Sebastjens Lēbs svinējis uzvaru Jordānijas rallijā, pēc kura sākušās diskusijas par vajadzību kaut ko mainīt starta kārtībā pasaules čempionāta posmos, jo, izskatās, taktiskās spēlītes visiem drīz būs pamatīgi līdz kaklam...
Tikai daži no 21 Jordānijas rallija ātrumposma tika aizvadīti kā pierasts rallijā – ar pilnu gāzi. Tas gan attiecas uz līderu galu, nevis, piemēram, S-WRC vai P-WRC ieskaites dalībniekiem. Labākas starta pozīcijas meklējumos katrai nākamajai rallija dienai ekipāžas kavēja un apsteidza laika grafikus, tām uzradās „negadītas” un „neizskaidrojamas” tehniskas problēmas. Turklāt nu jau šīs taktiskās spēles pieņēmušas tādus apmērus, ka sākt nepatikt arī komandu vadītājiem un pašiem sportistiem. Tāpēc nav viegli atainot Jordānijas rallija rezultātus, jo tie ir savā ziņā mākslīgi radīti.
Pirmajā rallija dienā, kad visi startēja atbilstoši kopvērtējumam, Sebastjens Lēbs (Citroen) nedaudz zaudēja laiku, braucot pirmais un tīrot pārējiem trasi. Tas ļāva līderpozīcijā nokļūt Jari-Mati Latvalam (Ford), taču Lēba plānos pirmā vieta nekādi neietilpa, jo piektā vieta pēc SS6 bija ļoti izdevīgs „starta placdarms” otrajai dienai. Taču pēdējā pirmās dienas ātrumposmā iejaucās taktika, un Lēbs pacēlās uz trešo vietu. Hirvonens (Ford) bija piektais, no francūža atpaliekot nepilnas 11 sekundes.
Otrā Jordānijas rallija diena sākās ar drāmu – jau pirmajā ātrumposmā avāriju piedzīvoja Hirvonens, kurš nu sāka pelnīt piecas soda minūtes par katru neveikto tās dienas posmu, lai atgrieztos trasē sestdien un palīdzētu savam komandas biedram Jari-Mati Latvalam, kurš varēja pacīnīties ar Lēbu par uzvaru.
Trešā rallija diena bija tā, pēc kuras WRC dalībnieki sākuši domāt par iespējamu jaunu formulu starta pozīciju noteikšanai. Lai palīdzētu savu (un ne tikai savu) komandu līderiem, piloti, kuru rezultāts nebija tik svarīgs, savācās „pilnas rokas” soda minūšu, iebraucot laika kontroles punktos un startējot pirms viņiem. Tā Miko Hirvonens laika kontrolē iebrauca deviņas un sešas minūtes ātrāk, palīdzot Latvalam, bet Sebastjens Ožjērs (Citroen Junior Team) saņēma astoņas soda minūtes, startēja pirms Lēba un tīrīja ceļu viņam. Labi, ka Citroen ir pa rokai šāda ērta junioru komanda ar ātru braucēju, vismaz nevajag vairs „upurēt” Dani Sordo...
Lēbam taktika palīdzēja, Latvalam ne, un francūzis svinēja otro uzvaru pēc kārtas, bet soms palika otrais. Lai gan arī tā nav slikta dāvana 25. dzimšanas dienā! Uz goda pjedestāla trešā pakāpiena stājās Peters Solbergs.
„Protams, komandas stratēģija atviegloja man darbu, taču es neesmu pārliecināts, ka man tā tik ļoti bija nepieciešama. Neskatoties uz to, ka mana starta pozīcija nebija tik laba kā Jari-Mati, [trešajā dienā] mums izdevās vēl vairāk atrauties no viņa,” saka Lēbs. „Man prieks, ka varējām uzvarēt tik smagā rallijā. Otrā uzvara trijos rallijos man devusi 25 punktu pārsvaru pār otro vietu, kas ir vienas uzvaras vērtība. Nākamajam posmam varam gatavoties jau ar mierīgāku prātu.”
Pateicoties jaunajai punktu skaitīšanas sistēmai un Hirvonena nedienām, Lēba pārsvars pār viņu kopvērtējumā izskatās diezgan dramatiski – 31 punkts. Taču tas, par laimi, ir vienas uzvaras un vienas izstāšanās jautājums, un situācija atkal būs līdzsvarā.
Jordānijas rallija rezultāti:
1. Sebastjens Lēbs/Daniels Elena (Citroën C4 WRC) 3:51:35.9 2. Jari-Mati Latvala/Mīka Antila (Ford Focus WRC) +35,8 sek. 3. Peters Solbergs/Fils Milzs (Citroën C4 WRC) +1:11,8 4. Dani Sordo/Marks Marti (Citroën C4 WRC) +1:49,3 5. Metjū Vilsons/Skots Martins (Ford Focus WRC) +8:24,3 6. Sebastjens Ožjērs/Žiljēns Ingrasija (Citroën C4 WRC) +10:26,4 7. Federiko Viljagra/Horhe Peress Kompanks (Ford Focus WRC) +11:28,0 8. Kimi Raikonens/Kajs Lindstrēms (Citroën C4 WRC) +12:31,0 9. Henings Solbergs/Ilka Minora (Ford Focus WRC) +14:08,6 10. Ševi Ponss/Alekss Aro (Ford Fiesta S2000, S-WRC) +18:33.9 11. Patriks Flodins/Jērans Bergstens (Subaru Impreza, P-WRC) +19:07.0
Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com) Foto: Citroen Sport
|