Sestdien, 16. oktobrī, Subaru oficiālais dīleris Latvijā – AD REM Auto, prezentēja jaunāko Subaru Impreza STi modeli – Subaru STi Racing. Pasākums notika īpaši šim modelim piemērotos laika apstākļos, un ikviens viesis varēja izbaudīt mašīnas priekšrocības sporta kompleksa „333” trasē. Uz šo pasākumu bijām ielūgti arī mēs, tāpēc piedāvājam saviem lasītājiem ieskatu par to, kas tad tur īsti notika, un kā tas izskatījās, bet – par visu pēc kārtas.
Fakti un notikumi Šī gada pavasarī, starptautiskās auto izstādes ietvaros Ņujorkā, ASV, Subaru oficiāli pirmo reizi iepazīstināja pasauli ar jauno 2011. gada Subaru Impreza WRX STi modeli. Ilgi gaidītās, un šķiet tik ļoti nepieciešamās, pārmaiņas automašīnas eksterjerā bija klāt un pirmie iespaidi par tām bija tikai tie labākie. Auto atgriezās arī 4-durvju sedana izskatā, kas vienlaicīgi ar sportisko dzinēju zem motora pārsega, ļāva tam kļūt par ātrāko sedanu pasaulē. Drīz vien šis auto nonāca arī slavenajā Nirburgringas testa trasē, kuru Subaru izmanto jau vairāk kā 20 gadus, lai veiktu testus jaunākajiem modeļiem.
Subaru Impreza debija Nirburgringā bija 1992. gadā, kad šādu izaicinājumu pieņēma bijušais pasaules čempions autorallijā Ari Vatanens ar Subaru Impreza WRX automašīnu. Laiks, ko 20.832 km garajā aplī toreiz uzrādīja sportists, bija 8 minūtes un 30.93 sekundes. Četrus gadus vēlāk šis laiks tika uzlabots – 8:10.75 (Subaru Impreza WRX STi ver. III). 2002. gadā, jau ar otrās paaudzes modeli, Subaru tuvojās 8. minūšu barjerai – 8:06.59 (Subaru Impreza WRX STi Spec-C), kad beidzot, 2 gadus vēlāk, ar tās pašas versijas modeli tas arī izdevās – 7:59.41. Vairāku gadu garumā Subaru izmantoja trasi testiem un izmēģinājumiem, lai uzlabotu mašīnas sniegumu. Šī gada aprīlī ar jaunāko Impreza modeli laika rekordu uzstādīja četrkārtējais pasaules čempions autorallijā Tomijs Makinens – 7:55.00, tādejādi pārspējot arī līdzšinējo rekordu 4-durvju sedanu klasē, par 4 sekundēm, kas piederēja Cadillac CTS-V. Šis fakts apliecina to, ka jaunais STi šobrīd ir ātrākais sedans pasaulē.
Jaunais Subaru STi Racing @ 333
Pateicoties Subaru dīlerim Latvijā, Subaru īpašniekiem tika piedāvāta vēl nebijusi iespēja – iepazīties ar jaunāko modeli klātienē tepat pie mums. Šādu iespēju atbalstīja arī Subaru importētājs Latvijā, tādēļ uz sporta kompleksu „333”, kur notika „STi Racing” pasākums visas dienas garumā, tika nogādāta arī pārstāvja mašīna, kura šādiem mērķiem tiek izmantota vairākās valstīs. Iepriekš piesakoties, testa braucienus varēja veikt ar diviem Impreza STi modeļiem un jaunākās paaudzes Outback modeli ar boksertipa dīzeļdzinēju. Pasākumu atklāja AD REM Auto īpašnieka Māra Īles uzruna viesiem, kā arī Subaru Nordic AB prezidenta Torbjorn Lillrud runa, kurš ir Subaru automašīnu importētājs 6 valstīs – Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Zviedrijā, Somijā un Dānijā. Starp viesiem varēja manīt arī kaimiņu autosportistus – lietuvieti Rokas Kvaraciejus un igauni Roland Murakas. Pēc neliela šova un iepazīšanās ar automašīnām varēja doties trasē, lai pietiekoši ekstremālos apstākļos izbaudītu auto sniegtās priekšrocības. Dienas otrajā pusē izbaudījām autosportistu šovu, kurā ar jaunāko STi modeli bija jāveic slaloms starp piloniem uz priekšu un atpakaļgaitā. Šis pārbaudījums vislabāk un ātrāk veicās mūsu pašu vietējam autorallistam Jānim Misiņam.
Subaru STi Racing tehniskie dati Dzinējs: horizontāls opozīta, 4-cilindru, 4-taktu, DOHC 16 vārstu, turbokompresora, benzīna dzinējs Tilpums: 2457cc Veiktspēja: 221kw, 300PS @6000rpm, 407Nm @4000rpm Transmisija: vadītāja kontroles centra diferencējamais AWD Griezes momenta sadales koeficients (priekšā/aizm.): 41/59 Paātrinājums (0-100km/h): 5.2 sek. Pašmasa: 1505kg Izmēri (GxPxA): 4580x1795x1470mm
|