Šā gada Latvijas rallija čempionāts piedāvā aizraujošas cīņas, par ko liecina fakts, ka sezonas vidū visās ieskaites grupās notikusi līderu maiņa. Īpaša intriga N4 klasē – trīs vadošās ekipāžas – Aivis Egle/Mārtiņš Jerums, Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals un Māris Neikšāns/Raivis Jansons – satilpušas divu punktu robežās. A Plus grupā vadībā nonākusi Ivara Vasaraudža/Pētera Spredža ekipāža, bet 2WD grupā vadībā Artūrs Priednieks/Jānis Kirkovalds. Čempionātā atlikuši vēl trīs posmi.
N4 klasē cīņa kopvērtējumā ir tikpat neprognozējama kā katras sacīkstes ātrumposmos. Egle/Jerums (Tieto Kronus Rally Team) pēc uzvaras „Teng Tools Rally Madona” sacīkstē formāli atguvuši līderpozīciju, gūstot 28 punktus. Tomēr tikpat punktu ir arī ekipāžai Neikšāns/Jansons (LMT Rallija komanda), bet 27 punkti ir Neikšāna/Dzirkala (LMT Rallija komanda) vienībai.
Bīstami tuvu izkrišanai no cīņas par čempiona titulu ir viena no favorītekipāžām Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (Vorobjovs Racing). Ekipāža sakrājusi 20 punktus un, ja jau nākamajā posmā neizdosies pārlauzt neveiksmju sēriju, sezonas nogalē būs ļoti sarežģīti panākt un apdzīt vadošā trijnieka sportistus. Punktu ziņā teorētiski uz čempionu titulu pretendē arī Jānis Feldmanis/Anrijs Jesse, taču šāds pavērsiens iespējams pie visai dramatiskām spēku samēru izmaiņām atlikušajās sacīkstēs.
A Plus klasē notikusi prognozēta līderu maiņa. Pēc nestartēšanas pirmajā posmā Lietuvā nākamās trīs sacīkstes – ralliju „Sarma”, „BTA Rally Talsi” un „Teng Tools Rally Madona” – uzvarēja Skandi Auto Rallija komandas ekipāža Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis. Līdz ar to sezonas vidū līderpozīciju atdevusi lietuviešu Roka un Ingas Lipeiķu ekipāža, kas startējusi visos posmos. Turklāt Lipeiķa ekipāžas rezultāti sezonas gaitā regresē – pēc uzvaras savās mājās pirmajā posmā katrā nākamajā sacīkstē sasniegts par pozīciju zemāks rezultāts.
A Plus grupas lielākā intriga līdz sezonas beigām varētu būt otrās vietas dalīšana. Lipeiķis nedrīkst kļūdīties, ja viņš nevēlas palaist garām kopvērtējumā otru Skandi Auto Rallija komandas ekipāžu Raimondu Kisielu/Gati Panavu. Šķiet, Vasaraudzis, Lipeiķis un Kisiels ir galvenie medaļu pretendenti šajā sezonā, tikai jānoskaidro, kāda būs trijotnes secība čempionāta finišā.
Iespējams, sāk šķetināties arī 2WD grupas čempionu titulu dalīšanas drāma. Otro ralliju pēc kārtas uzvaru sasniegusi ARAGO Motorsport komandas ekipāža Artūrs Priednieks/Jānis Kirkovalds, kas Madonas rallijā pārstāvēja Tieto Kronus Rally Team vienību. Tā kā 2WD grupā čempionāta sākums punktu ziņā bija visai haotisks, šāds sniegums var kļūt par izšķirošu izrāvienu cīņā par čempionu titulu. Nojaušami arī Priednieka/Kirkovalda galvenie konkurenti – Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš. Iespējams, nākamā sacīkste – rallijs „Latgale 2010” 10. un 11. jūlijā – būs pēdējā, kurā cīņai par kopvērtējuma uzvaru varēs pieteikties vēl kāda cita vienība.
Pēc Madonas rallija Ķilpis/Ceriņš nostiprinājušies vadībā Super 1600 kausā, bet uz otro vietu droši pretendē Oskara Lazes/Edgara Ploņa vienība. Junioru kausā Madonas rallijs sagādāja kuriozu – tā kā nefinišēja neviens no sacīkstei pieteiktajiem junioriem, kopvērtējums šajā ieskaitē palicis nemainīgs: līderis lietuvietis Roks Kvarciejus.
Latvijas čempionāta komandu kausā vadībā LMT Rallija komanda, taču pēc uzvaras Madonā daudz atguvusi Tieto Kronus Rally Team. Trešajā vietā pašlaik RA Motorsport komanda.
Viesturs Saukāns LAF Preses dienesta vadītājs
FOTO: Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis, būdami galvenie sezonas favorīti A Plus klasē, pēc ceturtā posma nonākuši čempionāta kopvērtējumā vadībā. (Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed.lv).
|