Lai gan pārsistas riepas dēļ Andim Neikšānam un Pēterim Dzirkalam neizdevās realizēt trešo uzvaru pēc kārtas savā klasē, LMT rallija komandas vadošā ekipāža saglabā vadošās pozīcijas Latvijas čempionāta kopvērtējumā. Savukārt Māra Neikšāna un Ringolda Bērziņa izcīnītais rezultāts nodrošināja Latvijas Mobilā Telefona rallija komandai uzvaru komandu ieskaitē.
Gandarījums par ātrumu visas sacīkstes garumā
„Neko tādu nebijām gaidījuši,” pēc „BTA Rally Talsi 2011” finiša atzina komandas pilots Andis Neikšāns. Vēl pirms pēdējā, visgarākā rallija ātrumposma viņš kopā ar stūrmani Pēteri Dzirkalu atradās N4 klases līderpozīcijā ar gandrīz 10 sekunžu pārsvaru pār tuvāko sekotāju. Taču 34 kilometrus garā „Turtle Wax” ātrumposma 14. kilometrā Anda pilotētais Mitsubishi pārdūra riepu uz nenoskaidrota, asa priekšmeta, kas atradās tieši līkuma iekšmalā. „Esmu pārliecināts, ka tas bija metāla priekšmets, nevis akmens. Varbūt vecs leņķdzelzis vai kas tamlīdzīgs. Tas atradās tieši trajektorijā, un no uzbraukšanas nebija iespējams izvairīties. Riepa tik strauji zaudēja gaisu, ka mums pat nebija izredžu ar tādu tikt līdz finišam, kur nu vēl saglabāt augstu rezultātu.” Mainot sabojāto riepu, ekipāža zaudēja vairākas minūtes, un finišu sasniedza vien 16. vietā kopvērtējumā. „Rallijs ir rallijs,” rezumē A. Neikšāns, „pēdējais ātrumposms sajauca kārtis ne tikai mums. Uzvaras zaudējums ir rūgts, toties ir liels prieks par ātrumu, kādu spējām parādīt šajā rallijā. Galu galā, divas dienas turējāmies priekšā visiem N4 grupas braucējiem, un dalībnieku sastāvs bija spēcīgs kā vēl nekad! Tas nozīmē, ka arī nākamajos rallijos spēsim būt ļoti ātri,” ir pārliecināts Andis.
Lēciens uz pjedestāla - vienā ātrumposmā!
Mārim Neikšānam un Ringoldam Bērziņam turpretim pēdējā ātrumposmā uzspīdēja veiksme. Pateicoties pašu meistarībai un sāncenšu kļūmēm, ekipāža pabeidza pēdējo ātrumposmu, kas faktiski veidoja trešdaļu visa rallija, ar 3. labāko rezultātu. Šis sniegums katapultēja Māri un Ringoldu uz 4. vietu rallija kopvērtējumā un 3. vietu N4 klasē. „Ņemot vērā, ka lietuvietis Vitauts Šveds nepiedalās LRČ ieskaitē, mums ir otrā vieta,” pēc finiša neslēpa prieku Māris, „lieliska debija mūsu jaunajai automašīnai.” LMT rallija komandas pilots piebilst, ka kopā ar stūrmani visu rallija laiku kāpinājis tempu, lai nākamajos rallijos spētu izmantot visu Evo X potenciālu. „Dažas nianses vēl jāuzlabo,” uzskata Māris. „Lai brauktu ar 100% atdevi, mašīna jāpazīst vēl labāk un tās iespējām jātic pilnībā. Mums vēl jāpiestrādā, lai tā būtu.” Negaidītais „BTA Rally Talsi” iznākums tomēr nodrošināja LMT rallija komandai uzvaru komandu ieskaitē.
„LMT rallijs” īsziņu serviss sacenšas ar „twitter”
Talsos rallija faniem pirmo reizi bija iespēja izmantot bezmaksas SMS/MMS īsziņu servisu „LMT rallijs”. Lai gan wap un twitter ērā īsziņas šķiet novecojis formāts, tās ir ļoti ērtas, jo ir aktuālas arī ar laika nobīdi, piemēram, ja lietotājs nav atradies uztveršanas zonā. Turklāt īsziņas vai multiziņas neprasa nekādas darbības no lietotāja puses. Pateicoties Latvijas Mobilā Telefona tīkla pārsegumam un jaunajām iespējām, īsziņas „LMT rallijs” abonentu tālruņos nonāca nekavējoties. „Pilsētas ātrumposmā pat spējām sacensties ar rallija rīkotāju twitter ziņu plūsmu,” ar pārsteigumu atzīst LMT Sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Dace Vētra, „tas nozīmē, ka nākamajos LRČ posmos varēsim izvērst un pilnveidot šo jaunievedumu.” Atgādinām, ka reģistrēties SMS/MMS ziņu servisam var bez maksas LMT rallija komandas mājaslapā www.neiksans.lv.
Komandas ģenerālsponsors kopš 2004. gada ir Latvijas Mobilais Telefons. Sponsori ir LEC un Samsung Electronics Baltic, atbalstītāji – Neste Latvija, Inter-Riga, SHARP. Tehnisko nodrošinājumu sniedz Neiksans Rally Sport, ASRT, Samsonas transmission un ProRacing.
Foto: Zigismunds Zālmanis (Nikon)
|