Kā jau liecina virsraksts, šā gada ziema Subaru auto cienītājus īpaši ar sniegu un ledu nelutināja. Vien pa retam uz zemes tika nobirdināta kārtiņa ar baltām pūkām, radot sašutumu un haosu vispārējā satiksmē, taču lielu prieku ar pastāvīgo pilnpiedziņu aprīkoto auto īpašniekos, kuri šajos brīžos varēja justies uz ceļa „kā cilvēki”. Dažkārt gan tika dzirdētas atsauksmes, ka šis prieks ir bijis pārāk liels un nu kādam Subaru kārtējo reizi jāpielabo apskādētās detaļas... . Ar mērķi padarīt šo negadījumu skaitu iespējami mazāku, Subarupower.lv sākot ar 2008. gada 3. februāri rīkoja nelielus pabraukāšanās un paslidināšanās (cik nu tas bija iespējams) pasākumus, lai tautai dotu iespēju „nolaist tvaiku” un pilnveidot individuālo braukšanas meistarību. Otrs, par Ziemas kausu nosauktā, pasākuma mērķis joprojām bija un ir: vienot un saliedēt Subaru auto markas cienītājus no visiem iespējamajiem Latvijas nostūriem!
Tā kā jau pirmajā pasākumā katram braucējam bija iespēja tikt pie individuālo meistarību un arī veiksmi apliecinošiem ieskaites punktiem, ar katru nākamo pabraukāšanos reizi, punktu skaitam kļūstot lielākam, intriga palielinājās. Tajos braucējos, kas piedalījās pasākumos jau no pirmās reizes, palielinājās azarts, savukārt tajos, kas iepriekš bija tikai skatītāju lomā, radās vēlme pamēģināt braukt arī pašiem. Neiztrūkstoša arī šoreiz bija „administratīvā atbalsta grupa”, kuru veidoja daiļā dzimuma pārstāves.
Pēc aizvadītiem diviem posmiem, kuros katru reizi laika apstākļi pievīla un neļāva izbaudīt īstas ziemas priekus, 2008. gada 30. martā, lai tur plīst vai lūst, bija ieplānots Ziemas kausa III posms. Šķita jau, ka šoreiz izdosies noķert aizejošo ziemu „aiz astes”, jo iepriekšējās dienās bija saputināta ievērojama sniega kārta. Tomēr jau pāris dienas pirms pasākuma termometra stabiņš nepielūdzami rādīja maģiskos +10 grādus pēc Celsija skalas. Papildus tam, naktī pirms posma vēl nolija lietus. Tā rezultātā, ierodoties Raganas lidlaukā, kur bija iekārtota trase veiklības braucieniem Ziemas kausa ietvaros, dalībnieki ieraudzīja vien sniega paliekas, kā arī vienu „mini okeānu”... .
Šajā reizē Subarupower.lv bija pulcējis ne vien jau vairāk vai mazāk zināmus Subaru auto braucējus, bet arī vairākus Mitsubishi Evo cienītājus.
Kopumā divās nosacītajās Subaru auto klasēs veiklības braucienos piedalījās 22 dalībnieki, savukārt no jauna izveidotajā „Open” klasē, kurā varēja pieteikties braucēji ar jebkādas markas automašīnām, bija vēl 8 dalībnieki. Bez jau minētajām „Evolūcijām” šeit spēkojās gan Subaru, gan arī Seat Ibiza, kuras aprīkojumā bija iekļauta īpaša ekstra – dūres lieluma caurums grīdā.
Pēc dalībnieku dokumentu un automašīnu aprīkojuma pārbaudes, kur īpaša uzmanība tiek ievērsta drošības elementu esamībai un funkcionalitātei, pirmie 11 dalībnieki stājās rindā un izbrauca iepazīšanās apli, lai ieraudzītu tās „šausmas”, kas tur viņus sagaidīs turpmākās stundās.
Šeit jāatzīmē, ka asfalta segums bija mitrs un vietām klāts ar smiltīm un dubļiem, kas braucot varēja radīt un arī radīja zināmus sarežģījumus trases konfigurācijas izbraukšanai. Nozīmīga loma (tieši braucējiem) bija jau iepriekš pieminētās milzu peļķes šķērsošanā, kas ieviesa arī korekcijas pasākuma norisē, jo tieši tās dēļ netika mainīts braukšanas virziens otrajā braucienā.
Pirmajā braucienā klasē automašīnām bez radzēm visveiklākais izrādījās braucējs ar Subaru Impreza WRX STi Spec C, kura uzrādītais laiks vēl ilgu laiku palika nepārspēts. Šis braucējs ar segvārdu „Brencis” arī iepriekšējos Ziemas kausa posmos rādīja atzīstamu sniegumu, ierindojoties attiecīgi pirmajā un otrajā vietā savā klasē. Tā nu ir sanācis, ka šī ir izveidojusies par modeļu ziņā visplašāk pārstāvēto automašīnu klasi, jo bez Subaru Impreza ar dažādām tās variācijām, šeit brauca arī Legacy un divi Foresteri. Vairākiem braucējiem gan rezultātu pabojāja pašu neuzmanība, kuras dēļ trase netika izbraukta atbilstoši konfigurācijai un sekojoši iegūtas soda sekundes, kā arī pabojāts auto eksterjers (lūdzu nejaukt ar foksterjeru!).
Kā nākamie trasē brauca Subaru klasē automašīnām ar radzēm. Tā kā ziemas nav un arī vairs nebūs, šim dalījumam bija vairs tikai nosacīta nozīme, jo uz tāda trases seguma, kāds bija Raganā, radzes pilnīgi noteikti nebija uzskatāmas par priekšrocību. Minētajā klasē visvairāk bija pārstāvētas par kulta automašīnām dēvētās Subaru Impreza GT. Ātrākais šajā veiklības braucienā bija Subaru Impreza GT braucējs „Martins”.
Savukārt „Open” klasē savus spēkus izmēģināja četri braucēji ar Mitsubishi Evolution IX, kas arī bija paši ātrākie gan pirmajā, gan arī otrajā braucienā. Jauns ātrākais trases laiks ar Evo gan tika uzstādīts tikai klases otrajā braucienā, kad braucēji laikam bija nolēmuši braukt „uz visu banku” – seši no septiņiem braucējiem uzrādīja rezultātus, kas ir mazāki par divām minūtēm.
Atzinīgi, ka pasākumu vēroja krietns pussimts skatītāju, un kas zina, varbūt starp tiem bija arī daļa potenciālo braucēju nākotnē.
Ļoti pašaizliedzīgi darbojās arī ziemas kausa video un foto dokumentētāji...
...kuri gan reizēm rīkojās visai pārgalvīgi, lai tikai iegūtu iespējami krāšņākus skatus.
Vai nu silto un mitro laika apstākļu, vai arī pavasara tuvošanās dēļ pasākuma komandcentrā visu laiku tika saņemti trauksmaini ziņojumi no trases tālākā gala, ka vienam no fotogrāfiem aizsvīst objektīvs. Lai tā turpmāk nenotiktu, organizatori visādi centās palīdzēt, lai ar piegādāto šķidrumu „svīstošo objektīvu” varētu „notīrīt”... .
Posma ietvaros turpmāk norisinājās otrie braucieni, kad visu klašu braucēji vēlreiz izbrauca jau krietni slapjāko un netīrāko trasi. Dalībnieki laikam jau bija tikuši galā ar uztraukumu un otro braucienu aizvadīja jau krietni korektāk, nopelnot daudz mazāk sodu par trasē izlikto riepu aizskaršanu un citādiem nedarbiem. Kas zina, varbūt palīdzēja arī trases malā veiktās meditatīvās darbības... .
Vienubrīd jau šķita, ka lidlauka teritorijā kļūs par šauru, kad braucējus nedaudz pabaidīja pāri lidojošais „objekts”, taču tā pilots acīmredzami pārdomāja un devās tālāk savās gaitās.
Ātrākie un precīzākie savās Ziemas kausa ieskaites klasēs abos braucienos izrādījās jau pieminētais „Brencis” ar Subaru Impreza WRX STi Spec C, kā arī „Guncha” ar Subaru Impreza GT, taču kopvērtējumā AR (radžu) klasē „Gunchu” joprojām apsteidz „Martins” ar Subaru Impreza GT, kurš saglabā reālas cerības iegūt pirmo vietu klasē.
Noslēgumā, pēc veiklāko un izturīgāko pasākuma dalībnieku sumināšanas, daļa klātesošo devās uz ceļmalas krodziņu „Brālis”, kur ieturēja vakariņas un apsprieda notikušā posma aktualitātes un dalījās iespaidos par trasē pieredzēto. Taču nekas vēl nav beidzies... .
Foto: Edijs, Uldis, Eiriks un Zais
|