Pēc nepilna mēneša, 24. aprīlī ar sacensībām „333” trasē pie Rīgas tiks atklāts Latvijas vasaras autosprinta čempionāts. Dalībnieki cīnīsies par čempiona tituliem trīs ieskaites klasēs. Atsevišķa ieskaite ar kausa statusu paredzēta tiem braucējiem, kuri startēs ar ielas riepām.
Strauji iestājoties pavasarim un ledus un sniega segumu uz ceļiem nomainot asfaltam, sākusies aktīva gatavošanās vasaras autosprinta jaunajai sezonai. Pirmais no paredzētajiem sešiem posmiem jau pēc nepilna mēneša, 24. aprīlī risināsies „333” trasē netālu no Rīgas. Čempionāta oficiālajā mājaslapā www.vasarassprints.lv, kurā pieejama visa informācija par sacensībām, jau sākusies dalībnieku reģistrācija vasaras sprinta seriāla septītajai sezonai. Šī būs trešā ar valsts čempionāta statusu.
Salīdzinot ar iepriekšējo sezonu, sacensību nolikumā nav lielu izmaiņu. Čempionāta statuss joprojām ir piešķirts trim ieskaites klasēm – 1800, 2500 un 2500+. Balsoties uz šo klašu rezultātiem, risināsies cīņa arī komandu ieskaitē. Lai piesaistītu jaunus dalībniekus un radītu viņiem iespēju sacensties līdzvērtīgā konkurencē, ir izveidotas trīs papildus ieskaites grupas – 1800 Street, 2500 Street, 2500+ Street, kurās vērtēs tikai to braucēju rezultātus, kuri startēs ar ielas riepām. Atļauto ielas riepu saraksts atrodams sacensību mājaslapas nolikumu sadaļā. Gadījumā, ja riepu modelis nefigurē šajā sarakstā, par tā atbilstību „Street” klasei lems tehniskais komisārs. Kā zināms, vairums vadošo braucēju, kuri cīnās par čempionāta godalgotajām vietām, izmanto īpaši sportam paredzētas „slick” tipa riepas, kas nodrošina ievērojami labāku saķeri nekā ielas riepas. „Street” klasēm piešķirts kausa izcīņas statuss. Piemēram, dalībnieks ar „VW Golf” ar 1600 kub.cm. dzinēju un ielas riepām startēs 1800 klasē, bet viņa uzrādītais rezultāts paralēli tiks vērtēts arī „1800 Streeet” ieskaitē.
Sacensību kalendārā šosezon iekļauti seši posmi: „333” trasē, „Rullīša” kartinga trasē Jelgavā, „Tepera” kartinga trasē Smiltenē, „Poligonā” Kandavā un divreiz „Biķernieku” trasē Rīgā. Kā redzams, posmi identiski iepriekšējai sezonai. Pērn dalībniekiem interesantākie šķita Kandavas poligonā un „Biķernieku” trasē aizvadītie posmi. Dalības maksa, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, nav palielināta (atkarībā no pieteikšanās laika – 30 Ls vai 35 Ls). Turklāt rīkotājs no Rīgas tālākajos posmos (Jelgavā, Smiltenē un Kandavā) paredzējis pazeminātu dalības maksu. Arī vienlaikus startējot vairākās ieskaites klasēs, dalības maksa būs zemāka. Atsevišķos posmos (par to paziņojot posmu nolikumā vai izlemjot dalībnieku sapulcē pirms sacīkstēm), ierasto divu braucienu vietā tiks piedāvāti trīs, ļaujot vēl pamatīgāk izbaudīt sacensību atmosfēru. Vēdera baudu cienītājus noteikti iepriecinās fakts, ka šajā sezonā par ēdināšanu rūpēsies uzņēmums, kurš pērn guva ļoti labas atsauksmes Kandavas posmā.
Šobrīd Latvijā pastāv daudz un dažādas autosporta disciplīnas, tāpēc interesentiem reizēm rodas jautājums: kas tad īsti ir vasaras autosprints? Tāpēc īsumā kopsavilkums: vasaras autosprinta sacensībās ar savu standarta automašīnu var piedalīties jebkurš brauktgribētājs. Sacīkstes notiek slēgtās apļveida trasēs ar asfalta segumu. Dalībnieki trasē dodas pa vienam, cenšoties uzrādīt pēc iespējas labāku rezultātu, pēc kura tiek noteiktas ieņemtās vietas. Čempionāta ieskaitē rezultātus vērtē tikai LAF Standarta automobiļu komisijas sportistiem ar 2010. gada autosprinta licenci (maksā 30 Ls).
Latvijas vasaras autosprinta čempionāta atbalstītāji 2010. gada sezonā: Tehniskaisveikals.lv, Auto24.lv, Autodekor.lv, Baltikums apdrošināšana, iAuto.lv, jauniauto.lv, nightlife.lv, Forsāža.lv, Burnout.lv. Informatīvais atbalsts no žurnāla "AutoEuro".
Latvijas 2010. gada vasaras autosprinta čempionāta kalendārs
1. posms - 24. aprīlis ("333" kartinga trase Ropažu pag.) 2. posms - 29. maijs ("Rullīša" kartinga trase Jelgava) 3. posms - 19. jūnijs ("Biķernieku" trase Rīga) 4. posms - 17. jūlijs ("Poligons" Kandava) 5. posms - 14. augusts ("Tepera" kartinga trase Smiltene) 6. posms - 2. oktobris ("Biķernieku" trase Rīga)
LAF Standartauto komisijas preses dienests
Foto: Andrejs Leškovičs
|