Jaunumi Kluba dzīve Forums Foto galerija Video Pērk un pārdod SUBARU modeļi Bieži uzdotie jautājumi


Piektdiena, 19. aprīlis.
Jaunumi
Subaru ziņas
Standartauto
Rallijs Latvijā
Rallijs pasaulē
Drifts
Autokross
Trofi reids
Notikumu kalendārs
Sludinājumi
 
Zemais spārns no Imprezas 2007.
40 €
Latvijas ziemas autosprinta čempiona tituli Slišānam un Krivadam Ieteikt draugiem.lv Ieteikt twitter.com Ieteikt Orb.lv
Sestdiena, 1. maijs, 2010, Motors&Sports

Reitings: Komentāri [ 0 ]

Labvēlīgos laika apstākļos, priecājoties par sniega un ledus pārpilnību, aizvadīts Latvijas ziemas autosprinta čempionāts. Zelta medaļas izcīnīja Jānis Slišāns („Subaru Impreza”) 4WD klasē un Vilmārs Krivads („Opel Astra”) FWD klasē.

Interesantākā cīņa izvērtas masveidīgajā 4WD klasē. Bija skaidrs, ka šogad būs jauns čempions, jo nestartēja trīs gadus pēc kārtas titulus izcīnījušais Elmārs Aukšmuksts. Pēc aizvadītajiem trim no kopumā paredzētajiem sešiem posmiem uz čempiona titulu reāli pretendēja septiņi braucēji. Tomēr pirms pēdējā posma, kas risinājās „333” trasē, bija atlikuši vairs tikai divi kandidāti – Jānis Slišāns („Subaru Impreza”) un Kārlis Nebars („Subaru Impreza”). Aizraujošā dueļa noslēgumā abiem sportistiem izrādījās vienāds punktu skaits, bet par čempionu, pateicoties lielākam uzvaru skaitam (trīs pret divām), tika kronēts pirmo sezonu 4WD klasē braucošais Slišāns. Jānis kļuvis par vienīgo sportistu, kurš uzvarējis divās dažādās ieskaites klasēs – 2008. gadā viņš bija čempions RWD grupā. Nebaram jau trešo reizi jāsamierinās ar vicečempiona nosaukumu. Trešo vietu kopvērtējumā izcīnīja Ints Jeršovs („Subaru Impreza”).

FWD klasē sezonas garumā uz starta izgāja 11 licencēti sportisti, kuru vidū diemžēl nebija iepriekšējās sezonas čempions Ritvars Kārkliņš. Jau ar pirmajiem posmiem savu pārākumu demonstrēja Vilmārs Krivads („Opel Astra”). Čempiona titulu jelgavnieks nodrošināja jau posmu pirms čempionāta noslēguma. Krivada bilance pēdējās trīs sezonās. – divi čempiona tituli un viena sudraba medaļa. Otro vietu šosezon pārliecinoši izcīnīja Raivis Bartušauskis („Honda Civic”). Viņa lielākie panākumi līdz šim bija supersprintā (uzvara 1600 klasē). Spraiga cīņa starp trīs draugu kompāniju, kuri turklāt pārsvarā startēja ar vienu automašīnu, izvērtās par trešo pozīciju. Bronzas medaļu sezonas pēdējā braucienā sev nodrošināja Valters Liepiņš („Renault Clio”).

Čempionāta medaļu komplekts netika izspēlēts RWD klasē, jo bija tikai trīs regulārie braucēji, kas ir par maz čempionāta statusa iegūšanai. Ātrākais no trio izrādījās 2009. gada čempions Normunds Orlovs („Toyota MR-2”). Lai atdzīvinātu aizmugures piedziņas klasi, no nākamās sezonas RWD grupā tiek plānots atstāt tikai automašīnas ar motora novietojumu priekšā. Šādu lēmumu virza un atbalsta arī šobrīd  ar „Toyota MR-2” (šīm automašīnām dzinējs ir novietots aizmugurē) braucošie sportisti.

Komandu ieskaitē labākā bija „Quattro ledlauži” (Kārlis Nebars, Vilmārs Krivads, Ints Jeršovs).

Latvijas ziemas autosprinta čempionāts risinājās jau 11. reizi. Lai arī šīs sacīkstes ir vienas no demokrātiskākajām (ar savu ielas automašīnu var startēt jebkurš brauktgribētājs) un ar zemām izmaksām, dalībnieku šogad bija maz. LAF Standarta Automobiļu komisijā šobrīd notiek darbs, lai atgrieztu sacensībām masveidību. Kā viens no variantiem ir reģionālo kausa izcīņu rīkošana. Katra seriāla labākie, tuvojoties sezonas izskaņai, sapulcējas uz lielo finālu, kurš tiek aizvadīts vienas sacīkstes ietvaros un kurā tiek izcīnītas čempionāta medaļas.

Latvijas 2010. gada ziemas autosprinta čempionāta kopvērtējums

FWD
Vilmārs Krivads - 334
Raivis Bartušauskis - 318
Valters Liepiņš - 291
Atis Līcis - 290
Ģirts Vītiņš - 283
Guntars Brauns - 198

4WD
Jānis Slišāns - 322
Kārlis Nebars - 322
Ints Jeršovs - 298
Valts Zvaigzne - 277
Vigo Rubenis - 259
Ints Dimiņš - 241

 

Vilmārs Krivads, 2010. gada Latvijas čempions ziemas autosprintā FWD klasē.

Biji čempions 2008. gadā un vicečempions 2009. gadā. Kādus mērķus izvirzīji šai sezonai un kā izdevās tos īstenot?

Mērķis bija atgūt atpakaļ titulu. Uz ledus jutos kā zivs ūdenī, bet tā kā pēdējā posmā vietām jau ledus bija nokusis un manīja asfaltu (līdz ar to bija laba saķere), lomu spēlēja jauda, tāpēc pa priekšu aizbrauca citi braucēji. Vienīgais brīdis, kad radās nelielas šaubas, bija ceturtajā posmā Kalnciemā „Brīvkalnu” trasē. Bija problēma ar mašīnu un pirmajā braucienā biju trešais. Tad jutu, ka sezonas izskaņa var izvērsties pasmaga. Tomēr beigās uzvarēju arī tajā posmā. Gribu pateikt lielu paldies „Aimo mežs” par atbalstu. Biju instruktors firmas īpašnieku dēliem – Renāram Ēķim un Reinim Pelēnam. Paldies arī „OZ Serviss”.

Trešajā posmā, kas risinājās Jelgavā, tev sanāca startēt ar sīvākā konkurenta Raivja Bartušauska automašīnu.

Raivim mašīna sagatavota augstākajā līmenī - tā labi turējā uz ledus, salīdzinot ar Opel, kas visu laiku bija jāvāc. Praktiski rezultāts par 50 procentiem atkarīgs no auto (tehnikas kopumā) un par 50 procentemi no paša braucēja.

Šosezon bija maz dalībnieku. Iespējams, ka nākamsezon varētu mainīties čempionāta norises formāts.

Tas nebija pārsteigums, ka bija tik maz dalībnieku, bet nedomāju, ka pie vainas tikai augstā dalības maksa. Ja tā būtu, pieņemsim, 15 lati (pašlaik ir 30 Ls – aut.),  tas varbūt tikai kādus trīs vai četrus braucējus no malas piesaistītu. Tāpat vajag, lai auto būtu labi sagatavots. Tas viss ir nauda. Protams, ir labāk, kad ir vairāk dalībnieku un var patiešām kārtīgi cīnīties. Par nākamās sezonas formātu - kā vadība lems, tā arī būs. Es piedalos jebkurā gadījumā.

Pēc jaunajiem LAF kritērijiem Standarta automobiļu komisijas sacīkstēs ir jākļūst par čempionu četras reizes piecu sezonu laikā, lai iegūtu Sporta meistara nosaukumu. Vai tieksies uz to?

Jebkurš sportists vēlas iegūt Sporta meistara nosaukumu. Agrāk bija vieglāk – piecos gados trīs reizes. Būtu labi, ja arī supersprintam, kur ir ļoti spēcīga konkurence, piešķirtu čempionāta statusu. Arī sponsoriem tad ir labāka iespēja reklamēties, piemēram, ar tām pašām uzlīmēm uz mašīnas.

 

Jānis Slišāns, 2010. gada Latvijas čempions ziemas autosprintā 4WD klasē.

Līdz šim  panākumus ziemas autosprintā biji guvis, braucot ar aizmugures piedziņu – čempiona tituls un divas trešās vietas. Kāda bija tava līdzšinējā pieredze pilnpiedziņas automašīnas vadīšanā un ar kādām domām ieradies uz pirmo posmu?

Ar 4WD es divus gadus piedalījos vasaras sprintā, izcīnot čempionāta bronzas medaļu. Aizpagājušajā gadā uz asfalta uzvarēju „333” ziemas kausā. Domas bija, ka būs grūti, pat pieļāvu iespēju, ka nebūšu konkurētspējīgs. Bet, pavērojot iepriekšējos gadus, cerēju, ka spēšu būt trijnieka tuvumā.

Pirmajā posmā izcīnīji otro vietu. Labs sezonas sākums, pirmoreiz startējot  4WD klasē.

Jā, bija pārsteigums. Tas deva pārliecību,  ka var cīnīties. Tiesa, otrajā posmā pārliecība pazuda, jo Cēsu posmā paliku devītajā vietā. Cēsīs laikam nospēlēja tas, ka trase nebija sarežģīta. Un tādas ovālveida trases laikam man vēl nepadodas, jo tomēr tur ir liels ātrums, liels risks, ka vienkārši var palikt kupenā. Trešo posmu Jelgavā vinnēju, tā man bija pirmā uzvara. Un pārliecība atkal atgriezās. Principā Kārļa (Nebara – aut.) neveiksme Jelgavā arī visu padarīja ļoti interesantu, saspringtu, punkts punktā. Ceturtajā posmā biju piektais uzreiz pēc Kārļa. Pēdējos divos posmos uzvarēju.

Pēdējais posms izvērtās dramatisks. Kad abi ar Nebaru jau bijāt nobraukuši, čempionāta zelta medaļas liktenis bija atkarīgs no citu braucēju rezultātiem – vai kāds spēs iespraukties starp Nebaru un tevi. Kā juties tajā brīdī, kad pats vairs nevarēji ietekmēt rezultātu?

Zināju, ka esmu zaudējis Kārlim apmēram sekundi. To, ka neviens neiesprauksies, nojautu brīdī, kad Ints Jeršovs aizņēmās no Nebara mašīnu. Jo Ints bija vienīgais, kas varēja apdraudēt mūsu rezultātu, taču ar svešu mašīnu to izdarīt ir grūti.

Aizvadītajā sezonā diemžēl bija maz dalībnieku. Ar ko tu to izskaidro?

Lielu lomu nospēlēja finanšu krīze. Līdzekļi daudziem ir ierobežoti un nākas izvēlēties, ko darīt. Arī es sezonas izmaksas ierobežoju cik spēju, pat treniņu nebija. Lai arī šogad dalībnieku bija mazāk, kvalitāte joprojām saglabājās. Par atbalstu šosezon liels paldies ģimenei, Marekam Matvejevam, Harijam Blicavam, Sato, un vislielākais paldies brālim Andrim.

Iespējams, nākamsezon tiks rīkotas reģionālās kausa izcīņas, bet čempionāta medaļnieki tiks noteikti vienās finālsacensībās.

Paskatoties uz šo gadu, šķiet,  ka vajadzētu reģionālo principu. Būtu interesanti satikties vienā trasē ar ātrākajiem no Kurzemes kausa, Smiltenes. Ideja ir atbalstāma, galvenais, lai uzvarētu labākais un visu izšķirtu meistarība, nevis veiksmes faktori.

Autors: Arkādijs Ātrums
Foto: www.go4speed.lv


Komentāri
Uz augšu
Atcerēties mani
Foto: Rallija Supersprin...
Video: „Enima Auto Ziemas...
Jaunākais forumā
Re: Drifts
programms, 07.02.2024 18:00
WRX lidz 6-7k
akamviegli, 25.01.2024 17:30
Re: v1ks_ forītis
v1ks_, 17.04.2023 01:13
Re: VIDEO LINKI - kas nu kuram liekās smieklīgs, interesants...
OZIO, 29.03.2023 15:56
Re: VZ58
TheKid, 03.12.2022 08:59
Re: Info: Izplūde
fyrovep, 01.12.2022 14:32
Atstarojošās vestes
OZIO, 16.11.2022 10:26
Re: konsultaacija
gintux, 03.09.2022 13:58
Re: HELP EZ 30
gintux, 03.09.2022 13:49
Re: Street Challenge Game
arni6ka, 25.08.2022 02:29
Reklāma  |  Lietošanas noteikumi  |  Kontakti  |  Seko mums: Facebook  |  Youtube  |  Twitter  |  Instagram
v1.0, © 2010 subarupower.lv. Visas tiesības paturētas.