Ar beļģa Fredija Loiksa uzvaru beidzās kārtējais IRC posms Madeiras salā, turklāt pieredzējušā pilota sniegums tika novērtēts ar jaunieviesto Colin McRae IRC Flat Out Trophy.
Tā kā Madeiras rallijs bija asfalta posms, Loiksa (Škoda) līderpozīcija tajā neizsauca pārāk lielu izbrīnu, taču viņam par to nācās pacīnīties – gan ar itāli Luku Roseti (Fiat), gan ar komandas biedriem Janu Kopecki un Juho Hanninenu, kā arī pagājušā gada IRC čempionu Krisu Mīki (Peugeot). Viens no favorītiem, mājinieks un iepriekšējā Portugāles posma uzvarētājs Bruno Magalešs (Peugeot) piedzīvoja smagu avāriju jau pašā rallija sākumā un no cīņas izstājās.
Pirmajā pozīcijā Loikss nostiprinājās septītajā ātrumposmā, bija ātrākai 14 no 21 posmiem, neskatoties uz nesen gūto traumu – izmežģītu plecu, krītot no motocikla pirms divām nedēļām. Pārējos konkurentus gan vajāja neveiksmes, pārsvarā tehniskas: Mīkes Peugeot 207 S2000 17. ātrumposmā piemeklēja dzinēja defekts, bet Kopecka škodai parādījās ģeneratora defekts, taču viņš varēja turpināt ralliju.
Krisa Mīkes „nomirušais” auto gandrīz izslēdza no rallija abus viņa Škoda konkurentus, kas startēja aiz brita – uz ceļa iztecējusī eļļa asfaltu padarīja vēl slidenāku; Kopeckim izdevās aprobežoties ar plašu slīdi trešajā pārnesumā, bet Hanninena auto tomēr nedaudz aizskāra ceļa apmali, tika sasists automašīnas labais priekšējais stūris un pārsista riepa, kas lika somu pilotam kopvērtējumā noslīdēt aiz vietējā braucēja Migela Nunješa. Taču portugāļa uzmanība galvenokārt bija vērsta uz pirmo pozīciju vietējā čempionāta vērtējumā, IRC ieskaitē, un Hanninens savu trešo vietu atguva, un Škoda komanda trešo reizi šogad ieguva visas trīs vietas uz goda pjedestāla.
„Trešdien vakarā pirms rallija man bija divu stundu testu sesija un es uzreiz lieliski sajutu auto,” stāsta Loikss. „Šis bija labs, „tīrs” rallijs jau no paša sākuma. OK, man sāpēja traumētais plecs, bet ar to nebija lielu problēmu, jo auto vadīt bija viegli.”
Rallija beigās Loikss saņēma arī jaunieviesto Colin McRae IRC Flat Out balvu, kas tika pasniegta tikai otro reizi. Pirmo pēc uzvaras iepriekšējā IRC posmā Azoru salā pasniedza Bruno Magalešam. Šo balvu ieviesa IRC organizatori, Eurosport Events sadarbībā ar bijušā pasaules čempiona Kolina Makreja fondu Colin McRae Vision, un to pasniedz atraktīvākajam konkrētā rallija pilotam.
Pēc Madeiras rallija situācija kopvērtējumā saasinājusies vēl vairāk – Loikss, kurš uzvarējis abos posmos, kuros piedalījies (Iprā un Madeirā), ir tikai sestajā pozīcijā, bet pirmo joprojām saglabā soms Juho Hanninens. Nu jau tikai septiņus punktus no viņa atpaliek Jans Kopeckis, bet atlikuši čempionātā vēl četri posmi. Atgādināsim, ka čempionātā vērtē septiņus labākos rezultātus.
Pilnu Madeiras rallija rezultātu sarakstu var apskatīt šeit.
Nākamais IRC posms risināsies augusta beigās Čehijā.
IRC kopvērtējums pēc 8 no 12 posmiem: 1. Juho Hanninens/Miko Markula (Somija, Škoda) 54 p. 2. Jans Kopeckis/Petrs Starijs (Čehija, Škoda) 47 p. 3. Bruno Magalešs/Karlo Magalešs (Portugāle, Peugeot) 30 p. 4. Gajs Vilkss/Fils Pjū (Lielbritānija, Škoda) 25 p. 5. Kriss Mīke/Pols Neigls (Lielbritānija, Peugeot) 23 p. 6. Fredijs Loikss/Frederiks Miklote (Beļģija, Škoda) 20 p.
Sagatavoja: Līga Stirna (rallyemotions.net)
|