Madonā 5. jūnijā tika dots starts vienam no jaunākajiem rallijiem Latvijas rallija un rallijsprinta čempionātu kalendāros – Teng Tools Rallijs Madona. Pirmajā sacensību dienā gan rallijsprinta, gan rallija ekipāžām bija jāsacenšas katrai disciplīnai individuāli izveidotos ātrumposms, kuri izcēlās ar lielu vidējo ātrumu.
Pirmajiem starts Madonas centrā, liela skatītāju pūļa ielenkumā, tika dots rallijsprinta Road klases dalībniekiem. Viņiem pirmajā dienā bija tikai vienreiz jāveic Zelgauskas ātrumposms. Šīs klases dalībniekiem trasē nav jāuzrāda lielākais ātrums, bet gan jācenšas, ievērot vidējo braukšanas ātrumu un regularitāti. Šis uzdevumu kārtējo reizi vislabāk izdevās izpildīt čempionāta līderiem - Mārim Freibergam un Edgaram Trūpam.
Rallijsprinta kopvērtējumā un 4WD+ ieskaitē līdera pozīcijas pēc pirmajā dienā divreiz veiktā Zelgauskas ātrumposma ir sagrābusi Mika Ernstsona un Kārļa Kļaviņa ekipāža, kura tikai pāris minūtes pirms starta atrisināja sava Mitsubishi EVO VI tehniskās problēmas. Viņiem kopvērtējumā 10,9 sekundes zaudē Rolands Mēnesis ar Māri Ziediņu, kuri tikai par 0,1 sekundi pirmajā dienā ir apsteiguši Gintu Blausu un Kārli Igalu. 4WD klasē pēc pirmās sacensību dienas līderu pozīcijas ieņem Ali Jansona un Ivara Krieva ekipāža, kas par 13 sekundēm ir aizmukusi no tuvākajiem savas klases konkurentiem - Inta Jeršova un Jurģa Ozola. Klasē 1600+ pirmajos divos ātrumposmos labāko rezultātu ir uzrādījis Ģirts Torgans ar Rolandu Laizānu. No viņiem pavisam nedaudz (4,8 sekundes) atpaliek Kaspars Brencis ar Armandu Ziemeli, kā arī Uldis Briedis ar Monvīdu Austrumu (+8,1 sekunde). Līderi klasē 1600 pēc pirmās Teng Tools Rallijs Madona sacensību dienas ir Raivis Ozoliņš un Jānis Veilands, taču no viņiem daudz neatpaliek ne Arvo Himičs ar Gintu Lasmani, ne Toms Zeleznevs ar Gaidaru Aunu.
Rallija dalībniekiem pirmajā dienā bija divreiz jāveic šī rallija garākais (21,62 km) ātrumposms OCTAS.LV. Šis ātrumposms izrādījās īpaši ātrs, to savā labā izmantoja Ivara Vasaraudža un Pētera Spredža ekipāža ar savu ļoti ātro Mitsubishi Lancer WRC – viņi pārliecinoši uzvarēja, abas reizes veicot šo ātrumposmu, un nodrošināja sev līderu pozīcijas rallija kopvērtējumā. Viņa komandas biedriem – Raimondam Kiesielam un Gatim Panavam neizdevās noturēt šādu tempu un viņu rezultāts pēc pirmās dienas ir tikai 6. labākais. Trešo vietu A plus un 8. absolūtajā ieskaitē ieņem Mārtiņš Svilis un Aivis Aizsilnieks. Cīņa N4 klasē izvērtās starp Aivja Egles / Mārtiņa Jeruma un Māra Neikšāna / Raivja Jansona ekipāžām. Pirmā no tām izrādījās veiksmīgāka, taču cīņa otrajā sacensību dienā par uzvaru N4 klasē būs sīva, jo pēc pirmās dienas abas ekipāžas šķir vien nieka 2,49 sekundes. Trešo vietu N4 ieskaitē ieņem Jāņa Feldmaņa un Anrija Jesses ekipāža. Neveiksmīgs rallija sākums sanāca Anda Neikšāna un Pētera Dzirkaļa ekipāžai. Pirmajā ātrumposmā akmens pārsita bremžu sistēmas cauruli un viņu auto palika bez bremzēm. Kādā līkumā viņu auto pat ieslīdēja grāvī, taču ekipāžai izdevās turpināt ceļu un finišēt. Servisa zonā viņu auto tika saremontēts, taču Andis Neikšāns nespēja atgūties un atrast vajadzīgo braukšanas ritmu, tādējādi savu rezultātu viņš uzlabot nespēja.
2WD ieskaitē līderi pēc pirmās dienas ir Artūrs Priednieks ar Jāni Kirkovaldu. Viņi no tuvākajiem sekotājiem, lietuviešiem Rokas Kvaraciejus un Marius Samuolis pirmajā dienā ir atrāvušies par teju vai 44 sekundēm. Trešo vietu šajā ieskaitē ieņem Ivo Ķilpis ar Arti Ceriņu. Teng Tools Rallijs Madona pirmais ātrumposms no tālākas cīņas par uzvaru izslēdza divas šīs klases ekipāžas – Egila un Māra Īļu auto radās problēmas ar pārnesumkārbu, bet Andra Dambja un Ilmāra Jansona dzeltenais Fiats, izslīdot no trases un nocērtot koku, tika pārāk bojāts, lai nokļūtu līdz ātrumposma finišam.
Sīkāku informāciju par Teng Tools Rallijs Madona iespējams atrast oficiālajā mājas lapā www.rallymadona.lv, kā arī www.autorally.lv.
Teng Tools Rallijs Madona 2010 noris, pateicoties Teng Tools instrumentiem, apdrošināšanas portālam OCTAS.lv, enerģijas dzērienam Red Bull, A/S Energofirma Jauda, AS Imperia, nekustamā īpašuma apsaimniekošanas kompānijai Elijasprojekts.lv, ātrumu nodrošinošajai Ātruma Ciltij, Madonas novada pašvaldībai, Go4Speed.lv, dizaina kompānijai Concept Design, kā arī informatīvajiem atbalstītājiem LNT, Draugiem.lv, TVNET, RallyLV, 4rati, AutoEuro, Motors&Sports un jauniauto.lv.
Ģirts Avotiņš Teng Tools Rallijs Madona preses sekretārs Foto: Fotoaģentūra "4rati"
|