PS5-10.

PS5. Matīsam auto reduktors kārtībā, arī jauda lielāka, bet... izbeidzies sajūgs. Tas nozīmēja katrā startā zaudēt apmēram 5 sekundes. Kādi būtu laiki, ja startu izdotos normāli paņemt, rēķiniet paši. To pamanīja Saluri un centās darīt visu iespējamo, lai Mežaku noķertu. Pirmajā otrās dienas ātrumposmā viņam arī izdevās nedaudz pietuvoties. Murakas, protams, turpināja stabili braukt un uzrādīt labākos laikus ātrumposmos. N4 klasē, neraugoties uz nelielo laiku starpību, šķita, ka Aivim tikai jāturpina iepriekšējā dienā iesāktais temps un viss būs kārtībā. Aivis tā arī bija nolēmis darīt un jau pirmajā ātrumposma līkumā... aizbrauca taisni. „Biju nolēmis, ka šis līkums jāizbrauc ļoti ātri, jo tad īstais temps būs uzņemts un arī visi pārējie izdosies. No starta bija pavisam nedaudz un es negaidīju, ka trešajā ātrumā auto jau būs tā ieskrējies. Jutu, ka pagriezienu neizņemsim, būs vāks. Priekšā dziļš grāvis, tomēr pieņēmu lēmumu braukt tajā grāvī iekšā. Par laimi, nekādi šķēršļi negadījās, iebraucām pļaviņā, uztaisījām astotnieku un atgriezāmies uz ceļa. Žēl ka tai vietā nebija filmētāju, skats būtu diezgan amizants.” tā šo atgadījumu komentēja Aivis. Pēc tāda incidenta ekipāža tikko spēja savākties līdz ātrumposma beigām un viss pirmajā dienā iegūtais bija pazaudēts. Vadībā izvirzījās Svilis, aiz viņa Molder junior, bet arī Neikšāns bija pietuvojies.

PS6. Mežaks parāda Saluri, ka negrasās padoties un nobrauc par sekundi ātrāk. Egle vēl nav īsti atguvies pēc iepriekšējā ātrumposma atgadījuma un zaudē, kaut nedaudz, gan Svilim, gan Molderam.

PS7. Te nu daži no „jauniešiem” netiek galā ar meistarību un no N4 uzvaras tīkotāju pulciņa atkrīt. Svilis un Neikšāns pabraukājas pa grāvjiem ar dažādām smaguma pakāpēm. Egle uzrāda labāko laiku N4 klasē. Molders vēl arvien ir priekšā Aivim, bet tikai 2,3 sekundes un šķiet, ka tādā tempā turpinot, izdosies šo niecīgo pārsvaru atkarot. Matīss nostabilizē savu pārsvaru pār Saluri – tagad galvenais lai auto izturētu.

PS8. Paklīst skatītāju iesūtītā viltus ziņa par Murakas avāriju. Latviešu fani to gribētu gan, bet nekā... droši vien ziņas autors ir bijis kāds igauņu provokators. Murakas atkal labākais laiks, Mežakam otrais, bet Molders juniors iespītējies, negrib padoties un palielina pārsvaru pār Egli vēl par 0,6 sekundēm.

PS9. Murakas un Mežaks turpina stabili braukt un, iespējams, nedaudz samazina tempu, jūtot finiša tuvumu. Egle atkaro Molderam „veselu” 1,1 sekundi un nu jau starpība ir tikai 1,8 sekundes. Viss izšķirsies pēdējā ātrumposmā. Starp N4 cīņas dzirnakmeņiem iekļūst lieliski startējošie Kisiels/Panavs ar A+ grupas auto un pazaudē pozīciju absolūtajā vērtējumā.

PS10. Pēdējais, kā arī dienas garākais ātrumposms. Pirmo reizi braucot šo dopu, Aivis bija ātrāks nekā Molders juniors. Secinājums – jābrauc savā tempā, uz riska robežas, tomēr to nepārkāpjot. Tādā gadījumā igaunim vai nu būs jākļūdās, vai arī viņš būs lēnāks. Skatītāji uzgavilē – beidzot Matīss ticis līdz finišam. Otrā vieta protams nav pirmā, bet, zinot apstākļus, tas tomēr ir varoņdarbs un lielisks apliecinājums Mežaka patiesajām spējām. Beidzot neveiksmju sērija ir pārtraukta. Finišē Aivis un ir ātrāks nekā pirms viņa startējušie Saluri un Kisiels. Iepriekšējā ātrmposma laiks uzlabots par 1,3 sekundēm. Atliek sagaidīt Molderu. Igaunis visu ātrumposmu nevis nobrauc, bet nolido. Fantastisks sniegums – otrs labākais laiks aiz Murakas un 5,5 sekundes priekšā mūsējiem. „Man nav skaidrs, kā Molderam bija jābrauc, lai uzrādītu tādu laiku.” komentēja Aivis. „Mēs nebūt nebraucām lēni, brīžiem likās, ka šis līkums noteikti būs mūsu pēdējais. Varbūt es pārāk vēlu bremzēju, līkumu ārmalās bija sanesta izkasītā grants un auto pēc līkumiem bija grūti uzņemt ātrumu. Tomēr, grūti saprast, kur pazaudēju 5 sekundes.”

Finišs.

Mežaks/Ronis saņem Siemens balvu. Tāpat arī kausus par otro vietu A+ klasē. Otrā vieta N4 klasē Elgem/Aizkalnam. Arī R-evolution Racing komandu ieskaitē šajā rallijā otrie. Līdz ar to, rallijs Sarma-2005 un Latvijas čempionāta ziemas sezona beigusies. Vēl ekipāžas apsver iespēju piedalīties Baltijas kausa posmā Peno, Krievijā. Pēc vienas čempionāta trešdaļas Egle/Aizkalns ir N4 grupas līderi. Patīkami, jo parasti ziemas ralliji Aivim nav nesuši daudz čempionāta ieskaites punktu. Mežaks/Ronis ir ceturtie A+ klasē, labākie no Latvijas pārstāvjiem. Šajā klasē netipiski bez punktiem palicis pagājušā gada čempions Ivars Vasaraudzis. Komandu ieskaitē R-evolution Racing atrodas otrajā vietā. Pārtraukumu līdz vasaras sezonai visas trīs R-evolution Racing ekipāžas plāno izmantot lai uzlabotu vai atjaunotu tehniku, kā arī treniņiem. Matīsa Mežaka Ford Escort tiks nodots tālākai apkalpošanai firmai TT Motorsports, brāļu Traubergu aprūpei. Aivja Egles Mitsubishi Evo 6 gaida nākošo saimnieku, lai var ķerties pie Evo 8 būvēšanas. Edmonam Džiguram jātiek galā ar veselu bagātību iztērējušā auto bērnu slimībām, lai beidzot sasniegtu finišu. Tuvākais vasaras rallijs, kurā mūsu ekipāžas plāno startēt, ir Tallinas rallijs maija sākumā. Novēlam, lai visiem izdodas iecerētais un lai šī sezona ir veiksmīga visiem komandas dalībniekiem!


Komentāri
Uz augšu
Atcerēties mani
Foto: Subaru Summer Fest...
Video: Ciemos pie subaruc...
Jaunākais forumā
Re: Drifts
programms, 07.02.2024 18:00
WRX lidz 6-7k
akamviegli, 25.01.2024 17:30
Re: v1ks_ forītis
v1ks_, 17.04.2023 01:13
Re: VIDEO LINKI - kas nu kuram liekās smieklīgs, interesants...
OZIO, 29.03.2023 15:56
Re: VZ58
TheKid, 03.12.2022 08:59
Re: Info: Izplūde
fyrovep, 01.12.2022 14:32
Atstarojošās vestes
OZIO, 16.11.2022 10:26
Re: konsultaacija
gintux, 03.09.2022 13:58
Re: HELP EZ 30
gintux, 03.09.2022 13:49
Re: Street Challenge Game
arni6ka, 25.08.2022 02:29
Reklāma  |  Lietošanas noteikumi  |  Kontakti  |  Seko mums: Facebook  |  Youtube  |  Twitter  |  Instagram
v1.0, © 2010 subarupower.lv. Visas tiesības paturētas.