Izcīnot uzvaru Smiltenē notikušajā Latvijas vasaras autosprinta čempionāta piektajā posmā, trešo reizi pēc kārtas čempiona titulu 2500 klasē ieguvis Mareks Matvejevs („Opel Corsa”). 2500+ grupā ātrākais bija Andris Slava („Mitsubishi Lancer EVO”), bet 1800 klasē pirmais Imants Firsts („Toyota Corolla”). Čempioni šajās divās ieskaitēs tiks noskaidroti pēdējā posmā 3. oktobrī Biķernieku trasē Rīgā.
Sestdien Smiltenes „Tepera” kartinga trasē uz Latvijas vasaras autosprinta čempionāta priekšpēdējo piekto posmu ieradās 43 braucēji. Teorētiski visās trīs ieskaites klasēs varēja kļūt zināmi 2010. gada čempioni. Visaugstāk tika vērtētas 2500 klases līdera Mareka Matvejeva („Opel Corsa”) izredzes. Matvejevs favorīta statusu attaisnoja, izcīnot jau ceturto uzvaru šosezon. Šoreiz izšķirošs izrādījās pirmajā braucienā iegūtais sešu sekunžu pārsvars, jo otro braucienu Matvejevs aizvadīja ar bojātu diferenciāļa bloķējošo elementu un sasniedza tikai trešo rezultātu. Šis Matvejevam ir jau trešais čempiona tituls pēc kārtas (pirmais iegūts, startējot ar no paziņas palienētu„BMW M3”, divi nākamie ar paša būvētu „Opel Corsa”), par ko sportists iegūs arī Latvijas Sporta meistara nosaukumu.
Mareks Matvejevs: “Šis man ir jau trešais tituls. Emocijas, protams, tādas mierīgākas, nekā izcīnot pirmo. Pirmais tituls bija tiešam emocionāls, izcīnīts konkurencē un ar līdzvērtīgu automašīnu. Pagājušā sezona bija saspringta, beidzot uzvarēju ar savu mašīnu. Šogad, varētu teikt, drīzāk bija goda aizstāvēšana. Biju ātrāks nekā pagājušajā gadā, jo mašīnai sakārtoju vēl dažas nianses. Pārsvars manai mašīnai šogad bija iespaidīgs. Ja vēl uzliktu gludās “slick” riepas, tad nezinu, kas tur notiktu. Pašam bail laikam būtu (smejas – aut.). Bija ass moments Jelgavā – kaut kā pilnīgi negaidīti vienā līkuma iekšmalā mašīnu uzcēla uz diviem riteņiem. Pagaidīju mirklīti, vai kritīs atpakaļ uz riteņiem, bet negribēja un tad dabūju griezt stūri, un tur, kā par nelaimi, bija baigā čupa ar riepām sakrauta. Tad nu mašīna nedaudz cieta, bet vienalga, neraugoties uz avāriju un soda sekundēm par pāragro startu, bija trešais rezultāts. Uz nākamo sezonu ir šādi tādi plāni. Vasaras sprintā tā kā varētu ļaut jaunajiem mēģināt veidot savu karjeru, bet pats varētu pabraukt citā disciplīnā, kas finansiāli ir līdzvērtīga vasaras sprintam. Varētu pārmaiņas pēc startēt pilnu sezonu supersprintā. Es gan tur tagad esmu tehniskais komisārs (smejas – aut.). Lai arī projekts ar “Opel Corsa” vēl nav sevi izsmēlis un varētu vēl to pilnveidot, bet man patīk būvēt un vēlos jaunus izaicinājumus. Visticamāk, ka nākamā mašīna varētu būt “Subaru” vai kāds cits pilnpiedziņas auto. Īpaši gribu pateikties servisam „JapFactory”, kas vairāk gan specializējas uz japāņu mašīnu būvēšanu, ka ļāva un joprojām ļauj man tur mitināties, skrūvēt un būvēt, un visādi mani atbalstīja. Paldies saku arī draugiem, paziņām un visiem atbalstītājiem, kas visādos veidos mani atbalstīja.” Otro vietu Smiltenē 2500 grupā izcīnīja Normunds Orlovs („BMW Compact 323ti”), par nepilnu pussekundi apsteidzot Ati Līci („Renault Clio”), kurš pēdējos apļos piedzīvoja tehniskas problēmas ar riepām. Orlovs līdz ar to nodrošinājis kopvērtējumā sudraba medaļu, bet Līcis ir reālākais kandidāts uz bronzu. Cīņā par vietu uz zemākā pjedestāla pakāpiena vēl var iesaistīties Ģirts Vītiņš („Renault Clio”, Smiltenē ceturtais) un Ēriks Ozoliņš („VW Golf III”, Smiltenē piektais).
Uz īsu brīdi uznākušais lietus diemžēl ietekmēja 2500+ klases rezultātus. Pirmajā braucienā labāko rezultātu sasniedza 2009. gada Smiltenes sacīkstes uzvarētājs Aivars Ezeriņš („Subaru Impreza”). Taču uz otro braucienu strauji žūstošajā trasē Ezeriņš izdarīja nepareizu riepu izvēli (neparedzēti ieilga tehniskā pauze), startējot ar lietus laikam paredzētām riepām. Braucienā tikai astotais rezultāts (par 15 sekundēm sliktāks nekā pirmajā) un posmā ceturtā vieta (ceturto reizi pēc kārtas). Otro posmu pēc kārtas uzvaru izcīnīja Andris Slava („Mitsubishi Lancer EVO”). Slava kļuvis par stabilu kopvērtējuma līderi. Vienīgais, kas vēl var patraucēt Slavam kļūt par čempionu, ir Smiltenes sacīkstes trešās vietas ieguvējs Mareks Štolcermanis („Nissan 350 Z”). Štolcermanim, lai sadeldētu deviņu punktu deficītu, der tikai uzvara pēdējā posmā un jācer, ka Slava nefinišēs augstāk par trešo vietu. Otro pozīciju Smiltenē izcīnīja Jānis Slišāns, startējot ar Ezeriņa „Subaru Impreza”. Slišāna ātrums bija pietiekams, lai cīnītos arī par uzvaru, tomēr svītru cerībām pārvilka automašīnas noslāpēšana pirmā brauciena startā. Cīņā par kopvērtējuma trijnieku (otro un trešo pozīciju) pēdējā posmā iesaistīsies jau pieminētais Ezeriņš, Ainars Eikerts („Mitsubishi Lancer EVO VIII”, Smiltenē piektais), Uģis Geide („Mitsubishi Lancer EVO”, Smiltenē septītais) un Ints Jeršovs („Subaru Impreza”, Smiltenē, startējot ar palienētu automašīnu, tikai vienpadsmitais).
1800 grupā jau otro posmu pēc kārtas ātrākais izrādījās Imants Firsts („Toyota Corolla”). Kopvērtējuma līderis Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”) otrajā braucienā riskēja un uzlika nenotestētas riepas. Izvēle izrādījās kļūdaina, jo apļa laiki pasliktinājās par divām sekundēm, tomēr otro vietu izdevās nosargāt. Trešajā pozīcijā Jānis Slišāns („Toyota Corolla”), kurš bija viens no braucējiem, kuram nācās startēt slapjā trasē, tādējādi zaudējot aptuveni 15 sekundes. Kopvērtējuma vadībā joprojām atrodas Skujiņš, taču labas izredzes uz čempiona titulu saglabā arī Firsts, kuram ir nepieciešama uzvara pēdējā posmā. Ja Biķerniekos Firsts finišēs pirmais, bet Skujiņš otrais, tad abiem braucējiem būs vienāds punktu skaits un vietu sadalījumu, atbilstoši nolikumam, izšķirs iegūtās vietas atsevišķos braucienos. Pēc Smiltenē sasniegtās ceturtās vietas, bronzas medaļu kopvērtējumā sev nodrošināja Andris Slišāns („Toyota Corolla”).
Arī vienā no „Street” ieskaitēm priekšlaicīgi kļuvis zināms kopvērtējuma uzvarētājs. „1800 Street” klasē, gūstot trešo uzvaru šosezon, sāncenšiem neaizsniedzams palicis Guntis Lapiņš („VW Golf”). Otro vietu kopvērtējumā šajā grupā sev nodrošinājis Jānis Strazdiņš („BMW 318 ti Compact”). „2500 Street” klasē otro uzvaru pēc kārtas izcīnīja Aigars Tīdmanis („BMW 323ti”), bet kopvērtējuma vadību saglabāja Ēriks Ozoliņš („VW Golf III”, Smiltenē trešais). Kopvērtējumā pirmās vietas ieguvējs izšķirsies pēdējā posmā Ozoliņa un Tīdmaņa duelī. „2500+ Street” grupā pārliecinošu uzvaru izcīnīja Daniels Baltais („Subaru Impreza”), tuvāko sekotāju apsteidzot par gandrīz 15 sekundēm. Kopvērtējumā pirmais joprojām Einārs Juškovskis („Subaru Impreza”, Smiltenē trešais).
Latvijas vasaras autosprinta čempionāta noslēdzošas sestais posms tiks aizvadīts 3. oktobrī Biķernieku trasē Rīgā. Sacensības ir pārceltas no sākotnēji paredzētā 2. oktobra.
Arī šogad vasaras sprinta rīkotāji turpina sadarbību ar „Kumho” riepu piegādātajiem un sacensību dalībniekiem tiek piedāvāta īpaša cena. Latvijas vasaras autosprinta čempionāta atbalstītāji 2010. gada sezonā: „Point Transaction Systems”, „Auto24.lv”, „Baltikums apdrošināšana”, „Fixbox”. Informatīvais atbalsts no žurnāla „AutoEuro”, „iAuto.lv”, „jauniauto.lv”, „nightlife.lv”, „burnout.lv”. Visa informācija par sacensībām www.vasarassprints.lv
|